اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

استاندار سمنان خبر داد

افتتاح 418 میلیارد تومان پروژه در سمنان/ اختصاص اعتبار میلیاردی به انتقال آب سد نمرود

استاندار سمنان گفت: 418 میلیارد تومان پروژه در قالب 669 طرح به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در استان سمنان افتتاح می‌شود.

افتتاح 418 میلیارد تومان پروژه در سمنان/ اختصاص اعتبار میلیاردی به انتقال آب سد نمرود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات که در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، بیان کرد: در دهه فجر 669 پروژه با اعتبار 418 میلیارد تومان در استان سمنان افتتاح خواهد شد.

استاندار سمنان گفت: در مجموع، 98 پروژه عمرانی و دو پروژه سرمایه‌گذاری با اعتبار 368 میلیارد تومان در ایام دهه فجر در استان سمنان کلنگ زنی خواهد شد.

آشناگر بیان کرد: اعتبارات سفر دور دوم ریاست جمهوری در مجموع، یک هزار و 482 میلیارد تومان است که 19 میلیارد تومان از این رقم برای سال 97، 641 میلیارد تومان برای سال 98 و 723 میلیارد تومان برای سال 99 در نظر گرفته شده است.

باید به گذشته 40 ساله انقلاب افتخار کنیم

استاندار سمنان اظهار کرد: در بسیاری از دانش‌های نوین جهانی پیشرفت خیره‌کننده داشته‌ایم و در علم نانو شاهد نهضت علمی خوبی در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: باید به گذشته 40 ساله انقلاب افتخار کنیم؛ دشمن هیچ‌گاه امید دیدن چهل سالگی انقلاب را نداشته؛ اما به کوری چشم آنان ما در دهه پنجم انقلاب قدم گذاشته‌ایم.

استاندار سمنان با بیان اینکه آینده روشن بوده و از آن ماست، گفت: دشمن از طرق مختلف سعی دارد تا مردم ما را ناامید و مؤلفه‌های قدرت ما را نابود کند؛ اتحاد، عشق و دلدادگی مردم به انقلاب یکی از مؤلفه‌های کارآمد نظام است.

آشناگر بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا دولت را ناکارآمد نشان دهد؛ اما همه باید تلاش کنیم تا بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، تصویری واضح و روشن از توانمندی دولت ارائه شود.

وی تصریح کرد: رسالت تاریخی خبرنگاران و اصحاب رسانه آن است که امید را در جامعه گسترش دهند؛ مشکلات فعلی کشور ناشی از بدعهدی آمریکاست.

آمریکا دنبال اعمال فشارهای اقتصادی به کشور و مردم است

استاندار سمنان گفت: آمریکا با صرف هزینه‌های بالا دنبال اعمال فشارهای اقتصادی به کشور و مردم است.

وی با بیان اینکه دشمن دنبال مأیوس کردن مردم از دولت منتخب مردم و نظام و ناکارآمد جلوه دادن نظام است، تصریح کرد: در جنگ تمام‌عیار اقتصادی از سوی دشمنان، رهبری بیشترین حمایت را از دولت برای رفع مشکلات مذکور داشته و دولت را در مرکزیت قرار دادند.

استاندار سمنان اضافه کرد: رسالت همه ما امروز تعمیم دادن امید به جامعه است و هر جایی تلاش شده تا ناامیدی در جامعه ترویج شود، نقشه‌ای از سوی دشمنان بوده است؛ دولت پرتلاش است و سعی دارد مقابل دشمنان بایستد.

نرخ بیکاری 6/6 درصدی در سمنان

استاندار سمنان گفت: باید عشق مردم به نظام و کارآمدی دولت را در دل مردم روشن کرد تا با قدرت پیدا کردن سرمایه اجتماعی، گام‌های بعدی برای دستاورد انقلاب برداشته شود.

آشناگر بیان کرد: سمنان از نظر وسعت هفتمین استان کشور بوده و کسب رتبه‌های ممتاز در کشور توسط استان سمنان نشان از کارآمدی و تلاش دولت است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری 6/6 درصد نشان‌دهنده تلاش و همکاری خوب دولتمردان، تولیدکنندگان و صنعتگران در استان سمنان است، گفت: رتبه نخست استان در شاخص تعداد دانشجو به نسبت جمعیت حاکی از سطح بالای دانش و علاقه‌مندی مردم این استان به کسب دانش و معلومات و مدارک عالی است.

پایین‌ترین نرخ بیکاری را داریم

آشناگر با اشاره به فرصت‌های استان سمنان افزود: سمنان از نظر وسعت، هفتمین استان پهناور بوده و در بسیاری از مباحث رتبه نخست را داریم که نشان از خدمات نظام در این استان است و یکی از شاخص‌ها شاخص نرخ بیکاری است که پایین‌ترین نرخ بیکاری را داریم.

استاندار سمنان افزود:‌ جمعیت فعال دانشجویی خوبی در این استان متمرکز شده که در کمک مدیران برای تدوین برنامه‌های توسعه مؤثر است؛ پس از تهران و البرز سومین استان در نرخ باسوادی هستیم.

آشناگر گفت: سرانه پزشک به ازای هر 10 هزار نفر، یک نفر بوده و تعداد متخصصان شاغل در استان سمنان 386 است و در برخی موارد نیازمند تقویت تجهیزات و به‌روزسانی هستیم.

استاندار سمنان اضافه کرد: استان دارای سه هزار و 386 نفر عضو هیأت علمی در دانشگاه‌هاست که رتبه بسیار مطلوبی محسوب می‌شود.

آشناگر بیان کرد: استان سمنان به لحاظ نرخ باسوادی با رقم 93.5 درصد، در رده سوم کشور و به لحاظ سرانه پزشک به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت، در رتبه نخست کشور قرار دارد.

اختصاص 235‌ میلیارد تومان برای انتقال آب از سد نمرود

استاندار سمنان گفت: یک هزار و 229 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در سال 97 در استان سمنان پرداخت شد.

آشناگر در خصوص بودجه استان سمنان اضافه کرد: 487 میلیارد تومان بودجه عمرانی استان است که 236‌ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و از این لحاظ در رده 28 کشور قرار داریم.

وی تصریح کرد: در رده اعتبارت ملی نیز وضع مطلوبی داشته و در بین رتبه‌های 15 تا 18 قرار داریم.

استاندار سمنان گفت:‌235‌ میلیارد تومان برای انتقال آب از سد نمرود به گرمسار و ایوانکی توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/74034/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول