اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسکو: کلاه سفیدها در تدارک صحنه‌سازی تازه‌ای هستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که کلاه‌سفیدها در بیمارستان‌های ادلب تجهیزاتی را مستقر کرده‌اند تا از حملات شیمیایی ساختگی فیلمبرداری کنند.

مسکو: کلاه سفیدها در تدارک صحنه‌سازی تازه‌ای هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در زمینه استفاده تروریست‌ها در سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، زاخارووا گفت: «کلاه سفیدها تجهیزاتی را در چندین بیمارستان در استان ادلب ایجاد کرده‌اند تا با فیلم‌برداری از حملات شیمیایی ساختگی، دمشق را به ارتکاب این حملات متهم کنند.»

این مقام روسی افزود: «نگرانی‌های جدی درباره گزارش‌هایی وجود دارد که به موضوع  تروریست‌ها و ادامه اقدام آنها مبنی بر نمایش ساختگی از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان، می‌پردازد. یک گروه از فعالان اعلام کرده‌اند که کلاه سفیدها تجهیزات ضروری در چندین بیمارستان شهر ادلب مستقر کرده‌اند تا از این اقدام تحریک‌آمیز فیلمبرداری کنند.»

کلاه سفیدها که طبق ادعای خود گروهی برای امدادرسانی به مردم در مناطق جنگی سوریه است، در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و  پیشتر با اقدامات خود برای متهم شدن دمشق به استفاده از سلاح شیمیایی، زمینه‌سازی کرده بود.

پارسال تصاویری منتشر شد که ظاهرا نشان می‌داد کلاه‌سفیدها با سرنگ به سینه کودکان آدرنالین تزریق کرده بودند تا آنان را قربانی حمله شیمیایی معرفی کنند.

زاخاروا همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت که تنش‌ها در ادلب افزایش یافته‌ است. او گفت که شبه‌نظامیان گروه «تحریرالشام» همه روزه علیه شهرک‌های نزدیک به ادلب حمله موشکی انجام می‌دهند و فعالانه نیروهای خود را اطراف نیروهای دولت سوریه تقویت می‌کنند.

وی همچنین به خروج آمریکا از سوریه هم اشاره کرد و گفت که مسکو از واشنگتن خواسته است تا هر چه سریعتر نیروهای خود را از منطقه «التنف» خارج کند و کنترل این منطقه را به دمشق واگذار کند.

زاخارووا هفته گذشته هم گفته بود که مسکو هنوز نشانه متقنی دال بر آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، ندیده است و آمریکا در نظر دارد شماری از نیروهای خود را در منطقه‌ای راهبردی در جنوب سوریه نگه دارد تا مانع از ایجاد خط ارتباطی از ایران به عراق  و سوریه و در نهایت جنوب لبنان شود.

انتهای‌پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول