اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

«کنکور» مانع بزرگ اجرای سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای اجرای سند تحول بنيادين آموزش و پرورش باید موانع برطرف شود كه در حال حاضر کنکور یک مانع است گفت: اين سند با وجود کنکور عملیاتی و اجرایی نخواهد شد.

 «کنکور» مانع بزرگ  اجرای سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی نویدادهم ظهر امروز در همایش«معلم، بصیرت و انقلابی‌گری» اظهار کرد: عملکرد آموزش و پرورش استان‌ها را رصد می‌کنیم که در این بین عملکرد استان سیر صعودی و تکاملی دارد.

وی با اشاره به آغاز دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: نام فجر بر این دهه با توجه به آیه‌ای از سوره «والفجر» نهاده شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه در ابتدای سوره والفجر از چهار قسم یاد می‌شود بیان کرد: خداوند مطلبی را در این سوره می‌خواهد بیان کند و این چهار قسم را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه قسم‌های خداوند در سوره والفجر این است که خداوند در کمین مفسدان است ادامه داد: در کمین نشستن خداوند را در طول تاریخ بار‌ها برای افراد مفسد و فاسد دیده‌ایم.

نویدادهم با اشاره به اینکه رژیم شاهنشاهی ایران و حکومت شوروی فروریخت ادامه داد: امیدواریم که سلطه آمریکا هم فرو بریزد.

وی با بیان اینکه هر جامعه و فردی که اسیر فساد شود و فساد و طغیان در آنجا گسترش پیدا کند این قانون الهی شامل حال آنجا می‌شود تصریح کرد: رسالت ما مراقب از این پدیده است که اجازه ندهیم فساد گسترش پیدا کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این سند امروز به گفتمان غالب آموزش و پرورش تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عملیاتی شود افزود: پرچمدار این حرکت بزرگ در کشور مقام معظم رهبری بودند که از دیرباز این بحث را مطرح کردند.

نویدادهم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین را بسیار متقن و مهم دانستند ادامه داد: رهبری فرمودند سند تحول آموزش و پرورش عالمانه، جامع، منسجم، پیشرو و افتخارآمیز است.

وی با اشاره به اینکه در کشور اسناد فراوانی تولید شده اما این تعابیر برای هیچ سندی به کار برده نشده است تصریح کرد: این افتخاری برای آموزش و پرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سه سوال «چیستی»، «چگونگی» و «چرایی» سند را مطرح می‌کند افزود: تحول به تنهایی ایجاد نمی‌شود.

وی تدوین و تصویب مبانی نظری سند تحول را از اقدامات انجام شده دانست و ادامه داد: مبتنی نبودن بر تعلیم و تربیت اسلامی، کاستی در همپایی با تحولات محیطی و ... ضعف‌های نظام آموزش و پرورش کنونی است.

نوید ادهم با بیان اینکه آموزش و پرورش کنونی پاسخگوی نیاز حال حاضر جامعه و آینده نیست اضافه کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به عزم ملی دارد.

وی با بیان اینکه برای اجرای سند باید جامعه‌پذیر باشد و رسانه‌ها نیز به میدان بیایند ادامه داد: تا زمانی که مشکل اقتصاد آموزش و پرورش حل نشود، اجرای سند تحول بنیادین امکانپذیر نیست.

برای اجرای سند تحول باید موانع برطرف شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید موانع برطرف شود که در حال حاضر کنکور یک مانع است افزود: این سند تحول با وجود کنکور عملیاتی و اجرایی نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم کنکور را حذف کنیم تاکید کرد: برای حذف کنکور باید نمایندگان مجلس و مراجع سیاست گذاری به میدان بیایند.

نوید ادهم با اشاره به اینکه در جایی از سند تحول بنیادین به مسئله تکریم و تعالی نسل جوان در آموزش و پرورش اشاره شده است افزود: تکریم و تعالی یکی از نیاز‌های جدی امروز جامعه است.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه‌ای برای هویت‌یابی بچه‌ها فراهم آوریم افزود: فرآیند هویت‌آفرینی فرزندان ما دچار مشکل شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر هویت‌یابی لطمه بخورد، انسجام ملی خسارت خواهد دید ادامه داد: پیش از انقلاب تاکید بر قوی شدن هویت ایرانی و تضعیف هویت اسلامی بود اما بعد از انقلاب برخی تاکید بر قوی شدن هویت اسلامی و تضعیف هویت ایرانی داشتند.

وی با بیان اینکه هر دو هویت اسلامی و ایرانی باید در کنار هم باشند افزود: روزگاری فقط نخبگان از کشور مهاجرت داشتند اما اکنون مردم عادی هم مهاجرت می‌کنند و این خود آسیب است.

نوید ادهم با بیان اینکه شخصیت بچه‌ها در دوران کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد افزود: آموزش و پرورش باید در هویت یابی نسل جوان نقش داشته باشد.

وی در ادامه به موضوع خصوصی‌سازی آموزش اشاره کرد و ادامه داد: در سند تحول بنیادین به موضوع خصوصی‌سازی اشاره‌ای نشده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول آموزش و پرورش را حاکمیتی می‌داند که به شدت بر مشارکت مردم تاکید دارد نه خصوصی‌سازی افزود: خصوصی‌سازی به معنای مصطلح مورد پذیرش نیست.

وی در ادامه در رابطه با رتبه‌بندی معلمان بیان کرد: رتبه‌بندی معلمان جزو احکام صریح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

نوید ادهم با بیان اینکه رتبه بندی معلمان باید عملیاتی شود و امیدواریم سال آینده تحقق پیدا کند ادامه داد: رتبه‌بندی پلکانی بوده و پله پله فرد جلو می‌رود.

وی به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و با بیان اینکه در چهار یا پنج سال آینده با بحران نیروی انسانی مواجه خواهیم شد افزود: عده زیادی از معلمان بازنشست خواهند شد و از سیستم خارج می‌شوند، باید سازوکاری برای جایگزینی داشته باشیم.

انتهای پیام/89045/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول