اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در گفت‌وگو با فارس خبر داد

تصمیم‌گیری برای ورود کالاهای مصرفی به مناطق آزاد با حضور وزیر اقتصاد‌

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: فردا (جمعه) با حضور وزیر اقتصاد در رابطه با ورود کالاهای مصرفی به مناطق آزاد تصمیم‌گیری خواهد شد.

تصمیم‌گیری برای ورود کالاهای مصرفی به مناطق آزاد با حضور وزیر اقتصاد‌

غلامرضا سلیمانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اینکه بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای ورود گروه کالایی ۴ به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را ممنوع اعلام کرد و پیش از آن نیز گمرک به دلیل عدم استقرار کامل خود در مبادی ورودی مناطق آزاد ترانزیت کالا را متوقف کرده بود، اظهار داشت: دولت محل اجماع همه وزرا بوده و حتما تصمیمی که گرفته اند جامعه نگری در آن شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در پاسخ به این سوال که گروه کالایی ۴، کالاهای مصرفی هستند و مزیت مناطق به ورود این کالا است تصریح کرد: فردا (روز جمعه) با حضور وزیر اقتصاد، برخی معاونین وزارت اقتصاد و مدیران عامل مناطق آزاد سراسر کشور در منطقه آزاد چابهار جلسه ای به همین منظور برگزار خواهد شد و دبیرخانه موضع رسمی را اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه روی همین موضوعات و تبعات آن بحث و بررسی چند ساعت صورت خواهد گرفت،گفت: مسائل نیاز به بررسی همه جانبه دارد. در سال حمایت از کالای ایرانی قرار داریم و مباحثی مانند قاچاق، مدیریت ارز و شرایط کشور مطرح است. خواسته ما این بوده که همه جانبه‌گری صورت بگیرد. دولت آنچه مصوب میکند قائل به این هستیم که در آن همه جوانب دیده شده اما نقطه نظراتی داریم که با حضور وزیر مطرح می‌کنیم.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که شنیدیم وزیر اقتصاد قرار بود پیشنهادی را از سوی مناطق آزاد برای حل مشکلات این مناطق به هیأت وزیران پیشنهاد دهد تا مصوبه‌ای بگیرد، تصریح کرد: به پایان سال نزدیک می شویم و مسئله گردشگری در مناطق مطرح است. مسائل جمع بندی شده و در رابطه با هر منطقه تجزیه و تحلیل صورت گرفته و آثار این تصمیمات و برنامه‌هایی که داریم مشخص شده است.

مدیرعامل منطقه ازاد و ویژه اقتصادی ماکو افزود: همه این مباحث در جلسه فردا بررسی و امیدواریم تصمیمی که گرفته می شود حاصل آن رونق گردشگری در مناطق باشد و همچنین منافع کشور، مدیریت ارزی و قاچاق لحاظ شود.

وی در مورد اینکه آیا پیشنهاد خاصی نیز مطرح است، گفت با این رویکرد جلسه آینده گذاشته شده است. گروه چهارم کالایی برای مناطق ازاد مشمول تخصیص ارز نیست و ارز از بازار دریافت می‌کند اما به هرحال ارز آزاد باید از منبع ارزی کشور تامین شود و تاثیر آن را خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول