اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب انجام شد

جهادی برای معلولان/ توزیع خدمات از شیراز به سیاخ

هفتمین اردوی جهادی توزیع خدمات بهزیستی در شهرستان شیراز این بار در سیاخ دارنگون برگزار شد.

جهادی برای معلولان/ توزیع خدمات از شیراز به سیاخ

مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به برگزاری هفتمین اردوی بزرگ جهادی در این شهرستان اظهار داشت: اردوی جهادی بهزیستی خدمت دیگری بود که این بار به منطقه سیاخ دارنگون و دهستان شورآب اختصاص داده شد.

حمید آزرمی ادامه داد: این هفتمین موفقیتی است که در سال 97 در جهت ارائه خدمات به مددجویانی که توانایی حضور در شیراز را ندارند، کسب شده است.

وی با قدردانی از مشارکت موسسات دیگر در این اردو اظهار کرد: موسسه چلچراغ آل طاها،  آتیه مریم و مشارکت زنان نیکوکار  ریحانه در این امدادرسانی حضور موثر داشتند.

آزرمی با تشریح اهداف این اردوی جهادی اعلام کرد: خدمت به محرومان، معلولان و اقشار در معرض آسیب روستاهای سیاخ دارنگون و شورآب  هدف اصلی این اردو بود که از ۸ صبح آغاز شد و ۸شب به اتمام رسید.

 

این مقام مسوول افزود: هفتمین اردوی جهادی خدمت رسانی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت آگاه سازی آسیب های اجتماعی و شناسایی کودکان در معرض آسیب مدارس ناحیه یک شیراز در منطقه سیاخ دارنگون و دهستان شورآب برگزار شد.

آزرمی اضافه کرد: توزیع سبد کالا ، رفع نیازهای فوری و اضطراری مددجویان کم‌برخوردار چند معلولی  و ویزیت رایگان پزشک در محل با حضور پر شور و حماسی  موسسات خیریه و مراکز غیر دولتی تابعه مدیریت  بهزیستی  شهرستان شیراز از اقدامات موثری بود که در این اردو به انجام رسید.

وی با ذکر آموزش‌هایی که در زمینه کنترل خشم در اردوی جهادی سیاخ دارنگون ارائه شد، عنوان کرد: آموزش  در 6 مدرسه ابتدایی، متوسطه و شبانه روزی در زمینه مدیریت استرس، خشم و خود مراقبتی و پیشگیری از اعتیاد و ... از اقدامات آموزشی موثر این برنامه بود.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز ادامه داد: در 5 مدرسه نیز همزمان با حضور 7 روانشناس، سبک‌های فرزندپروری، پیشگیری از اعتیاد و... در مدارس سیاخ دارنگون ارائه شد.

نیازسنجی روستایی

مسوول امور توانبخشی بهزیستی شهرستان شیراز نیز با تاکید بر  اهداف اردوهای جهادی روستایی عنوان کرد: در این اردوها فرصت نیازسنجی معلولان و مددجویان توسط کارشناسان تخصصی از نزدیک فراهم می‌شود.

الهه رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: خدمات توانبخشی و مالی، نیاز اصلی معلولان و به ویژه معلولان ساکن مناطق روستایی است که در برگزاری این اردوهای جهادی مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

کارشناس مسوول امور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  بهزیستی شهرستان شیراز نیز معتقد است در برگزاری این اردوها از ابتدای سال 97 بر حضور تیم‌های تخصصی پیشگیری و اورژانس اجتماعی تاکید شده است.

 فاطمه زارع ادامه می‌دهد: تیم‌های تخصصی با حضور در مدارس، مساجد، خانه‌های بهداشت و روستایی و ... با آگاه ‌سازی سعی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

وی باور دارد: حضور اورژانس اجتماعی در این اردوها در تحقق این هدف مطلوب نقش ارزنده دارد و در هفتمین اردوی جهادی در شهرستان شیراز، خدمات موثری به دانش‌آموزان و خانواده‌ها ارائه شد.

رفع نیاز آموزشی

مسئوول مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان شیراز با اشاره به نیاز آموزشی ساکنان مناطق روستایی می‌گوید: لوازم تحریر از نیازهای اصلی مددجویان این مناطق کم‌برخوردار است.

فروغ کریمی می‌افزاید: برای همین در برگزاری اردوها به توزیع بسته‌های لوازم التحریر و سبد غذایی نیز توجه شده است که با کمک  موسسات خیریه به مددجویان شهرستان شیراز اختصاص یافته است.

اردوی همه‌جانبه

به گزارش فارس در این اردوی جهادی از ۳۰ خانواده روستایی که دارای معلولان نخاعی، ذهنی، جسمی حرکتی و چند معلول بودند، بازدید شد تا خدمات بهزیستی شیراز، علاوه بر مرکز به مناطق روستایی نیز توزیع شده باشد.همچنین ازمهدهای روستایی در روستاهای حسین آباد، اسلام آباد و دره منطقه سیاخ دارنگون نیز بازدید شد و وضعیت آموزشی و بهداشتی و رعایت نکات ایمنی و به ویژه وسایل گرمایشی مهدها مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش از مریم شمالیان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول