اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس اداره بازرسی فنی سازمان غذا و دارو مطرح کرد

ارز آوری 300 میلیون دلاری صنعت مواد اولیه دارو

رئیس اداره بازرسی فنی سازمان غذا و دارو با اشاره به روند رو به رشد صنعت تولید مواد اولیه دارویی و بسته بندی، گفت: این صنعت سالانه بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.

ارز آوری 300 میلیون دلاری صنعت مواد اولیه دارو

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، مصطفی کریمی با اشاره به اینکه اولین نمایشگاه تخصصی فرماپک خاورمیانه به منظور نشان دادن توانمندی‌های داخلی تولید مواد اولیه دارویی و بسته بندی برگزار شده است، گفت: این نمایشگاه که با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار شده، به تبادل اطلاعات و تعامل بیشتر در راستای شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت کمک می کند.

وی افزود: علیرغم اینکه تولید مواد اولیه دارویی صنعتی نوپاست، اما توانسته ۶۷ درصد نیاز داخل را تامین کند.

رئیس اداره بازرسی فنی سازمان غذا و دارو با بیان به اینکه در حال حاضر ۷۰ شرکت در زمینه تولید مواد اولیه دارویی فعالیت می کنند، تصریح کرد: علیرغم تمام موانع و تحریم هایی که وجود دارد این صنعت در حال رشد و تعالی است و سالانه بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.

وی ادامه داد: علی‌رغم تمامی تحریم های ظالمانه دشمن علیه ملت ایران، چند قلم از مواد اولیه دارویی تولید داخل در کشورهای خارجی به ثبت رسیده و صادرات معکوس به کشور های تامین کننده صورت می‌گیرد.

به گفته وی در شرایط کنونی و به لحاظ کیفی با توجه به اینکه ۶۷ درصد مواد اولیه دارویی در داخل تولید می شود شرکت های داروسازی با استفاده از این مواد توانسته‌اند ۹۷ درصد نیاز دارو را در داخل تولید کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه فارماپک برای اولین بار در خاورمیانه برگزار می شود، با استقبال خوبی مواجه شده و حدود ۱۲۰ شرکت داخلی و ۲۰ شرکت خارجی در آن شرکت کرده و پیشرفت های خود را به معرض نمایش گذاشته اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول