اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کاظمی باباحیدری در نطق میان دستور:

لزوم رفع مشکلات معیشتی مردم در بودجه سال آینده توسط مجلس/ سرمایه اجتماعی میراث بزرگ انقلاب اسلامی

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس گفت: میراث بزرگی که بنیانگذار کبیر انقلاب از بدو پیروزی برای ما به یادگار گذاشت سرمایه عظیم اجتماعی اعتماد بود، همان سرمایه که کارکرد آن را در جنگ دیدیم و بعد از جنگ خلق حماسه کرد.

لزوم رفع مشکلات معیشتی مردم در بودجه سال آینده توسط مجلس/ سرمایه اجتماعی میراث بزرگ انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی کاظمی باباحیدری نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در صحن علنی گفت: امروز در کشور ما قدرت سخت که همان دکترین نظامی ما است در سردار سلیمانی تجلی می‌یابد و مورد تحسین قرار می‌گیرد، بدانیم به همان نسبت قدرت نرم ما با دکترین دیپلماسی که نشان دهنده تمدن ایران و فرهنگ و رحمانیت دین اسلام است، در چهره ظریف است و بایستی به همان میزان آن را مورد تجلیل و تحسین قرار دهیم.

کاظمی باباحیدری گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب باید آسیب شناسی گذشته را داشته باشیم نیک بدانیم میراث بزرگی که بنیانگذار کبیر انقلاب از بدو پیروزی برای ما به یادگار گذاشت سرمایه عظیم اجتماعی اعتماد بود، همان سرمایه که کارکرد آن را در جنگ دیدیم و بعد از جنگ خلق حماسه کرد.

وی تصریح کرد: امروز اگر ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم باید بدانیم برای برون رفت از این جنگ باید راه‌های تقویت سرمایه اجتماعی اعتماد را دنبال کنیم، آن هم زمانی است که تمام یاران انقلاب و وفاداران به میثاق نامه خون شهدا یعنی همان قانون اساسی تحت رهبری معظم انقلاب بر روی یک میز بنشینند و برای موفقیت در این جنگ تصمیم واحدی بگریند، در این صورت می‌توانیم با اختلال و با اختلاس که امان مردم را بریده در هر سطح و رده‌ای مقابله کنیم.

کاظمی باباحیدری خاطرنشان کرد: آن زمان شاهد برگشت افسارگریخته نقدینگی به پشتوانه اقتصادی و بانک‌هایمان خواهیم بود، آن زمان مطمئن باشیم اندک دلواپسان در جهت حذف سخنرانی شخصیتی چون لاریجانی قدم بر نخواهند داشت. پس باید راه های افزایش اعتماد را پیگیری کنیم.

وی افزود: حال که در فصل تصویب بودجه 98 هستیم و اوضاع اقتصادی کشور هم مناسب نیست ضمن تشکر از همکاران در کمیسیون تلفیق باید بدانیم همه تلاش ما و خروجی بودجه از مجلس در جهت کاهش فشارهای کمرشکن بر اقشار کم درآمد ما شامل کشاورزان، کارگران، کارمندان و بازنشستگان باشد و با افزایش حقوق به تناسب تورم، تقویت قدرت خرید مردم به صورت بسته های حمایتی و کاهش قیمت ارزاق عمومی را محقق کنیم.

کاظمی باباحیدری اظهار داشت: اجرای رتبه بندی معلمان، رفع منع اعمال مدرک و تکمیل بیمه تکمیلی آنها برای کارکنان و کارمندان دولت در هر رده ای خصوصا برای معلمین و فرهنگیان عزیز سبب انگیزه و تقویت آنها خواهد شد، به ویژه معلمینی که برای رفتن به سر کلاس مجبور هستند چندین ساعت پیاده روی کنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: طومار مردم محروم و مظلوم منطقه ما مبنی بر شرایطی است که قوت غالب خود را در شرایط 13 چشمه مروارید با دبی آب هزار و 400 لیتر بر ثانیه تامین می کردند اما در اثر پروژه غیر کارشناسی انتقال آب 13 چشمه خشک و مردم این منطقه در حاشیه شهرها قرار گرفتند، حال چگونه برای آنها اشتغالی به ارمغان آوریم؟ این مسئله مشکلاتی را برای استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان ایجاد کرده است.

کاظمی باباحیدری افزود: متاسفانه اجازه داده نمی شود تا 33 طرح کشاورزی مجوز دار که با آورنده خود مردم می‌تواند اشتغال اساسی را جبران کند، اجرا شود، از این رو حال که کمیسیون امنیت ملی برنامه آب را در دستور خود قرار دادند خواهشمندم همانطور که در آخرین جلسه مطرح کردید؛ کمیته کارشناسی برای تامین منابع و مصارف و نیازها و پروژه های ایجاد شده را تشکیل دهید و در این کمیته مشخص کنید که کدام از این پروژه‌ها مجوز دارند و چرا برخی اجرا نمی‌شوند.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت : مردم چهارمحال و بختیاری در انتخابات ریاست جمهوری با 60 درصد آراء به جنابعالی سیاست های شما را تایید کردند اما متاسفانه انتظار بود نیروهای این استان در رده های مختلف ملی به کار برده شوند اما اندک نیرو در سطح وزرا برکنار کردند. آقای روحانی در تاریخ پر افتخار بختیاری نام انسان های بزرگی به چشم می خورد که با استبداد و استعمار و برای آزادی و دفاع از تمامیت سرزمین از جان خود گذشتند لذا  امیدوارم همانطور که در تهران مفاخر است، از مفاخر چهارمحال و بختیاری هم یاد شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول