اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان:

رویکرد دانشگاه جامع در قالب نظام آموزشی مهارت و فناوری صورت می‌گیرد

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد دانشگاه جامع در قالب نظام آموزشی مهارت و فناوری صورت می‌گیرد، گفت: در این دانشگاه جذب دانشجو در سه گروه صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در مقاطع مهارت محور کاردانی و کارشناسی انجام شده است.

رویکرد دانشگاه جامع در قالب نظام آموزشی مهارت و فناوری صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کامران جعفری ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه شکوه چهل سالگی اظهار کرد: جهـاد دانشگاهی با پشتوانه 38 سال تجربه علمی و عملی و با برخورداری از ظرفیت‌های متنوع و به روز، فعالیت‌های موثری در راستای پیشبرد اهداف آموزشی داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه آموزش جهاد دانشگاهی فعالیت‌های متعددی انجام داده است، تصریح کرد: ایجاد فضای آموزشی یکنواخت برای اقشار مختلف در هر نقطه جغرافیایی، بهینه‌سازی شیوه‌های ارائه‌ مطالب درسی به منظور یادگیری عمیق‌تر و جدی‌تر و کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی مالی در برگزاری دوره‌های آموزشی از دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است.

وی در ادامه به مراکز فعال جهاد دانشگاهی در استان اشاره کرد و گفت: این مرکز در سال 1381 و با پذیرش 40 دانشجو در یک کد رشته در مقطع کاردانی ناپیوسته ترمی رشته نرم‌افزار کامپیوتر و در فضایی حدود 200 متر مربع آغاز به کار کرده است.

جعفری با بیان اینکه روند پذیرش دانشجو در این مرکز بر مبنای رویکرد دانشگاه جامع در قالب نظام آموزشی مهارت و فناوری صورت می‌گیرد، گفت: در همین راستا جذب دانشجو در سه گروه صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در مقاطع مهارت محور کاردانی و کارشناسی انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه امروز جهاد دانشگاهی استان زنجان به عنوان بزرگترین مرکز سطح استان از بعد فضای فیزیکی، امکانات سخت افزاری و تعداد دانشجو فعالیت دارد، گفت: در ارزیابی‌های مرکز جهاد دانشگاهی استان زنجان یکی از مراکز برتر بوده است.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی ارائه کرد و گفت: طبق سیاست‌های ابلاغی از سوی معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی و با احصای نیازهای واقعی استان این مرکز در راستای توسعه همه جانبه استان گام برداشته است.

جعفری با اشاره به فعالیت مرکز خدمات تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت از سال 1388 تاکنون گفت: این مرکز به عنوان یک مرکز تخصصی خدماتی، مهندسی و پژوهشی با انجام طرح‌هایی در زمینه‌های مخابرات و الکترونیک و فناوری اطلاعات فعالیت‌های خود را انجام و در این راستا ثبت چند اختراع را نیز داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان در ادامه گزارشی از  فعالیت‌های سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی ارائه کرد و افزود: سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی زنجان از آبان‌ماه 1388 آغاز کرده است.

وی افزود: انجام فعالیت‌هایی همچون آموزش‌های عمومی و تخصصی و مهارت آموزی، مشاوره‌های شغلی در موضوعات مرتبط با اشتغال و کارآفرینی و .. از فعالیت‌های این حوزه است.

جعفری همچنین به انجام تحقیقات کاربردی مرتبط با اشتغال و کارآفرینی نیز اشاره کرد و گفت: از جمله فعالیت‌های این بخش اجرای موفق طرح‌های مطالعاتی نظیر تدوین «سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان» است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان همچنین با اشاره به توسعه ساختارهای صورت گرفته سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان شعبه زنجان گفت: مرکز رشد واحدهای فناور صنایع فرهنگی و خلاق، برنامه شتاب دهی کسب و کارهای فناورانه جوانان، مرکز نوآوری و شکوفایی، برگزاری دوره های مهارت‌آموزی عمومی و تخصص، برگزاری سمینارهای مرتبط با توسعه فرهنگ اشتغال و کارآفرینی نیز از دیگر اقداماتی است که توسط جهاد دانشگاهی انجام شده است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول