اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

استاندار کردستان:

مدیران ادارات و جامعه باید نسبت به معلولین حساس شوند

استاندار کردستان گفت: مدیران نسبت به معلولین حساس نشده‌اند لذا باید با اقدامات مختلف حساس‌سازی مدیران ادارات و جامعه نسبت به معلولین حساس شود.

مدیران ادارات و جامعه باید نسبت به معلولین حساس شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور در سنندج اظهار کرد: خدمت به محرومین و معلولین با توجه به وضعیتی که دارند بسایر ارزشمند است.

استاندار کردستان افزود: خدمت در این عرصه توفیق بزرگی است و مدیرانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند آستانه تحمل بسیار بالایی دارند که این تحمل به واسطه لطف خداوند است.

وی با یادآوری انتخاب مشاور معلولان، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب مشاور در بین جامعه معلولین استان، حساس‌سازی جامعه نسبت به این قشر است.

مرادنیا  تصریح کرد: معتقدم که این قشر باید سهم خود را در جامعه داشته باشند و از سوی متولیان امر نادیده گرفته نشوند.

وی اذعان داشت: مدیران نسبت به معلولین حساس نشده‌اند لذا باید با اقدامات مختلف حساس‌سازی مدیران و جامعه نسبت به معلولین فراهم شود.

استاندار کردستان همچنین اظهار داشت: برخی از معلولین با وجود معلولیتی که دارند انسان‌های توانمندی هستند که باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم از ظرفیت آنها به نحو احسن  استفاده کرد.

مرادنیا عنوان کرد: به عنوان استاندار کردستان در سطح استان تمام توان خود را برای حساس‌سازی دستگاه‌های اجرایی نسبت به معلولین بکار خواهیم گرفت.

وی در زمینه راه‌اندازی 5 مرکز توانبخشی روزانه برای معلولین در سطح استان هم گفت: شرایط موجود ان‌جی‌اوهای فعال در استان مطلوب نیست لذا باید زمینه تجمیع آنها در یک مجموعه و مکان مناسب فراهم شود.

استاندار کردستان گفت: به دلیل پایین بودن درآمد سرانه مردم کردستان قطعا به لحاظ تعداد خیرین هم نسبت به میانگین کشوری در رده پایینی قرار داریم لذا باید به سمتی حرکت کنیم که حمایت‌های بیشتری از سوی مسوولان کشوری صورت بگیرد.

وی گفت: اگرچه کردستان در حوزه اعتیاد استان سفیدی است ولی اگر پیشگیری نکنیم خطر سرعت مواد مخدر بیشتر از سایر نقاط خواهد بود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول