اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

در سال 1398

اعتبار 100 میلیارد تومانی برای آبگیری «سد نرماب» گلستان مصوب شد/ تعداد تخت‌های بیمارستانی گلستان از 210 تختخواب به 3170 تخت ارتقا یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با گرامیداشت چله انقلاب اسلامی گفت: در لایحه بودجه 100 میلیارد تومان برای سد نرماب در سال 1398 مصوب شده است.

اعتبار 100 میلیارد تومانی برای آبگیری «سد نرماب» گلستان مصوب شد/ تعداد تخت‌های بیمارستانی گلستان از 210 تختخواب به 3170 تخت ارتقا یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، استان گلستان از توانمندی‌های گسترده مادی و معنوی برخوردار است که با استفاده از این قابلیت‌ها می‌توان اقدامات تحول‌آفرینی در روند عمران و توسعه این خطه سرسبز انجام داد.
68 طرح عمرانی، اقتصادی، صنعتی و خدماتی در گلستان مصوب شد و اجرای طرح آبرسانی و تامین آب شرب منطقه در اولویت طرح‌ها قرار گرفت و طرح نرماب نیز در این راستا در دستور اجرایی قرار گرفته است.
گلستان از لحاظ برخی شاخصه‌های اقتصادی از ظرفیت مناسبی برخوردار است و این شاخصه‌ها نشان‌دهنده آن است که می‌توان با برنامه‌ریزی‌های دقیق بهبود وضعیت زندگی مردم را داشته باشیم.
هم‌اکنون که در چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران قرار داریم ‌می‌توانیم با تعریف درست طرح‌های تحول‌زا و اختصاص بودجه مناسب به این بخش‌ها زمینه رشد و بالندگی استان گلستان را فراهم کنیم و استان گلستان با تمام کمبودها از شاخصه‌های خاصی نظیر امنیت بالا و وحدت اقوام برخوردار است.
بودجه کشور هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بحث و بررسی است و امیدواریم با پیگیری نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان ارشد استان گلستان شاهد افزایش اعتبارات در سال آتی برای تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز، کشاورزی و صنعت گردشگری و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در سطح استان گلستان باشیم.
در راستای اعتبارات استان گلستان در بخش‌های متعدد اقتصادی، صنعت، عمرانی و اشتغالزایی و غیره گفت و گویی صمیمی با «محمدولی روزبهان» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان صورت گرفت که در ادامه با هم می‌خوانیم.
*فارس: اقدامات و عملکرد استان گلستان از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران درسال 1357 تاکنون را چطور ارزیابی می‌کنید؟
روزبهان:
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رتبه اقتصادی کشور ایران در سال 1357 که 26 بود و اکنون به رتبه 18 ارتقا یافت و در زمینه وابستگی کشور ایران به سایر کشورها 73 درصد بود ولی در سال جاری این میزان وابستگی به 28.7 درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که در این زمینه توسعه پیدا کردیم.
در زمینه رفاه و خدمات به ویژه پوشش بیمه‌ای قریب به 95 درصد جمعیت ایران تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و در حوزه بهداشت و درمان اقدامات بسیار موفقی داشتیم به طوریکه امید به زندگی در سال 1357 قریب به 56 سال بود و اکنون به 75 سال ارتقا یافته است.

* طول راه آسفالت روستایی گلستان از 45 کیلومتر به 2 هزار و 816 کیلومتر رسید/ تعداد تخت‌های بیمارستانی از 210 تختخواب اکنون به 3 هزار و 170 تخت ارتقا یافت
اگر مقایسه‌ای در زمینه توسعه اقدامات و عملکرد نظام در سطح استان گلستان از سال 1357 تاکنون داشته باشیم مشاهده می‌کنیم که تعداد بیمارستان‌ها در سال 1357 در گلستان هفت عدد بود و اکنون 25 بیمارستان در سطح استان گلستان فعال است و تعداد تخت‌های بیمارستانی از 210 تختخواب اکنون به 3 هزار و 170 تخت ارتقا یافت.
تعداد مراکز بهداشتی و درمانی از 20 مرکز اکنون به 145 رسیده است و پوشش بیمه‌ای از 23 درصد به 85 درصد ارتقا یافته است تعداد هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها از 10 به 25 ارتقا یافته است و تعداد فضاهای سرپوشیده ورزشی از 19 به 189 رسیده است.
طول راه آسفالت روستایی از 45 کیلومتر به 2 هزار و 816 کیلومتر رسیده است و در زمینه بزرگراه در سال 1357 اصلا بزرگراهی در استان گلستان وجود نداشت و اکنون 284 کیلومتر بزرگراه داریم و تعداد طرح‌های بهسازی روستاها در سال 1357 از هیچ به 419 رسیده است و میزان تولید گوشت مرغ از 11 هزار تن به 215 هزار تن ارتقا یافت.
*فارس: برای سال آینده چه میزان بودجه پیش‌بینی شده است و چه پروژه‌هایی در اولویت قرار دارند؟
روزبهان:
اولویت‌ها در استان گلستان بر اساس اسناد راهبردی، اسناد بالادستی و اسناد آمایش تهیه شد و خوشبختانه گزارشی که از تمامی شهرستان‌های گلستان انجام گرفت بسیار خوب بود در راستای اعتبار و پیش‌بینی لایحه بودجه سال 1398 اعتبارات استان گلستان تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفت و علاوه بر رشد روتین بودجه که تقریبا 20 درصد است در سال جاری 10 درصد رشد اعتبارات را داشتیم.
10 درصد افزایش اعتبار استانی و 36 درصد افزایش اعتبارات ملی در استان گلستان صورت گرفت پروژه‌های زیرساختی مانند جاده‌ها، سدها و پروژه‌های بزرگ را در سطح استان گلستان داشتیم که شاهد افزایش اعتبار را در این استان شاهد هستیم.
*فارس: چه میزان اشتغال در سطح استان گلستان ایجاد شد؟
روزبهان:
یکی از رویکردهای بودجه استان گلستان حفظ اشتغال و افزایش اشتغال در استان گلستان است قرار بود 20 هزار اشتغال در گلستان ایجاد شود و خوشبختانه در سال جاری قریب به 23 هزار شغل در استان گلستان ایجاد کردیم و در ده ماهه سال جاری از تعهد خودمان 3 هزار شغل را بیشتر ایجاد کردیم.
در سال گذشته در فصل پاییز میزان ضریب بیکاری استان گلستان 12.7 درصد بود ولی خوشبختانه در پاییز سال جاری به رقم 10.7 درصد رسیدیم.
*فارس: طرح سد نرماب از اهمیت ویژهای در گلستان برخوردار است با توجه به قول‌هایی که برای سال 1398 در زمینه آبگیری این سد داده شده است آیا اعتبارات خوبی در این راستا صورت گرفته است؟
روزبهان:
در لایحه بودجه سال 1398، قانون بودجه سال 1397 و در رویکرد مدیران استان گلستان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نگاه توجه به رشد زیرساخت‌ها زیاد بوده است و یکی از مهمترین زیرساخت‌ها آبگیری سد نرماب است و در این زمینه اعتبارات بسیار خوبی گذاشته شده است.
در لایحه بودجه برای سد نرماب در سال 1398 یکصد میلیارد تومان مصوب شده است در صورتی که در سال 1397 اعتبار برای این سد 27 میلیارد تومان بود.
انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول