اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هيأت ترکیه‌ای برای رایزنی درباره شمال سوریه راهی آمریکا شد

معاون وزیر خارجه ترکیه در رأس هیأ‌تی برای مذاکره در خصوص پرونده سوریه به ویژه منطقه «منبج» راهی آمریکا شد.

هيأت ترکیه‌ای  برای رایزنی درباره شمال سوریه راهی آمریکا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سادات اونال» معاون وزیر خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) در رأس هیأتی راهی آمریکا شد تا در چارچوب توافق فوریه سال گذشته موسوم به «برنامه اقدام مشترک ترکیه و آمریکا» در خصوص شمال سوریه به خصوص منطقه «منبج» با طرف آمریکایی مذاکره کند.

به نوشته روزنامه آناتولی، به نقل از منابع دیپلماتیک، اجرای نقشه راه «منبج» از مهم‌ترین برنامه‌های این هیأت ترکی در آمریکا خواهد بود. ترکیه و آمریکا در ماه ژوئن سال گذشته در خصوص یک نقشه راه برای شهر «منبج» و با هدف ادعایی ایجاد امنیت و ثبات در این منطقه به توافق رسیدند اما تا کنون به جز گشت‌های مشترک، بندهای دیگر آن اجرایی نشده است.

این نشست همچنین مقدمه دیدار روز چهارشنبه (فردا) میان «مایک پامپئو» و همتای ترکیه‌اش «مولود چاووش اوغلو» در حاشیه کنفرانس ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در آمریکاست که در سطح وزرای خارجه برگزار خواهد شد.

در فوریه سال گذشته در جریان سفر «رکس تیلرسون» وزیر خارجه سابق آمریکا به آنکارا، دو کشور بر سر ساز و کاری جهت رفع اختلافات به توافق رسیدند که به موجب آن سه کارگروه شکل گرفت؛ یکی مربوط به «فتح‌الله گولن» و مسائل کنسولی و یکی در خصوص بازداشت شدگان آمریکایی در ترکیه و دیگری در خصوص سوریه بود.

در ماه گذشته میلادی نیز «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «ژوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک آمریکا و «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه به آنکارا سفر کردند.

امروز (سه‌شنبه) اردوغان نیروهای کرد سوریه را تهدید کرد که باید در عرض چند هفته «منبج» را ترک کنند، وگرنه «صبر ترکیه حدی دارد» و آن‌ها با عملیات نظامی ترکیه مواجه خواهند شد. او منطقه شرق فرات و منبج را منطقه تحت نفوذ ترکیه دانست و گفت که «منطقه امن» در سوریه باید تحت کنترل ترکیه باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول