اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ترامپ: آمریکا به حضور نظامی در افغانستان پایان می‌دهد

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه خطاب به مردم این کشور گفت: دولت آمریکا گفت‌وگوها در افغانستان برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی را تشدید خواهد کرد و آماده است در راستای پیشرفت مذاکرات، تعداد سربازان در افغانستان را کاهش دهد.

ترامپ: آمریکا به حضور نظامی در افغانستان پایان می‌دهد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه خطاب به مردم این کشور گفت: دولت آمریکا گفت‌وگوها در افغانستان برای رسیدن به یک راه حل سیاسی را تشدید خواهد کرد و آماده است در راستای پیشرفت مذاکرات تعداد سربازان خود را در افغانستان کاهش دهد.

وی در سخنرانی سالیانه خود در کنگره با بیان اینکه آمریکا داعش در سوریه را شکست داده و الان وقت آن است که نظامیان این کشور به خانه برگردند، افزود: ملت‌های بزرگ در مبارزات بی‌پایان ورود نمی‌کنند.

ترامپ در ادامه تصریح کرد: به‌خاطر شجاعت نظامیان آمریکا در حال حاضر ما قادریم یک راه حل سیاسی را در جنگ طولانی مدت افغانستان دنبال کنیم.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه دولت این کشور در حال حاضر با گروه‌های مختلفی از جمله طالبان در حال مذاکره است، گفت: همزمان با پیشرفت در مذاکرات ما آماده‌ایم تعداد نظامیان خود را در افغانستان کاهش داده و بر روی موضوع تروریسم تمرکز کنیم.

وی به تاریخ مشخصی برای بازگرداندن نظامیان این کشور از افغانستان اشاره نکرد.

ترامپ ادامه داد: در حال حاضر نمی‌دانیم چه زمان به یک توافق خواهیم رسید، اما این موضوع را خوب می‌دانیم که وقت آن رسیده است که بعد از سال‌های نبرد به دنبال صلح در افغانستان باشیم.

به گزارش فارس، آمریکا در حال حاضر 14 هزار نظامی در افغانستان دارد که عمده این گروه در بخش‌های مشاوره و آموزش نیروهای افغانستان مشغول به خدمت هستند و ترامپ اعلام کرده است به زودی 7 هزار نیرو را خارج خواهد کرد.

ترامپ در حالی این سخنان را مطرح کرده است که روز گذشته نشستی در مسکو با مشارکت طالبان و سیاستمداران افغان برگزار شده است که طالبان در آن یکی از شروط صلح را خروج کامل نظامیان آمریکایی اعلام کرده است.

بنابر این گزارش، بسیاری از سیاستمداران افغان در این نشست از طالبان درخواست کردند که ضمن پذیرش حضور دولت افغانستان در این نشست، فورا آتش بس اعلام کند و تمام خواسته‌های خود را از طریق مذاکره و گفت‌وگوی بین الافغانی پیگیری کرد.

/انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول