اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فجر اصفهان در پله نهم

استقبال 12 هزار اصفهانی از جشنواره فیلم فجر+برنامه روز ششم

مدیر پردیس سینمایی سیتی‌سنتر گفت: تعداد بلیت فروخته‌شده در بخش اصلی جشنواره تا روز سه‌شنبه 11 هزار و 900 بوده که از این تعداد 1600 بلیت ویژه دانش آموزان بوده است.

استقبال 12 هزار اصفهانی از جشنواره فیلم فجر+برنامه روز ششم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در ششمین روز از اکران نهمین جشنواره فجر اصفهان سالن شماره 2 و سالن جشنواره سیتی‌سنتر میزبان علاقه‌مندان به هنر سینما خواهند بود.

نهمین جشنواره فیلم‌های فجر امروز 17 بهمن در سانس 16 در سالن جشنواره پردیس سینمایی سیتی‌سنتر فیلم «ایده اصلی» به کارگردانی و تهیه کنندگی آزیتا موگویی  وبه نویسندگی امیر عربی، در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

«ایده اصلی»، فیلمی با مضمونی اجتماعی و دومین ساخته آزیتا موگویی بعد از فیلم «تراژدی»است که در آن بازیگرانی همچون مریلا زارعی,  بهرام رادان، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان، هانیه توسلی، شهباز نوشیر، آندره آ ماچالکیدو،  مأنوس گاوراس و واروارا لارمو به ایفا نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه این فیلم آمده است: «ایران و اسپانیا برای راه‌اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند، شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند. مهندس سعید پارسا که چند سالی است از همسرش رؤیا عضدی جداشده و رئیس یکی از شرکت‌های حاضر در مناقصه است. دیگران نیز با اهداف متفاوت سعی در برنده شدن در این مناقصه سرنوشت‌ساز رادارند. رسیدن به موفقیت برای آدم‌های این قصه منجر به پیچیدگی‌هایی در روایت آن می‌شود.»

در دومین سانس از فیلم‌های فجر روز 17 بهمن در سالن جشنواره پردیس سیتی‌سنتر فیلم «ماجرای نیمروز 2» بار دیگر اکران خواهد شد، فیلمی که توانسته توجه‌ها را به خود جلب کند و به گفته مسؤولان جشنواره بلیت‌ها آن در کمتر از 2 دقیقه کاملا به فروش رفته است.

«رد خون» قسمت دوم از فیلم سینمایی ماجرای نیمروز به کارگردانی محمدحسین مهدویان، تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی  و به نویسندگی حسین تراب نژاد و ابراهیم امینی است و هنرمندان همچون حسین مهری، هستی مهدوی، جواد عزتی، مهدی زمین پرداز و بهنوش طباطبایی، هادی حجازی‌فر در آن ایفا نقش می‌کنند.  

روایت کلی این فیلم پیرامون اتفاقات بعد از پایان جنگ ایران و عراق در سال 1367 و عملیات مرصاد است که در خلاصه آن آمده «نیروهای امنیتی ایران متوجه حضور نفوذی‌های سازمان مجاهدین خلق در جبهه می‌شوند، با ارسال دو مأمور امنیتی به بغداد می‌خواهند قبل از شروع عملیات فروغ جاویدان عباس زریباف فرمانده این عملیات را ترور کنند، اما داستان طور دیگری رقم می‌خورد».

فیلم «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی، نویسندگی حمیدرضا بابابیگی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری و با بازی فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی، رضا بابک، مهدی حسینی نیا  امروز ساعت 20:30 در سالن جشنواره پردیس سینمای سیتی‌سنتر روی پرده نقره‌ای می‌رود.

 در خلاصه داستان این فیلم می‌خوانیم «شکوه به همراه همسر دومش رضا تصمیم می‌گیرند تا فریدون همسر سابقش که توسط فرزندانشان به خانه سالمندان سپرده‌شده است را به خانه خود بیاورند. این تصمیم اتفاقات جدیدی را در زندگی هر سه نفر رقم می‌زند».

فیلم «آشفتگی» پس از یک‌بار لغو اکران امروز  در سالن جشنواره پردیس سینمایی سیتی‌سنتر از ساعت 22:30 بر روی پرده خواهد رفت، این فیلم به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و همچنین فیلم‌نامه‌نویسی فریدون جیرانی  است  که در خلاصه داستان این فیلم اشاره‌شده است به «آشفتگی رئالیستی و اجتماعی نیست، یک فیلم است درباره عشق و جنایت».

همچنین در سالن شماره 2 پردیس سینمایی سیتی‌سنتر فیلم «درخونگاه» برای دومین بار در ساعت 16:30 در این سالن اکران خواهد شد.

در ادامه آن فیلم بنفشه «آفریقایی» ساعت 18:30؛ «ماجرای نیمروز 2» ساعت 20:30 و در آخر فیلم «خون خدا» به کارگردان و نویسندگی مرتضی علی عباس میرزایی و بازی بازیگرانی چون رضا اخلاقی‌راد، فرید سجادی حسینی، سعید داخ، علیرضا ثانی‌فر، خسرو احمدی و شیوا ابراهیمی در ساعت 22:30 برای هنرمندان و اصحاب رسانه اکران خواهند شد.

استقبال بیش از 11 هزار اصفهانی از جشنواره فیلم فجر

نهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان به نیمه خود رسیده و با استقبال نسبتاً قابل توجه مردم هنردوست اصفهان مواجه بوده؛ محمد پناهی‌نژاد مدیر پردیس سینمایی سیتی‌سنتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اکران برخی فیلم‌ها در سانس ویژه در روزهای آینده خبر داد و اظهار کرد: تا به امروز علاوه بر اکران برخی از فیلم‌ها در دو سانس، فیلم‌های سرخپوست و متری شیش ونیم به سانس فوق‌العاده رسیده است که استقبال مردم در این سانس‌ها و همچنین سانس اصلی بسیار قابل توجه بوده است به‌طوری‌که بلیت برخی فیلم‌ها نمایش است کمتر از یک ساعت به فروش رسیده است، البته در روزهای آینده برای فیلم‌ها همچون ماجرا نیمروز 2 و ... حتما سانس ویژه خواهیم داشت.

مدیر پردیس سینمایی سیتی‌سنتر در خصوص تعداد مخاطبان، اکران‌های جشنواره در بخش‌های مختلف اذعان داشت: تعداد مخاطبان، اکران‌های ویژه دانش آموزان تا روز سه شنبه  حدود  هزار و 600 نفر، بخش اصفهان 4 هزار و 300 نفر و در سانس ویژه هنرمندان و اصحاب رسانه حدود 2 هزار و 100 نفر بوده، همچنین تعداد بلیت فروخته‌شده در بخش اصلی جشنواره تا روز سه‌شنبه 11 هزار و 900 است.

وی اضافه کرد: رؤیا نونهالی بازیگر سینما و تلویزیون برای تماشای فیلم به وقت رؤیا ساعت 20 و علیرضا رئیسیان کارگردان فیلم مردی بدون سایه ساعت 18 امروز به پردیس سینمایی خواهد آمد.

پناهی‌نژاد در پایان یادآور شد: علاقمندان برای تهیه بلیتِ فیلم‌های یکشنبه و دوشنبه که روزهای آخر جشنواره محسوب می‌شوند از ساعت 16 پنجشنبه 18 بهمن ماه می‌توانند به سینما تیکت مراجعه کنند.

انتهای پیام/63106/م10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول