اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امروز صورت گرفت

انعقاد تفاهم‎نامه سه‎جانبه بین اداره‎کل اوقاف، پست و فناوری و ارتباطات گلستان

با موضوع واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان و ای‌سی‌تی روستایی تفاهم‎نامه سه‎جانبه‎ای بین اداره‎کل اوقاف و امور خیریه، پست و فناوری و ارتباطات گلستان منعقد شد.

انعقاد تفاهم‎نامه سه‎جانبه بین اداره‎کل اوقاف، پست و فناوری و ارتباطات گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد بعد از ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‎نامه سه‎جانبه‎ بین اداره‎کل اوقاف و امور خیریه، پست و فناوری و ارتباطات گلستان با موضوع واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان و ای‌سی‌تی روستایی اظهار کرد: نخستین دفتر ای‌سی‌تی کشور در دهه 80 در روستای «قرن‎آباد» گلستان انجام شد و امروز نیز گلستان به‎عنوان نخستین استان کشور، برون‎سپاری خدمات به دفاتر ای‌سی‌تی روستایی را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه بیش از 200 خدمت را مجموعه وقف و اوقاف تحت عناوین مختلف اعم از حوزه‎های فرهنگی، قرآنی، کاهش آسیب‎های اجتماعی و ... انجام می‎دهد، افزود: با امضای این تفاهم‎نامه چند مورد از خدمات اوقاف برون‎سپاری و واگذار می‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اضافه کرد: روستای «کارکنده» بندرگز و چند روستای دیگر گلستان به عنوان پایلوت طرح واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان و ای‌سی‌تی روستایی انتخاب شدند.

سلیمانی‎فرد متذکر شد: با اجرای این طرح برخی از هزینه‎های روستاییان کاهش می‎یابد و امیدواریم اعضای شورا و دهیاری برای اجرای بهتر این طرح با ما همکاری کنند.

وی گفت: ما با انعقاد این تفاهم‎نامه درصدد هستیم با همکاری دستگاه‎های اجرایی خدماتی را به مردم بدهیم که از موازی‎کاری جلوگیری شود و مردم هم از این خدمات بهتر استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه با توجه به حجم موقوفات و تعداد مستأجرین این طرح با هدف تکریم اربا‎ب‎رجوع و ارتقای سطح حقوق شهروندی به‎ویژه در روستاهای گلستان اجرا می‎شود، یادآور شد: اراضی بیش از 130 روستای گلستان در موقوفات واقع شده است.

سلیمانی‌فرد اضافه کرد: این تفاهم‎نامه در مرحله نخست برای 15 هزار و 986 مستأجر در 80 روستای وقفی گلستان که مساحت 5 هزار و 350 هکتار آن در بافت روستایی و اراضی زراعی واقع شدند اجرایی می‎شود.

وی در پایان تأکید کرد: با انعقاد این تفاهم‎نامه بستری فراهم می‎شود که مردم این روستاها با مراجعه به دفتر ای‌سی‌تی روستایی بدون مراجعه حضوری از خدمات وقف استفاده کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: هدف از ایجاد دفاتر ای‌سی‌تی روستایی و پیشخوان شهری تسهیل سطح دسترسی مردم برای دریافت خدمات مختلف است.

محمد احمدی افزود: متأسفانه خللی در این حوزه واقع شد اما با پیگیری‎های انجام شده و با استقبال دستگاه‎های اجرایی امیدواریم با ایجاد فضای الکترونیکی و فضای فیزیکی در روستاها خدمات خوب و بهتری را به مردم روستاها ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: با طراحی سامانه‎ الکترونیکی پست و اوقاف تحت عنوان «ساپا»، خدمات شفاف و سریع به دستان مردم و اداره‎کل اوقاف و امور خیریه گلستان می‎رسد، این سامانه در اختیار دفاتر ای‌سی‌تی روستایی قرار می‎گیرد و مردم می‎توانند از خدمات اوقاف بهره‎مند شوند و با این اقدام دریافت خدمات مردم از اوقاف را تسهیل ببخشیم.

انتهای پیام/83018/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول