اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

در دیدار وزیر بهداشت مطرح شد

تاکید آیت‌الله سبحانی بر تداوم طرح تحول سلامت

یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به خدمات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان، خواستار تداوم اجرای طرح تحول سلامت شد.

تاکید آیت‌الله سبحانی بر تداوم طرح تحول سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله جعفر سبحانی صبح امروز در دیدار سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با وی، با اشاره به اهمیت موضوع بهداشت و درمان اظهار داشت: موضوع بهداشت و درمان از اهمیت بسیاری برخوردار است و شریعت و فقه اسلام با طب و طبیب رابطه تنگاتنگ دارند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه فقیه در همه مسائل که نیاز به نظر طبیب باشد، اول نظر او را پرسیده و بعد حکم شرعی را می‌دهد خاطرنشان کرد: مثلا اگر طبیب تشخیص دهد که روزه گرفتن برای فلان شخص ضرر دارد، آنگاه مراجع هم حکم فقهی می‌دهند که نباید فرد روزه بگیرید که این نشان دهنده رابطه تنگانگ این دو گروه است.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: ما دو گروهی هستیم که در یک مسیر می‌رویم، موضوع را شما معین کرده و ما حکم اسلامی را علما و مراجع می‌گویند.

وی با اشاره به خدماتی که در زمان وزیر پیشین بهداشت و درمان به مردم ارائه شد، گفت: توقع است که کارهایی که آقای هاشمی انجام داده، همان ها را دنبال کنید، آیا اقتصادی هست یا نه موضوع دیگری است، اما وزیر پیشین با یک نیت صالحی آمده بود و ما نیز موافق نبودیم که ایشان در وسط راه کار را رها کند و حالا مصلحت دیده است، ولی شما همانگونه کارها را ادامه دهید.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: باید طرح ها به گونه ای دنبال شود که همه بفهمند این دو وزیر، کار همدیگر را دنبال می‌کنند و این مهم است.

آیت الله سبحانی با اشاره به خدمات صورت گرفته در روستاها و مراکز دور افتاده عنوان کرد: در روستاها شاهد هستیم که به چه صورت خدمات ارائه می‌شود، اما نیاز است که تلاش بیشتری شده و یک نظارت گسترده‌تری انجام شود تا در صورت نیاز باز هم در راستای خدمات‌رسانی به روستائیان بکوشیم.

وی به احداث بیمارستان هزار تخت خوابی قم اشاره کرد و گفت: کلنگ این بیمارستان زده شده و امیدواریم که هرچه زودتر به ثمر نشسته و نیاز مردم قم را برطرف کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول