اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان خبر داد

رتبه نخست سمنان در پوشش پیش‌دبستانی و پایه اول ابتدایی در کشور

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: رتبه نخست کشور در پوشش پیش‌دبستانی و پایه اول ابتدایی از آن سمنان است.

رتبه نخست سمنان در پوشش پیش‌دبستانی و پایه اول ابتدایی در کشور

محمد دستورانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، به توفیقات کسب‌شده در بخش ورزشی در آموزش و پرورش استان سمنان اشاره و اظهار کرد: در بسکتبال ویژه پسران رتبه هفتم و در والیبال متوسطه دختران رتبه پنجم ایران را به دست آوردیم و دو نفر به مسابقات ملی تکواندوی کشور اعزام شدند؛ در دوومیدانی نیز اعزام به مسابقات جاکارتا در کارنامه دانش‌آموزان سمنان بوده است.

وی گفت: در جشنواره شهید رجایی از نظر عملکردی که 32 استان مورد ارزیابی قرار گرفتند، معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان سمنان موفق به کسب رتبه اول شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: در حوزه آموزشی و پژوهشی در تحقیق، پژوهش و تولید محتوا رتبه سوم کشور به سمنان اختصاص یافت و رتبه پنج کشوری در تولید محتوا از آن سمنان شد.

به گفته دستورانی، دو دانش‌آموز سمنانی به المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای راه پیدا کردند که جزو علوم نو است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه کشوری ارتقای مدیریت آموزشگاهی و راهبری مدیران مدارس ابتدایی در استان سمنان مستقر شده، افزود: دبیرخانه راهبری این دوره در قالب طرح تدبیر در استان سمنان فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در پوشش پیش‌دبستانی و پایه اول ابتدایی در کشور رتبه نخست از آن سمنان است.

دستورانی ادامه داد: در جشنواره الگوی برتر تدریس در تدریس چندپایه هم در دوره ابتدایی نیز استان سمنان موفق به کسب رتبه اول شد.

وی بیان کرد: در مسابقات کشوری مهارتی هنرجویان، استان سمنان رتبه دوم تیمی کشوری را به خود اختصاص داده و یک هنرآموز و 10 دانش‌آموزان در جشنواره کشوری خوش درخشیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به رشد 11 درصدی در رتبه‌های زیر دو هزار در کنکور سراسری سال 97 اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های کنکور، رتبه زیر دو هزار بوده و استان سمنان رشد 11 درصدی در این بخش را تجربه کرده است.

وی گفت: در رشته زبان انگلیسی یک دختر سمنانی موفق به کسب رتبه دوم شد و یک دانش‌آموز عشایری از این استان رتبه 35 کنکور علوم انسانی را به خود اختصاص داد.

دستورانی خاطرنشان کرد: 104 نفر از دانش‌آموزان استان سمنان به مرحله دوم المپیاد علمی راه پیدا کردند.

دستورانی از راهیابی 13 دانش‌آموز استان سمنان به المپیاد نانو کشوری خبر داد و افزود: در مسابقات علمی آزمایشگاهی دبیران نیز رتبه اول به استان سمنان اختصاص یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: 31 رتبه کشوری و 6 تیم اعزام به مرحله کشوری در معاونت آموزشی از توفیقات دیگر کسب‌شده آموزش و پرورش سمنان بوده است.

انتهای پیام/74034/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول