اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

کابینه لبنان، بیانیه وزارتی دولت جدید را تصویب کرد

در جلسه امروز کابینه لبنان، بیانیه وزارتی دولت جدید این کشور تصویب شد و برای تصویب نهایی به پارلمان فرستاده شد.

کابینه لبنان، بیانیه وزارتی دولت جدید را تصویب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز (پنجشنبه) کابینه دولت جدید لبنان در قصر «بعبدا» (کاخ ریاست‌جمهوری این کشور) جلسه‌ای تشکیل داد تا بیانیه وزارتی را در دور آخر مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، کابینه در این جلسه بیانیه وزارتی را تصویب کرد و بیانیه به پارلمان فرستاده شد تا در آنجا به تصویب نهایی برسد.

«جمال الجراح» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان پس از جلسه مذکور ، دقایق کوتاهی در جمع خبرنگاران حاضر شد و اعلام کرد؛ «میشل عون» رئیس‌جمهور از تصویب سریع بیانیه وزارتی قدردانی کرد.

وی افزود، فقط برخی اصلاحات لغوی در پیش‌نویس بیانیه وزارتی برای وضوح بیشتر تغییر کرد و سپس به تصویب رسید.

بیانیه وزارتی فعلی که در واقع نقشه راه دولت در لبنان محسوب می‌شود، دو بند مهم درباره مقاومت و آوارگان سوری دارد. 

بر اساس گزارش «المیادین»، در بند مربوط به مقاومت ذکر شده «در نبرد با دشمن اسرائیلی از هیچ تلاش فروگذاری نمی‌کنیم و هیچ کوتاهی در مسیر آزادسازی مابقی اراضی اشغال‌شده لبنان و حمایت از وطنمان در مقابل دشمنی که همچنان به خاک، آب، ثروت‌های طبیعی طمع دارد، وجود نخواهد داشت. با توجه به مسئولیت دولت و نقش آن بر حمایت از حاکمیت لبنان، استقلال، وحدت و سلامت فرزندان آن، دولت بر وظیفه‌اش و نیز تلاش برای آزادسازی مزارع‌شبعا، تپه‌های کفرشوبا و بخش لبنانی روستای الغجر با تمام ابزارهای مشروع تأکید می‌شود؛ همچنین تأکید می‌شود مقاومت در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل، پاسخ به تجاوزهایش و نیز بازگرداندن اراضی اشغالی حق شهروندان لبنانی است».

 دومین بند مهم در بیانیه وزارتی، حل مسأله آوارگان سوری و تأکید لبنان بر ضرروت بازگشت آنها به وطنشان خواهد بود؛ دولت لبنان بر تعهد خود برای ادامه کار با جامعه بین‌الملل جهت مقابله با باز آوارگان سوریه و احترام به منشورهای بین‌المللی تأکید خواهد کرد.

دولت لبنان در یازدهم بهمن‌ماه پس از نه ماه کش و قوس میان طرف های مختلف این کشور تشکیل شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول