اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

با نقش‌آفرینی 150هنرمند انقلابی:

سومین یادواره شهدا در جزیره قشم برگزار شد

بیستمین یادواره 57 شهید شهرستان قشم در قالب سومین «یادواره‌ای به رنگ هنر» با ایفای نقش 150 هنرمند انقلابی در این شهرستان برگزار شد.

 سومین یادواره شهدا در جزیره قشم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، بیستمین یادواره سردار شهید غلامشاه ذاکری، ۱۵‌شهید گمنام و۵۶‌ شهید این شهرستان در قالب سومین «یادواره‌ای به رنگ هنر» برگزار شد.

این یاداواره به‌صورت سالانه با نقش آفرینی۱۵۰ هنرمند انقلابی و گروه‌های تخصصی به تبیین معارف اسلامی انقلابی و سیره شهدا در قالب تئاتر و هنرهای نمایشی می‌پردازد.

یادواره‌ای به این سبک در شهرستان قشم نخستین بار در سال 1395 با موضوع محوری «ولایت پذیری» برگزار و به‌واسطه استقبال پرشور آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان تا کنون ادامه داشته است.

سال 1396 با توجه به تحولات سیاسی جامعه به موضوع «بصیرت، حماسه 9دی» پرداخت و امسال نیز متناسب با شرایط ملی و بین‌المللی، تئاتری با موضوع «تحریم» را به نمایش گذاشت که به تصویر کشیدن «شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)» و تبیین جایگاه «مدافعان حرم» را هم در زیرشاخه داشت.

حسین بشارتی در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: بنای این یادواره بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان در سال 1394 پی ریزی شده است.

وی، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های حوزه هنری در راستای معرفی شهدا به شیوه‌ای مردم‌پسند و کارآمد را از مهم‌ترین اهداف این یادواره برشمرد و افزود: بسیجیان پایگاه علی‌ ابن‌ابیطالب(ع) قشم که تجربه برگزاری 17 دوره یادوراه شهدا را داشتند، با تشکیل اتاق فکری برای عملیاتی‌سازی منویات رهبری، به راه‌اندازی « یادواره‌ای به رنگ هنر» رسیدند.

دبیر ستاد یادواره‌ای به رنگ هنر تصریح کرد: انسجام نسل جوان برای عمل به کلام ولایت، تقویت وحدت و همدلی انقلابیون و تربیت هنرمندان انقلابی از جمله مهم‌ترین دستاورهای این یادواره است.

بشارتی با بیان اینکه به ثمر نشستن این اقدام را به نهادهای انقلابی شهرستان و گروه نمایشی انصارالائمه مدیون هستیم، گفت: انتظار است سایر مسوولان نیز حمایت‌های خود را از چنین اقدامات موثری افزایش داده و یا حداقل از سنگ‌اندازی پرهیز کنند.

رضا ترابی نیز اظهار داشت: در حوزه نظامی توانسته‌ایم با تکیه بر توانمندی‌های داخلی، تفکر انقلابی و کار جهادی تحریم‌های دشمن را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به تولید و مونتاژ 35 محصول نظامی در کشور پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: امروزه در 40سالگی انقلاب، 785 محصول در کشور تولید می‌شود که موشک کروز زمینی هویزه با برد یه‌هزار و 350کیلومتر تنها یکی از آن‌ها است.

فرمانده سابق سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان تصریح کرد: در حوزه اقتصادی نیز باید نگاه مسوولان معطوف به پتانسیل‌های ملی باشد تا بتوان در این حوزه نیز به تولید قدرت پرداخت.

انتهای پیام/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول