اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس انجمن داروسازان ایران مطرح کرد

لزوم استفاده از ظرفیت تشکل ها برای حل مشکلات حوزه سلامت

رئیس انجمن داروسازان ایران بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل ها برای حل مشکلات حوزه سلامت تاکید کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت تشکل ها برای حل مشکلات حوزه سلامت

محمدباقر ضیا، رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با تاکید بر ضرورت رهایی از نگرش‌های جزیره‌ای و تک بعدی در حوزه سلامت، اظهار داشت: بخشی از مشکلات و معضلات در حوزه بهداشت و درمان، ساختاری هستند و مربوط به این دولت یا دولت پیشین نیستند، بلکه به صورت مزمن، سال‌ها است که در نظام سلامت کشور ریشه دوانده‌اند و گره گشایی از آن ها، نیازمند هم فکری و هم افزایی همه ذینفعان حوزه سلامت و بهره برداری حداکثری از ظرفیت تشکل ها و انجمن های مرتبط است و امیدورایم وزیر بهداشت در این خصوص، به توانمندی های تشکل ها اعتماد کنند.

ضیا ادامه داد: اما بخش دیگری از مشکلات، مستقیما به عدم توجه به مباحث اقتصادی طرح تحول سلامت باز می‌گردد و خوشبختانه حضور وی در سازمان برنامه و بودجه، قطعا می تواند مفید و موثر باشد.

به گفته ضیا طرح تحول سلامت، اهداف ارزشمندی را دنبال می‌کرد که متاسفانه به دلیل عدم پیش بینی منابع مالی پایدار برای آن و همچنین بدلیل فقدان یک نظام هوشمند اقتصادی برای تعادل بخشیدن به هزینه‌ها، فشار زیادی را بر بخش‌های مختلف حوزه سلامت از جمله داروسازان وارد کرد.

رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: سوابق سعید نمکی وزیر بهداشت نشان می‌دهد که گلوگاه های حوزه سلامت را می‌شناسد و این برای نظام بهداشت و درمان کشور، می تواند پتانسیل آفرین باشد. ما این اعتماد شکل گرفته از سوی ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و تشکل های حوزه سلامت را به وی تبریک عرض کرده و ضمن اعلام آمادگی برای گام برداشتن در مسیر برنامه اعلامی از سوی وی، امیدواریم حضور ایشان مروج پویایی، نوگرایی، انضباط مالی و اعتماد به تشکل های حوزه سلامت باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول