اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فارس گزارش می‌دهد

بام ایران عزادار در سوگ «ام‌ابیها»

استان چهارمحال و بختیاری امروز به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) غرق در ماتم و عزا بود.

بام ایران عزادار در سوگ «ام‌ابیها»

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، با آغاز ایام فاطمیه برنامه‌های عزاداری حضرت زهرا(س) در شهرها و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

این مراسمات با نزدیک شدن به سالروز شهادت ام ابیها شدت گرفت به طوری که از شامگاه جمعه تا امروز در هیچ کوی و برزن، مسجد و حسینیه، شهر و روستا و محفلی نبوده که مراسم عزاداری در آن برپا نشود.

زنان شهرکردی از دیرباز رسم دارند که در این روز یا یکی از ایام فاطمیه در خانه‌های خود مراسم عزاداری برپا کنند و در جمع زنان محله و خویشان با سخنرانی، مداحی، روضه و سفره‌های نذری به ساحت قدسی بی بی دو عالم عرض ارادت کنند.

ادای نذر، مراسمات عزاداری در امام‌زادگان، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و ... از جمله برنامه‌های غالبی بود که در این ایام با حضور گسترده شیعیان و دوست‌داران اهل بیت برگزار می‌شد.

اجرای نمایش آیینی که برشی از زندگی حضرت زهرای مرضیه(س)، حضرت زینب(س) و بانوی انقلابی مرضیه دباغ معروف به طاهره حدیدچی در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد یکی از ویژه برنامه‌هایی بود که با حضور گسترده زنان چهارمحال و بختیاری به مدت سه شب برگزار شد.

اجتماع بزرگ فاطمیون، ویژه برنامه‌ای بود که در تمام مراکز شهرستان‌های استان با حضور آحاد مردم به خصوص بانوان مومن قبل از نماز ظهر امروز برگزار شد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول