اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

معرفی دانشگاه‌های جهان؛

دانشگاه دورهام؛ از پرنفوذترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان

دانشگاه دورهام جزء پرنفوذترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان محسوب می‌شود و در سال 2011 در رتبه سوم معتبرترین دانشگاه انگلیس قرار گرفت.

دانشگاه دورهام؛ از پرنفوذترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از «topuniversities»، دانشگاه دورهام دانشگاهی در انگلیس است که در شهر دورهام قرار دارد.

این دانشگاه در سال 1832 تأسیس شده‌ و هم‌اکنون بیش از 15 هزار و 500 دانشجو دارد که متشکل از 16 کالج مستقل است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از‌ آن است که دانشگاه دورهام بعد از دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج، سومین و قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیس محسوب می‌شود.

دانشگاه دورهام اولین دانشگاهی بود که بعد از 600 سال در انگلیس تأسیس شد؛ قبل از دورهام، آکسفورد و کمبریج تنها دانشگاه‌های معتبر این کشور محسوب می‌شدند.

این دانشگاه جزء پرنفوذترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان محسوب می‌شود و در سال 2011 در رتبه سوم معتبرترین دانشگاه انگلیس قرار گرفت؛ برای مقطع لیسانس، ورود به دانشگاه دورهام بسیار رقابتی است.

بنابر آمار آموزش عالی انگلیس، قسمت قابل توجهی از جمعیت دانشجوی دانشگاه دورهام از مدارس خصوصی پذیرفته می‌شوند.

از زمان تأسیس دانشگاه تا به امروز، تعداد قابل توجهی از دانشمندان و سیاست‌مداران انگلیسی و بین‌المللی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

تقریبا 21 درصد از دانشجویان دانشگاه دورهام را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند و همراه با کارمندان و دانشجویان، نماینده حدود 150 کشور و ملیت هستند.

این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی 2018 (مجله The Times and The Sunday Times University Guide) در رتبه 5 بهترین دانشگاه‌های انگلیس و براساس رتبه‌بندی جهانی QS، در رتبه 97 از 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

کیو. اس همچنین دانشگاه دورهام را در رتبه 50 برای شهرت کارفرمایان قرار داده است.

دانشگاه دورهام از سه دانشکده هنر و علوم انسانی، علم و علوم اجتماعی و سلامت تشکیل شده است؛ در مجموع دورهام 16 دانشکده با 25 دپارتمان و مدرسه دارد که با هم بیش از 200 دوره کارشناسی و 130 دوره کارشناسی ارشد و همچنین برنامه‌های تحقیقاتی را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول