اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

وزیر اقتصاد آلمان قرارداد با آمریکا در مورد خط لوله «نورد استریم 2» را تکذیب کرد

وزیر امور اقتصادی آلمان گفت کشورش هیچ نوع قراردادی با آمریکا در رابطه با موافقت با پروژه نورد استریم 2 برای خرید گاز ال ان جی از این کشور ندارد.

وزیر اقتصاد آلمان قرارداد با آمریکا در مورد خط لوله «نورد استریم 2» را تکذیب کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، پیتر آلتمایر، وزیر امور اقتصادی آلمان گفت کشورش هیچ نوع قراردادی با آمریکا در رابطه با موافقت با پروژه نورد استریم 2 برای خرید گاز ال ان جی از این کشور ندارد.

این مقام آلمانی که در کنفرانس آلمان- آمریکا در مورد بازار واردات ال ان جی در برلین سخنرانی می‌کرد، گفت: «قراردادی وجود ندارد.»

به گفته آلتمایر، آلمان 3 روش دسترسی به انرژی را همچنان دارد: شامل افزایش تعداد تامین‌کنندگان گاز (شامل ال‌ان‌جی آمریکا)، احداث نورد استریم 2 و تضمین ادامه ترانزیت گاز از طریق اوکراین پس از 2019.

وی خاطرنشان کرد: «قصد آلمان برای متنوع‌سازی تامین‌ گازش کاملا از موضوعات دیگر مستقل است.»

همزمان وزیر امور اقتصادی آلمان امروز اعلام کرد برلین قوانین را برای توسعه زیرساخت ال ان جی تغییر خواهد داد و انتظار دارد که شاهد احداث حداقل 2 پایانه ال‌ان جی جدید در شمال آلمان باشد.

وی افزود این اقدامات به افزایش امنیت عرضه انرژی به آلمان و متنوع سازی آن کمک می‌کند.

نورد استریم 2 یک همکاری مشترک میان گازپروم روسیه و یک گروه از شرکت‌های انرژی اروپایی غربی است و این شرکت‌ها در رویای احداث خط لوله ای از روسیه به پایانه‌ای در شمال شرق آلمان از طریق یک خط لوله دریایی در بستر دریای بالتیک هستند. در صورت تکمیل این خط لوله، ظرفیت نورد استریم کنونی دو برابر می شود و امکان ارسال سالانه 55 مترمکعب بیشتر از گاز طبیعی روسیه به کشورهای اروپایی با دور زدن کشورهای ترانزیتی اوکراین و لهستان فراهم می‌شود.

لهستان، دانمارک و آمریکا نسبت به این همکاری در احداث خط لوله انتقاد کرده و لهستان نسبت به تهدید روسیه برای امنیت انرژی اروپا هشدار داده است و آمریکا نیز امید دارد تا فروش گاز خود را افزایش دهد. دیپلمات‌های اروپایی پیش از این شرکت‌های اروپایی مشارکت کننده در نورد استریم 2 را به تحریم تهدید کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول