اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رئیس هیئت کاراته گیلان در گفت‌وگو با فارس:

کاراته شانس اول مدال در المپیک است/ گردش مالی 6 میلیاردی در هیئت کاراته استان

رئیس هیئت کاراته گیلان با اشاره به شانس بالای مدال‌آوری کاراته در المپیک توکیو گفت: کاراته گیلان با حضور هفت تیم در مسابقات کشوری از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و یکی از قطب‌های کاراته ایران و آسیا است.

کاراته شانس اول مدال در المپیک است/ گردش مالی 6 میلیاردی در هیئت کاراته استان

رضا رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به گردهمایی بزرگ جامعه کاراته گیلان اظهار کرد: به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کشورمان، جامعه کاراته استان در محل آکادمی گیلان گردهم آمده و اتحاد و انسجام خود را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه کاراته برای نخستین بار در المپیک توکیو حضور دارد خاطرنشان کرد: گیلان از پتانسیل بالایی در کاراته برخوردار بوده و یکی از قطب‌های کاراته ایران و آسیا است، کاراته کاهای گیلانی می‌توانند پس از شش دهه طلسم شکنی کرده و گیلان را در المپیک صاحب مدال کنند.

رئیس هیئت کاراته استان گیلان با تأکید بر تاریخ‌سازی نابغه 19 ساله بانوی گیلانی در کاراته افزود: سارا بهمن‌یار با 19 سال سن توانست به‌عنوان دومین بانوی ایرانی پس از انقلاب، مدال خوش‌رنگ جهانی را کسب کرده و از شانس بالایی برای حضور در المپیک توکیو و کسب مدال برخوردار است، کاراته کاهای گیلانی با حضور در رقابت‌های مختلف جهانی نظیر کاراته وان می‌توانند رنکینگ خود را افزایش داده و سهمیه المپیک را کسب کنند.

رسولی با اشاره به اینکه کسب دست‌کم یک مدال توسط کاراته کاهای گیلانی در المپیک توکیو دور از دسترس نیست بیان کرد: کاراته کاهای گیلانی در دو بخش مردان و بانوان در سطح ملی و بین‌المللی از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و امیدوار به کسب مدال در المپیک توکیو هستیم.

وی با بیان اینکه استعدادیابی و پرورش استعدادها از اولویت‌های مهم هیئت کاراته در یک سال اخیر بوده خاطرنشان کرد: هفت تیم از گیلان در مسابقات کشوری حضورداشته و رتبه‌های خوبی در سطح کشوری کسب کرده‌اند، یک تیم از گیلان در لیگ آینده‌سازان موفق به کسب مقام سومی شده و تیم بانوان هیئت کاراته به مرحله نهایی سوپر لیگ کاراته بانوان صعود کرده است.

رئیس هیئت کاراته استان با اشاره به اعزام کاراته کاهای گیلانی به مسابقات بین‌المللی افزود: سارا بهمن یار در سال 2019 به نخستین رقابت‌های کاراته وان در پاریس اعزام‌شده و در کاراته وان دوبی علاوه بر بهمن یار، آویشن باقری نیز به همراه تیم ملی کشورمان اعزام‌شده است.

رسولی با اشاره به گردش مالی شش میلیارد ریالی هیئت کاراته در یک سال اخیر تصریح کرد: بیلان کاری هیئت کاراته در یک سالی که این سمت را بر عهده گرفته‌ام چاپ و منتشر خواهد شد، هیئت کاراته در جذب منابع مالی موفق عمل کرده و توانسته است تیم‌های متعددی را به رقابت‌های مختلف اعزام کند، مهم‌ترین هدف حضور تیم‌های گیلانی در لیگ‌های کشوری، آمادگی کاراته کاهای گیلانی برای حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی است.

وی از اعزام کاراته کای وزن منفی 55 کیلوگرم تیم ملی کشورمان به رقابت‌های کاراته وان خبر داد و گفت: آویشن باقری با هزینه هیئت کاراته گیلان به رقابت‌های کاراته وان دبی و اتریش اعزام می‌شود، حضور در رقابت‌های کاراته وان سهم بسزایی در افزایش رنکینگ کاراته کاها داشته و می‌تواند پلی برای صعود به المپیک توکیو شود.

انتهای پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول