اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

راه اندازی دو پایگاه سلامت در قشم/ تخت‌های ویژه نوزدان به بیمارستان قشم اضافه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده دو پایگاه سلامت در روستاهای رمکان و لافت قشم در سال 98 راه‌اندازی می‌شود.

راه اندازی دو پایگاه سلامت در قشم/ تخت‌های ویژه نوزدان به بیمارستان قشم اضافه می‌شود

دکتر حسین داودی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در قشم افزود: براساس ارزیابی و بازدیدهای صورت گرفته از مراکز روستایی قشم، بعضی از مناطق روستایی از نظر شاخص سلامت نسبت به متوسط استانی شرایط بهتری دارند و به شاخص‌های کشوری نزدیک هستند.

وی با بیان اینکه بازدیدها از غرب تا شرق قشم از جمله مناطق روستایی دولاب و باسعیدو تا شهر قشم صورت گرفته است بیان داشت: بعضی از مناطق قشم از جمله رمکان و لافت به دلیل فاصله طولانی با مرکز شهر از شاخص‌های سلامت مناسبی برخوردار نیستند که در تلاش برای راه اندازی اورژانس سلامت جاده‌ای در ایام نوروز در این منطقه و ثابت نگه داشتن برای تمام ایام سال هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به بازدید انجام شده از بیمارستان قشم و بخش‌های مختلف، اظهار داشت: بخش‌های‌جدیدی از جمله بخش دیالیز و بیماری‌های خاص به آن اضافه شده که جای قدردانی و تشکر از رئیس بیمارستان و مدیر شبکه بهداشت ودرمان این جزیره دارد.

دکتر داودی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویتی سال 98دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توجه به حوزه نوزدان در قشم است که امیدواریم بتوانیم در نیمه نخست سال آینده تخت‌های ویژه نوزادان را به بیمارستان قشم اضافه کنیم تا مجبور به اعزام به بندرعباس نباشند.

وی یادآور شد: در بعضی از قسمت‌ها فرایند ارتباط بین بهداشت و درمان در حوزه مادران باردار با اشکالاتی همراه بود که تذکرات لازم داده شد و این فرایندها طی روزهای آینده توسط رئیس بیمارستان و مدیر شبکه بهداشت ودرمان قشم اصلاح می‌شود.

 

این مسوُول اظهار داشت:  باتوجه به این که مسئاله سلامت مادران باردار از اهمیت بالایی برخوردار است و از شاخص‌های مهم در حوزه بهداشت و درمان محسوب می‌شود، حتی ساده‌ترین سرما خوردگی آنها را نیز رصد می‌کنیم.

 راه اندازی کلینیک ویژه در قشم در اولویت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: راه‌اندازی کلینیک ویژه و محلی برای استقرا پزشکان در قشم از برنامه‌های اولویتی این دانشگاه است که آن را انجام می‌دهیم.

دکتر داودی افزود: با توجه به اولویت‌بندی انجام شده جهت راه‌اندازی تخت‌های ویژه نوزادان در قشم، بحث تامین نیرو مطرح است که این مسئاله از سوی مدیریت منابع انسانی دانشگاه و مسوُولان بهداشت و درمان قشم حل خواهد شد.

 تمام مراکز بهداشتی هرمزگان در ایام نوروز فعال هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ایام عید و تعطیلات نوروزی تمام مراکز بهداشتی و درمانی استان بویژه مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری بین جاده‌ای فعال خواهند بود و به صورت شبانه‌روزی خدمات درمانی و بهداشتی لازم را ارائه خواهند کرد.

دکتر داودی افزود: در ایام نوروز همچون سال‌های گذشته اورژانس‌های بین جاده‌ای به طور کامل در استان فعال خواهند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: پایگاه‌های سلامت و تیم واکنش سریع بهداشت محیط ما نیز آماده خدمات رسانی در ایام نوروز است.

وی تصریح کرد: بیش از یکماه است که بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سراسر استان شروع کرده و نظارت‌ها تشدید می‌شود.

 

دکتر داودی افزود: بیمارستان‌های هرمزگان نیز برای ایام عید در حالت آماده باش هستند، کشیک‌ها تنظیم شده و مرخصی‌ها نیز محدود است تا بتوانیم در ایام عید خدمات مناسبی به مسافران و شهروندان ارایه دهیم.

خبرگزاری فارس همراه حامی حوزه سلامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه از نقدهای سازنده و منصفانه استقبال می‌کنیم، گفت: خبرگزاری فارس از خبرگزاری‌های ارزشی است که همواره حامی حوزه سلامت بوده است.

 

دکتر داودی بیان داشت: این رسانه در استان همواره همراه حوزه سلامت و حامی ما بودند و نقدهای سازنده و به موقعی نیز داشتند که سعی کردیم با حساسیت آن را پیگیری و مداخله کنیم.

انتهای پیام/۸۸۰۱۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول