اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

در اولین مجمع عمومی موسسه صنفی معلمان نیروی آزاد مدارس غیردولتی مطرح شد

لزوم نظارت جدی بر حقوق و بیمه معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی/مدیرکل در نشست حاضر نشد!

معلمان شاغل در مدارس غیردولتی از نمایندگان مجلس خواستار نظارت جدی بر پرداخت حق‌الزحمه‌ها در مدارس، حل مشکل بیمه‌ای، ثبات شغلی و ایجاد فضای مناسب برای تدوین قوانین شدند.

لزوم نظارت جدی بر حقوق و بیمه معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی/مدیرکل در نشست حاضر نشد!

به گزارش  خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز  در اولین مجمع عمومی شاغلین و معلمین شاغل در مدارس غیردولتی در سالن اجتماعات اداره کار و تعاون اجتماعی استان گیلان، علاوه بر استماع گزارش عملکرد هیئت‌مدیره و بازرسان، رسیدگی و اظهارنظر نسبت به آن؛ انتخاب اعضای اصلی و علی‌البدل بازرسان دوره جدید نیز صورت گرفت

توسعه مدارس غیردولتی بستر مناسب اشتغال‌زایی

یکی از معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی در این مجمع با درخواست از مسؤولان جهت تعریف ستونی در استخدام آموزش‌وپرورش و ضریب آزمون برای این نیروها اظهار کرد: متأسفانه برخی از این نیروها علیرغم داشتن تخصص و مهارت کافی در حوزه فنون تدریس در آزمون‌های استخدامی صاحب هیچ‌گونه امتیازی نیستند و برخی از این نیروها با داشتن سابقه بالا نمی‌توانند در آزمون‌ها شرکت کنند چراکه سن آنان و البته رشته تحصیلی آن‌ها که در آزمون‌ها تعریف نمی‌شود مانع از امکان شرکت نیروها در آزمون‌های استخدامی می‌شود.

حدیثه خداجو با بیان اینکه با توجه به سوابق تحصیلی  و وجود شرط سنی در آزمون‌ها، سنوات تدریس باید  از سن شرکت‌کنندگان کسر شود گفت: کسر شرط سنی و رشته تحصیلی مشخص با توجه به سنوات تدریس برای شرکت در آزمون‌ها یکی از خواسته‌ها و مطالبات معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی می‌توان به مدارس غیردولتی به‌عنوان یک بستر مناسب اشتغال‌زایی برای جوانان نگاه کرد افزود: به‌کارگیری دوشغله‌ها، نیروهای بازنشسته و معلمین نشست خورده در این مدارس، منجر شده تنها درصدی از نیروهای آزاد در بخش غیردولتی آموزش‌وپرورش مشغول به تدریس باشند لذا شایسته است قوانین ممنوعیت دوشغله‌ها برای معلمین رسمی در مدارس غیردولتی نیز تحقق پیدا کند.

معلم دوره دوم متوسطه شاغل در مدارس غیردولتی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بانکی در حمایت از معلمان نیروی آزاد یکی دیگر از مطالبات مهم شاغلین مدارس غیردولتی است گفت: تأمین شغل معلمان نیروی آزاد در فصل تابستان یکی از مسائلی است که باید برای آن راه‌حل اندیشید.

وی با اشاره به اینکه در پایگاه‌های تابستانی در مدارس دولتی و کلاس‌های تقویتی به کار گرفته شوند بیان کرد: حمایت عملی و بانکی از مؤسسین و کارآفرینان جهت رشد مدارس غیردولتی و جذب معلمان نیروی آزاد در مدارس غیردولتی در راستای اشتغال‌زایی با توجه به بندهای 9، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴ قانون تأسیس و اداره مدارس غیردولتی مصوب سال ۹۵، حائز اهمیت است.

خداجو با اشاره به طرح دولت مبنی بر طرح خرید خدمات معلمان جدیدالورود تصریح کرد: نظام آموزشی کشور چگونه  وجود ۲۰۰ هزار معلم شاغل در مدارس غیردولتی که از نیروهای سرگردان آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش محسوب می‌شوند را نادیده گرفته و شرایط ورود نیروهای جدید و بدون تجربه آموزش را در نظام آموزشی کشور  فراهم  می‌کند به‌طوری‌که بعد از چند سال این نیروها نیز ادعای استخدام داشته باشند آیا این نتیجه برای دولت و مجلس مرقوم به‌صرفه است؟

این معلم با سابقه با اشاره به  اینکه معلمین  نیروی  آزاد، زبده، کارآمد و باتجربه هستند بیان کرد: با نادیده گرفتن معلمین باتجربه، زبده و کاربلد، نظام آموزشی از بهره‌مندی از چنین نیروهای زبده‌ای محروم می‌ماند و از طرفی دولت مجبور می‌شود برای آموزش محدود نیروهای جدیدی الورورد زیر بار هزینه رفته تا آن‌ها آموزش‌دیده و بعد روانه کلاس‌های درس شوند درصورتی‌که معلمین نیروی آزاد در حال آموزش بوده و جذب این معلمین بار مالی آموزش را از شانه دولت کم می‌کند. 

وی با بیان اینکه با توجه به تصویب قانون صندوق حمایت از مدارس غیردولتی تاکنون این قانون در آموزش‌وپرورش تصویب نشده است گفت: علاوه بر تصویب قوانین توسط نمایندگان محترم مجلس، شایسته است نظارت بر عملکرد و انجام این قوانین نیز به‌صورت جدی تحقق پیدا کند چراکه ممکن است ادارات در استان‌ها به‌صورت جدی این موضوع را پیگیری نکرده و حق همکاران نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی پایمال گردد.

کوتاهی و قصور  برخی از دستگاه‌ها ازجمله تأمین اجتماعی و آموزش‌وپرورش 

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم  کار عملیاتی برای تحقق مطالبات  به معلمین نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی در بدنه نظام آموزشی کشور اظهار کرد: بررسی قانون بودجه و هم بررسی قانون خدمات کشوری نشان از موقعیت مناسبی است که می‌توان برای تحقق مطالبات معلمین نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی گام‌های مؤثری برداشت. 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به اینکه نمایندگان از شنبه صبح مشغول به بررسی بودجه هستند گفت: تقاضاهای معلمین نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی مبنی بر  بیمه،  رفع تبعیض ناروا و  کد شناسایی، مطالبات به‌حقی است چراکه نه‌تنها این تبعیض ناروا درباره نیروهای آزاد اتفاق افتاده بلکه در سایر حوزه‌های کاری نیز وجود دارد ازاین‌رو، باید گفت نابرابری  و بی‌عدالتی یکی از دلایلی است که باعث شده  چرخ ادارات بی کندی چرخیده شود. 

وی با بیان اینکه نیروی جوان کارآزموده و نخبگان جوان در میان نیروهای آزاد شاغل در مدارس غیردولتی مشغول به فعالیت هستند بیان کرد: این قول داده می‌شود که در همین زمان برای حل مطالبات به‌حق معلمان نیروی آزاد گام برداشته تا گره‌ای از مشکلات این عزیزان فرهیخته باز شود. 

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها ازجمله تأمین اجتماعی و آموزش‌وپرورش در برخی از مواقع کوتاهی و قصور می‌کنند گفت: مواردی که باید قانونی ورود کنیم ورود کرده و درمواردی نیز از جایگاه‌های نظارتی برای تحقق مطالبات به‌حق معلمین شاغل در مدارس غیردولتی استفاده خواهیم کرد لذا برای تحقق اهداف معلمان نیروی آزاد از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم. 

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به غیبت مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان در این مجمع گفت: کاش مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز در این جمع حاضر بوده و مطالبات نیروهای آزاد شاغل در مدارس غیردولتی را مستقیماً می‌شنید، چراکه این نیروها  در مجموعه مدارس غیردولتی در حال کمک به آموزش‌وپرورش و آموزش فرزندان این مرزوبوم هستند.  

معلمین شاغل در مدارس غیردولتی در این جلسه از نمایندگان مجلس خواستار نظارت جدی بر پرداخت حق‌الزحمه‌ها در مدارس، حل مشکل بیمه‌ای، ثبات شغلی و ایجاد فضای مناسب برای تدوین قوانین در راستای تحقق مطالبات 200 هزار معلم شاغل در مدارس غیردولتی کشور و همچنین هفت هزار معلم نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی استان گیلان شدند، ازاین‌رو، ایجاد فضای مناسب برای معلمین نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی جهت بهره‌مندی از امکانات رفاهی آموزش‌وپرورش ازجمله اسکان فرهنگیان، خانه معلم، درمانگاه فرهنگیان، بیمه معلم، فروشگاه فرهنگیان و دیگر امکانات رفاهی آموزشی و ورزشی و همچنین استفاده از ظرفیت معلمان نیروی آزاد در به‌کارگیری این نیروها در بدنه آموزش‌وپرورش با توجه به تجربه سال‌ها تدریس در نظام آموزشی کشور از خواسته‌های معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی بود.

به گزارش فارس، در این نشست علی‌رغم هماهنگی‌های صورت‌گرفته، مدیرکل آموزش و پرورش در این نشست حاضر نشد و دو نماینده دیگر شهرستان نیز نمایندگانی را برای شرکت در این نشست از طرق خود فرستادند.

انتهای پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول