اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

حاشیه نگاری تئاتر فجر

تجلیل از پیشکسوت تئاتر دفاع مقدس تا باز شدن گره گروه نمایشی فرانسه

گروه نمایشی «گذرگاه» از کشور فرانسه که از ابتدای جشنواره دچار مشکل ترخیص بار در مرز شده بود، گویا از امروز اجرایش را در جشنواره فجر آغاز میکند.

تجلیل از  پیشکسوت تئاتر دفاع مقدس تا باز شدن گره گروه نمایشی فرانسه

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، یکی از مسائل که در چند روز ابتدایی سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مطرح بود و سعید اسدی مدیر بخش بین الملل جشنواره نیز بدان اشاره کرده بود مشکل ترخیص بار گروه فرانسوی بود که ابتدای جشنواره اسدی در گفت وگو با فارس عنوان کرد ممکن است قدری در این زمینه به مشکل بخورند و حال این مشکل تا الان ادامه پیدا کرده است.

گروه نمایشی گذرگاه که قرار بود اجرایشان از ابتدای جشنواره در سالن عباس جوانمرد خانه تئاتر به صحنه برود به تازگی توانسته بار خود را از مرز بازرگان ترخیص کند و طبق گفته اسدی در افتتاحیه شوکیس جشنواره از جمعه این نمایش به صحنه می رود و قرار است روزهایی که اجرایشان کنسل شده نیز پس از جشنواره برای جبران به اجرا بروند.

نکته حاشیه ساز دیگر در این ایام دستفروش های تئاتر شهر بوده که هر روز نیز درباره آنها در رسانه ها مطالب مختلفی منتشر می شود ، اسدی در همین مراسم نیز عنوان کرد که حکم قضایی انتقال دستفروشان به مکان دیگر از جلوی پارک دانشجو گرفته شده است منتها شورای شهر هنوز د رحال بررسی وضعیت آنها است.

وی درباره تلاش شهرداری برای تنش درست نکردن در این ناحیه گفت: بهرحال اینها استقرار یافته هستند و مشخص است که شکل حضورشان سازمان یافته است.

نکته دیگر که در این روزها درباره نمایش های خارجی دیده می شود عدم استفاده از بالانویس برای کارهای خارجی است، اسدی درباره نمایش خورشید از حلب طلوع میکند نیز در این مراسم گفت که این اتفاق به دلیل تأکید خود گروه نیافتاده است چرا که مخاطبان با موضوع نمایش آنشا هستند بهرحال همه گروه ها هزینه ترجمه را ندارند.

از سوی دیگر از آنجایی که انتظار می رود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز انتهای هفته به تماشای نمایشی در تئاتر فجر بنشیند، هنوز این اتفاق نیافتده و شب گذشته شاهد بودیم که حجت الاسلام مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تماشای خورشید از حلب طلوع میکند، نشست. این نمایش به کارگردانی کوروش زارعی پروژه مشترک ایران و سوریه است.

همچنین سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به تماشای «پدران» به کارگردانی مهدی فرشیدی در ایرانشهر نشست. این نمایش ویژه بخش مهمان جشنواره بود.

از دیگر نکات جالب جشنواره امسال توجه به تئاتر شهرستان ها و تجلیل از پیشکسوتان آنها است شب گذشته از علی باسره شخصیت پیشکسوت تئاتری دفاع مقدس ایلام در تماشاخانه سنگلج و پس از تماشای نمایش رسم عاشقی آب ها به کارگردانی محمد اسماعیل بیگی از شهر ایلام تقدیر شد.

سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دبیری نادر برهانی مرند از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفند در تهران برگزار می شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول