اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آغاز هفته هنر و رسانه اشراق در اهواز

محمد حسنی، رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی به تشریح برنامه‌های هفته هنر و رسانه اشراق در خوزستان پرداخت

آغاز هفته هنر و رسانه اشراق در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد حسنی، رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در مصاحبه با جمعی از اصحاب رسانه که به صورت ویدئو کنفرانس در دفتر تبلیغات اسلامی اهواز برگزار شد به تشریح فعالیت‌های هفته هنر و رسانه اشراق در خوزستان پرداخت.

محمد حسنی در پاسخ به هدف از برگزاری دوره‌های هفته هنر و رسانه اشراق در اهواز، اظهار کرد: در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران و با توجه به هجمه‌های فرهنگی و وجود زمینه‌های مناسب و مستعد در خوزستان تصمیم گرفتیم که هفته هنر و رسانه اشراق را این بار در استان خوزستان برگزار کنیم.

وی افزود: این دوره با شعار" چهل چراغ اشراق از خوزستان طلوع می‌کند" از 25بهمن‌ماه لغایت 3اسفند سال جاری، فعالیت خود را در حوزه‌های ژورنالیسم تحقیقی، برنامه‌سازی تلویزیونی و مستندسازی شروع خواهد کرد و در ادامه نیز دوره‌های تجسمی در حوزه‌های شعر، داستان، گرافیک، فضای مجازی و سواد رسانه را با حضور اساتید و پژوهشگران فعال کشور خواهیم داشت.

حسنی در بخش دیگری از این نشست، عنوان کرد: هدف نهایی این دوره تربیت نیروهای متعهد و خلاق در حیطه‌های هنر و رسانه است تا با آموزش‌های ارائه شده به حدی از توانمندی برسند که بتوانند در جبهه هنر انقلابی فعالیت کنند.

وی در پاسخ به چگونگی پذیرش کارآموزان در این دوره، افزود: برای این دوره یک فراخوان عمومی صادر کردیم که طبق آن از متقاضیان درخواست شد تا رزومه‌ای از مجموعه فعالیت‌های فرهنگی خود را اعلام کنند و این اقدامات به این منظور بود که اشخاص حاضر در دوره، پیش‌زمینه‌ای از سواد رسانه داشته باشند.

رئیس دفتر تبلیغات حوزه، بیان کرد: علاوه بر طلاب، فعالین هنری و فرهنگی، خبرنگاران، مستندسازان و حتی اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد در این دوره نام‌نویسی کردند که در پایان دوره سواد رسانه، مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات برای آن‌ها مدرک صادر خواهد کرد؛ همچنین برای سایر دوره‌ها، گواهی حضور صادر خواهد شد.

وی افزود: جمعی از فعالین رسانه و پژوهش کشوری به عنوان مدرس در این دوره حضور پیدا خواهند کرد که از آن جمله می‌توان میلاد گودرزی در حوزه ژورنالیسم تحقیقی، سید رائد امیری تهرانی و میلاد دخانچی در حوزه برنامه‌سازی تلویزیون و وحید چاووش در حوزه مستندسازی را نام برد.

حسنی در پایان تصریح کرد: مرکز فرهنگی هنری، بازوی هنری و رسانه‌ای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه بوده که اغلب با نام"اشراق" فعالیت‌های خود را با محوریت تربیت نیروهای متعهد و خلاق در حوزه‌های فرهنگ، هنر و رسانه دنبال می‌کند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول