اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

از سوی دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه صادر شد؛

دستور پلمپ انبار فروشگاه مایحتاج عمومی در ابرکوه به واسطه تخلف بهداشتی و احتکار

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه در پی مشاهده تخلفات بهداشتی و احتکار در بازدید از فروشگاه عرضه مایحتاج عمومی و انبار آن، دستور پلمپ انبار را صادر و اعلام کرد اجناس احتکار شده در آینده به قیمت درج شده روی کالا به فروش می‌رسد.

دستور پلمپ انبار فروشگاه مایحتاج عمومی در ابرکوه به واسطه تخلف بهداشتی و احتکار

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، گشت مشترک ستاد تنظیم بازار شامل دادستان عمومی و انقلاب، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی، بازرس و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین مسئول بهداشت محیط شهرستان در یکی از فروشگاه‌های عرضه مایحتاج عمومی، انجام شد.

در حاشیه این بازدید محمدحسین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: پس از بازدید از این فروشگاه مقداری اجناس قاچاق موجود بود که توسط مأمورین اداره صمت شهرستان ضبط و صورت‌جلسه آن نیز تنظیم شد.

ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه مقداری از اجناس از جمله رب گوجه‌فرنگی، مواد بهداشتی از جمله انواع دستمال‌کاغذی، انواع کنسرو، تن ماهی، روغن و ... به قیمت قدیم در انبار موجود بود که از سوی مسؤول فروشگاه عرضه نشده بود، دستور پلمپ انبار صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا اجناس احتکار شده باید تحت نظارت بازرسین اداره صنعت، معدن و تجارت به قیمت درج شده بر روی اجناس (قیمت مصرف‌کننده) به مردم عرضه شود.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی‌های ستاد تنظیم بازار تا شب عید همچنان ادامه دارد، اذعان کرد: در آینده یک گروه از نیروهای بسیجی تحت نظارت ارگان‌های مربوطه و پس از گذراندن آموزش‌های لازم و اخذ مجوز از دادستانی، مبادرت به اقدامات نظارتی در واحدهای صنفی سطح شهر و روستاها خواهند کرد و تخلفات را به بازرسین مربوطه گزارش می‌دهند.

در ادامه مریم دهقان پور عنوان کرد: در بازدیدی که انجام شد در فروشگاه یک سری اقلام تاریخ گذشته و بدون مشخصات بهداشتی وجود داشت که توسط مأمورین بهداشت جهت معدوم کردن، جمع‌آوری خواهد شد.

دهقان پور ادامه داد: مسوول فروشگاه ادعا می‌کرد که این اقلام مرجوعی است و در انبار نگه داشته شده است تا به شرکت ارسال کننده، مرجوع شود؛ اما این ادعا در حالی است که بر طبق قانون مربوط به فروشگاه‌ها اصلا اجناسی تحت عنوان مرجوعی وجود نداشته و نگه‌داری چنین اقلامی تخلف محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول