اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس گزارش می‌دهد

فارسی‌ها سفیران دوچرخه‌سواری/ تامین زیرساخت آموزشی در شهرستان‌ها

هیات دوچرخه سواری فارس با انجام نیازسنجی در سراسر استان در راستای تربیت مربی آموزش دوچرخه‌سواری تلاش جدی در پیش گرفته است.

فارسی‌ها سفیران دوچرخه‌سواری/ تامین زیرساخت آموزشی در شهرستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رشته دوچرخه‌سواری در استان فارس در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته به نحوی که رئیس این هیأت تنها فردی در کشور است که موفق به اخذ مدرک مربیگری سطح یک جهانی از کشور هندوستان شده است.

تسهیل آموزش

رئیس هیات دوچرخه‌سواری فارس ضمن ابراز خرسندی از انتخاب خود برای شرکت در این دوره ویژه به خبرنگار فارس می‌گوید: اخذ این مدرک از تدریس در پیشرفت رشته دوچرخه سواری استان و تربیت مربیان درجه 3 و 2 گام موثری به شمار می‌رود.

 

هادی باشفاعت ادامه می‌دهد: هیات دوچرخه سواری استان از چند سال قبل با انجام نیازسنجی در سراسر استان در راستای تربیت مربی آموزش دوچرخه سواری تلاش جدی در پیش گرفته است.

وی با تاکید بر موفقیتی که در این حوزه به دست آمده است، اعلام می‌کند: با این روند موثر اکنون به جرات می‌توان گفت که مربیان دوچرخه سواری، سفیران ورزش دوچرخه سواری هستند.

باشفاعت می‌افزاید: ازنمونه این مربیان در استان می‌توان از آسیه عباسی نام برد که موفق شده است با شرکت در دوره‌های مربیگری کمیته آموزش هیات دوچرخه سواری استان فارس، دوچرخه سواری را به صورت علمی و اصولی در شهرستان داراب آموزش و ترویج دهد.

برتری 2 ساله

رئیس هیات دوچرخه‌سواری فارس همچنین از برتری این هیات در حوزه برگزاری کلاس‌های مربیگری درجه 3 خبر می‌دهد و می‌گوید: از سال 85 تا 95 تنها 3 دوره مربیگری درجه 3 در فارس برگزار شد اما ظرف 2 سال یعنی از سال 95 تا 97 3 دوره مربیگری درجه 3 برگزار شد و شاهد برگزاری دوره مربیگری درجه 2 نیز در همین زمان در رشته دوچرخه سواری بودیم.


 

 

باشفاعت می‌افزاید: در همین دوره نیز کارگاه‌های آموزشی تعمیر دوچرخه، علم دوچرخه سواری و دوره 10 تئوری شامل تغذیه، حرکات اصلاحی و ... برگزار شد که گام موثری در تقویت آموزش تخصصی این رشته پرتحرک به شمار می‌رود.

وی اضافه می‌کند: خوشبختانه همین تلاش‌های موثر باعث شد تا مقام اول کشور در حوزه آموزش به خود اختصاص دهیم و مربیان کارآمدی در سراسر استان پرورش دهیم.

باشفاعت با تقدیر از مدیر کل ورزش و جوانان فارس و ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان داراب عنوان می‌کند: برای آموزش، تفریح و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری احداث پیست‌های مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار است و به ویژه در حوزه آموزش به بانوان بسیار موثر است.

 

وی ادامه می‌دهد:  امیدواریم در تمام شهرستان‌های استان حداقل یک پیست دوچرخه‌سواری مشابه شهرستان داراب که در دور زمین چمن احداث شده است، بنا شود.

تامین محل آموزشی

یک مربی درجه 3 دوچرخه‌سواری که در این دوره‌ها موفق به کسب مهارت کافی شده است نیز می‌گوید: مشکل ما برای آموزش در شهرستان‌ها کمبود مکان مناسب برای آموزش دوچرخه سواری است.

آسیه عباسی ادامه می‌دهد: مربیان کارآمدی اکنون در این رشته ورزشی وجود دارد اما برای اموزش حداقل به یک زمین آسفالت شده دور زمین چمن فوتبال به عرض 7 متر نیاز است که از مسوولان محترم اداره کل ورزش و جوانان استان تقاضای تامین چنین مناطقی در نقاط مختلف استان را داریم.

وی باور دارد: هیات دوچرخه سواری فارس در امر آموزش مربیان دوچرخه سواری در کشور پیشتاز است اما مشکل اساسی مربیان دوچرخه سواری، کمبود زیر ساخت‌های این رشته در شهرستان‌های استان است اما با ساخت چنین پیست‌هایی به این مربیان فرصت تربیت کارآموزان موفق داده خواهد شد.

عباسی می‌افزاید: با تامین زیرساخت لازم برای کار کردن مربیان دوچرخه سواری در فارس فرصت بهتری برای فعالیت و کار کردن 245 مربی آموزش دیده شده که تنها 20 درصد آنها مشغول به کار هستند نیز پیش می‌‌آید.

گفت‌و‌گو از مریم شمالیان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول