اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

برای پیش روری چین؛

سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها باید تغییر کند

یک کارشناس ارزیابی پکنی معتقد است، سیستم رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها باید تغییر کند تا پیشروی چین در علوم و تحقیقات علمی دیده شود.

سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها باید تغییر کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تایمر هایر اجوکیشن،  یک کارشناس ارزیابی پکنی معتقد است که نحوه کارکرد سیستم‌های رتبه‌بندی جهانی و معیارهای ارزیابی تحقیقاتی باید بازسازی شوند تا سیستم آموزش عالی چین از دانشگاه‌های برتر جهان عقب نیفتد.

هامیش کوتز یکی از استادان مؤسسه آموزشی دانشگاه چینهوا می‌گوید: معیارهای ارزیابی غرب که برای دانشگاه‌ها استفاده می‌شود قادر به تجزیه و تحلیل سیستم پیچیده آموزش عالی چین نیستند.

کوتز که پیش از این در دانشگاه ملبورن تدریس می‌کرده است، گفت: دانشگاه‌های چین ظرفیت این را دارند که در سطح هاروارد قرار گیرند. 

به گفته استاد موسسه آموزشی دانشگاه چینهوا، رتبه‌بندی کنونی دانشگاه‌ها 20 سال پیش تنظیم شده و نیاز به تغییرات جدی دارد.

طی یک دهه گذشته بسیاری از فعالیت دانشگاه‌ها تغییر کرده و بعضی از دانشگاه‌های تک بعدی فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف انجام داده‌اند که تغییر مرزبندی‌ها رتبه‌های دانشگاهی را تغییر می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول