اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رئیس اداره هواشناسی شهرستان بانه:

ارتفاع برف در شهر بانه 30 سانتیمتر رسید/بارش 46 میلیمترنزولات آسمانی در بانه

رئیس اداره هواشناسی شهرستان بانه با بیان اینکه میزان بارش نزولات آسمانی در بانه به 46 میلیمتر رسید، گفت: ارتفاع کنونی برف در این شهر به 30 سانتیمتر رسیده است.

 ارتفاع برف در شهر بانه 30 سانتیمتر رسید/بارش 46 میلیمترنزولات آسمانی در بانه

محمد ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه اظهار کرد: ارتفاع برف در داخل شهر بانه 30 سانتیمتر و در خارج از شهر و نقاط کوهستانی بیش از 60 سانتیمتر است.

وی با اشاره به اینکه بارش برف در خارج از شهر با کولاک و کاهش دید افقی همراه است، افزود: شدت بارش‌ها مربوط به شبانه روز گذشته بوده و توده بارشی حاضر، در پایان وقت روز دوشنبه از منطقه خارج می‌شود.

وی افزود: به دنبال بارش سنگین برف در شبانه روز گذشته، ارتفاع برف در برخی کوه‌های مرتفع از جمله «وزانه» در مسیر بانه-سقز، «زاخه» در نزدیکی جاده بانه-مریوان، «حوجره ی فه قی یان» و برخی ارتفاعات دیگر منطقه، بیش از یک‌متر بوده است.

حضور 30 نجاتگر جمعیت هلال احمر در جاده‌های بانه

آزاد فتاحی رئیس جمعیت هلال احمر بانه هم در این راستا به خبرنگار فارس گفت:  تیم‌های امداد و نجات این جمعیت از ابتدای دی‌ماه جاری تا 25 اسفندماه در آماده باش کامل بوده و تیم امدادی ایستگاه جاده‌ای گردنه خان به صورت شبانه روزی آماده کمک‌رسانی به مسافران است.

وی افزود: از ابتدای بارش‌های دو روز اخیر تاکنون، نجاتگران این جمعیت با استقرار در ایستگاه‌های امداد جاده‌ای، مشغول رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک، توزیع بسته غذایی در بین مسافران در راه مانده، اسکان موقت و ... بوده‌اند.
فتاحی بیشترین موارد نیازمند کمک‌رسانی را خودروهای در راه مانده فاقد تجهیزات زمستانی ذکر کرد و از مسافران خواست ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری، در صورت نیاز، با همراه داشتن زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی و گرمایشی از محورهای کوهستانی و برف‌گیر تردد کنند.

انتهای پیام/ 84 / 2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول