اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حجت‌الاسلام ماندگاری:

جشنواره کتاب هم سفر یک پویش مطالعاتی است/ تقید به فرهنگ جهاد و شهادت عامل موفقیت است

رئیس هیأت موسس شبکه فعالان جهاد و شهادت(وارثون) گفت: جشنواره کتاب هم سفر توسط شبکه فعالان جهاد و شهادت(وارثون) به عنوان پویش مطالعاتی کتاب‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با محوریت هشت کتاب ناب برگزار می‌شود.

جشنواره کتاب هم سفر یک پویش مطالعاتی است/ تقید به فرهنگ جهاد و شهادت عامل موفقیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به لزوم هدایت مردم به سمت کتاب خوانی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی موجود در جامعه و غنایی که در زمینه منابع معرفتی در کشور داریم، باید جامعه را به سمت کتاب خوانی هدایت کنیم، برای تفسیر حوادث و رویدادها نیاز به کتاب داریم.

وی ادامه داد: در کنار هر آموزشی باید کتاب به مردم معرفی شود، در منابر و کلاس‌های حوزه و دانشگاه نیاز به معرفی کتاب داریم، ولی اکنون درصد کتاب خوانی در جامعه پایین آمده و اولویت بندی در زمینه کتاب خوانی فراموش شده است.

رئیس هیأت موسس شبکه فعالان جهاد و شهادت(وارثون) افزود: با وجود میلیون‌ها جوانی که در کشور داریم، اما تیراژ کتاب‌ها در جامعه پایین آمده است؛ باید اولویت، معرفی کتاب‌ها در زمینه کتاب‌های اعتقادی باشد.

ماندگاری خاطرات شهدا را سیره حیات آن‌ها دانست و تصریح کرد: یکی از مقاطع پرافتخار تاریخ کشورمان دوران انقلاب اسلامی و تاریخ مقدس است، کتاب‌های خاطرات شهدا می‌توانند که خوراک‌های فرهنگی برای جوانان باشد.

 

وی ادامه داد: جشنواره کتاب هم سفر توسط شبکه فعالان جهاد و شهادت(وارثون) به عنوان پویش مطالعاتی کتاب‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با محوریت هشت کتاب ناب برگزار می‌شود.

رئیس هیأت موسس شبکه فعالان جهاد و شهادت(وارثون) افزود: در هر جایی که تقید به فرهنگ جهاد و شهادت داشتیم، موفق شدیم، اما ضعف‌های ما به خاطر غفلت از این فرهنگ بوده است.

ماندگاری با اشاره به ویژگی‌های کتاب اظهار کرد: کتاب را می‌توان به یک داروخانه تشبیه کرد که می‌تواند نیازهای متنوع و متعدد مخاطبان را تامین و مشکلات آن‌ها را حل کند، کتاب با نشرش می‌تواند به اثری ماندگاری تبدیل شود که مخاطبان بارها به آن مراجعه کنند.

وی ادامه داد: شخصیت یک انسان با مطالعه کتاب شکل می‌گیرد یا اصلاح می‌شود و یا تغییر پیدا می‌کند، معنی کتاب خوانی، ارتباط دائمی مخاطب با کتاب است.

 

رئیس هیأت موسس شبکه فعالان جهاد و شهادت(وارثون) افزود: مردم ایران مردم با فرهنگی هستند، ولی متاسفانه شاهد هستیم که از کتاب کمتر استفاده می‌کنند و سرانه مطالعه و خرید کتاب در جامعه ما پایین آمده است، در حالی که اسلام، بزرگان دین و مقام معظم رهبری بر اهمیت کتاب خوانی تاکید دارند.

ماندگاری کتاب را وسیله ای برای انتقال پیام امروز به نسل‌های آینده دانست و خاطرنشان کرد: کتاب باید در سبد مایحتاج فکری و فرهنگی خانواده‌ها قرار بگیرد و فرهنگ مطالعه خانوادگی در جامعه ایجاد شود، باید در کنار تامین نیازهای مادی به تامین نیازهای معنوی خود و جامعه نیز توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول