اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرعامل ایران‌ایر در پاسخ به فارس:

صد در صد پروازهای هما برنامه‌ای است/ ۲۹ هواپیمای فعال برای نوروز آماده‌اند

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه صد درصد پروازهای هما برنامه‌ای است و هما پرواز چارتری ندارد، گفت: ۲۹ فروند هواپیمای فعال داریم که برای ایام نوروز آماده‌اند.

صد در صد پروازهای هما برنامه‌ای است/ ۲۹ هواپیمای فعال برای نوروز آماده‌اند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فرزانه شرفبافی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از آشیانه ایران‌ایر و ساختمان کترینگ این شرکت هواپیمایی در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: آشیانه شماره دو هما در فرودگاه امام برای هواپیماهای با برد متوسط است و یکی از آشیانه‌های ایرباس مربوط به هما در فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: این آشیانه سه ماه پیش تحویل قطعی شد و تجهیزات اطفای حریق آن نیز تکمیل شد.

مدیرعامل ایران‌ایر افزود: همه چک‌های این هواپیما در حوزه مهندسی و تعمیرات را خودمان انجام می‌دهیم. هما از جمله قدیمی‌ترین ایرلاین‌های مستقر در فرودگاه امام است و تعمیرات در رده هواپیماهای سبک و نیمه سنگین در آشیانه شماره دو انجام می‌شود.

شرفبافی ادامه داد: بخشی از آشیانه ایرباس مربوط به هما در فرودگاه امام مستقر می‌شود و این موجب کاهش تیک‌آف و لندینگ (نشست و برخاست) اضافه هواپیماها بین فرودگاه امام خمینی(ره) و مهرآباد می‌شود.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم سالانه ۶۰ نشست و برخاست هواپیما بین فرودگاه امام و مهرآباد با تکمیل آشیانه دو کاهش یابد.

* افزودن ۳۸۰ صندلی به ناوگان هما برای نوروز ۹۸

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه ۳۸۰ صندلی برای نوروز ۹۸ به ناوگان هما افزوده می‌شود، گفت: هما تلاش کرده است که با وجود اعمال تحریم‌ها و شرایط سختی که برای صنعت هوایی رخ داده است، با انجام دقیق و ایمن پروازهای داخلی و خارجی مانع از بروز مشکلات برای مسافران شود.

* جبران بخشی از زیان انباشته هما با افزایش سرمایه دولت در ایران‌ایر

شرفبافی با بیان اینکه زیان انباشته هما هر سال افزایش می‌یابد، گفت: این بستگی به نرخ ارز محاسباتی در پایان سال مالی دارد.

مدیرعامل ایران‌ایر افزود: در سال جاری توسط بازرس قانونی شرکت هما و سازمان حسابرسی، مطالبات احصا شد و عدد دقیق استخراج شد.

وی افزود: بخشی از زیان انباشته هما با افزایش سرمایه دولت در  ایران ایر جبران می‌شود و بدین ترتیب فشار مطالبات بانک‌ها، بیمه‌ها، برخی شرکت‌ها و فرودگاه‌ها از هما کاهش می‌یابد.

* آماده‌سازی ۲۹ فروند هواپیما برای ایام نوروز

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه هما ۲۹ فروند هواپیمای فعال دارد که برای نوروز آماده هستند، گفت: نه تنها ما که همه ایرلاین‌های داخلی در تحریم‌ها مشکل تأمین قطعات دارند.

وی ادامه داد: سیستم فروش هما، سیستمی به‌روز است.

مدیرعامل ایران‌ایر در پاسخ به سوال فارس گفت: هما هیچ پرواز چارتری ندارد و صد درصد پروازهای ایران‌ایر، برنامه‌ای هستند.

وی ادامه داد: سیستم فروش هما (گابریل) از به‌روز‌ترین و باسابقه‌ترین سیستم‌های فروش است، ضمن آنکه مسافران امکان خرید اینترنتی بلیت هما را دارند و خرید از طریق آدرس EBOOKING.IRANAIR.COM فراهم است.

* بانک عامل تسهیلات ۳۳۰ میلیون یورویی صندوق توسعه، بانک صنعت و معدن است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر میزان دریافت تسهیلات از سوی هما برای خرید هواپیماهای ایرباس و ATR گفت: ما همان رقم ۳۳۰ میلیون یورویی مصوب صندوق توسعه را داشتیم که بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل متولی ارائه این تسیهلات به هما شد.

وی تصریح کرد: همه پول atrهای هما به کارخانه سازنده پرداخت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول