اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شریف‌پور در موافقت با کلیات بودجه 98:

وابستگی بودجه به نفت مشکل امروز کشور نیست

نماینده ماکو در مجلس با بیان اینکه وابستگی بودجه به نفت مشکل امروز کشور نیست، گفت: این بیماری قبل از انقلاب بوده و شیطنت‌های استکبار طی 40 سال گذشته مانع از رهایی ما از این بیماری شده است.

وابستگی بودجه به نفت مشکل امروز کشور نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عین‌الله شریف‌پور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (شنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان دومین موافق کلیات لایحه بودجه سال 1398 کل کشور، با اشاره به حمله تروریستی به اتوبوس کارکنان سپاه در منطقه سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: گروهک‌های تکفیری بدانند حسب دستور مقام معظم رهبری به سپاه، دیری نخواهد پایید که به سزای عمل مذبوحانه خود خواهند رسید. 

وی افزود: امروز دشمن از همدلی و وحدت قوا و مردم هراس دارد و لذا جا دارد از دولت محترم به خاطر ارائه لایحه بودجه 98 در موعد مقرر تقدیر و تشکر کنم؛ بودجه پیش‌بینی درآمدها و هزینه‌های یک سال آینده است که توسط دولت تقدیم مجلس می‌شود.

شریف‌پور همچنین گفت: امروز کشور در شرایط خاصی از نظر مسائل اقتصادی قرار گرفته بنابراین تصمیمات مجلس در جریان تصویب بودجه 98 نیز باید ویژه و خاص باشد، رویکرد مجلس برای تصویب بودجه سال آینده باید بر اساس اصل مقاومت باشد.

نماینده ماکو همچنین خاطرنشان کرد: ما 5 منبع درآمدی در بودجه داریم که اولین منبع صادرات نفت خام است، وابستگی بودجه به نفت مشکل امروز کشور نیست بلکه این بیماری از قبل از انقلاب بوده و شیطنت‌های استکبار جهانی در 40 سال گذشته مانع از رهایی ما از این بیماری شده است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اگر بتوانیم میزان پیش‌بینی درآمدهای حاصل از فروش نفت در بودجه سال آینده را محقق کنیم، کار بسیار بزرگی انجام دادیم، دومین منبع درآمدها در بودجه اخذ مالیات است، باید بررسی کنیم آیا جامعه تحمل افزایش مالیات را دارد یا نه. از طرفی وزارت امور اقتصاد موظف است جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرد که فشارهای زیادی به جامعه می‌آورند. 

نماینده ماکو در مجلس تصریح کرد: سومین منبع درآمدی در بودجه منابع خاص نام دارد ، همچنین فروش اسناد و اوراق که از آن می‌توان به عنوان پیش‌خور نقدینگی نیز نام برد، یک منبع درآمدی دیگر در بودجه است. 

این نماینده مجلس در ادامه سخنانش تصریح کرد: مخالفت با کلیات بودجه منطقی نیست، پیش‌بینی اختصاص 14 میلیارد دلار از محل فروش نفت برای تأمین کالاهای اساسی نشان از رویکرد مثبت بودجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارد که موجب ایجاد آرامش و امید در جامعه خواهد شد.

شریف‌پور در پایان گفت: دولت باید مراقبت کند تا شاهد احتکار نباشیم، البته این مراقبت‌ها نباید زمینه افزایش حجم دولت را فراهم کند، افزایش اعتبار از 7 هزار میلیارد تومان به 8 هزار و 400 میلیارد تومان با هدف رفع فقر در بودجه 98 نشانگر کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول