اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیس بهزیستی اردکان:

مؤسسات خیریه، بازوی توانمند بهزیستی در خدمت‌رسانی به جامعه هدف به شمار می‌روند

رئیس اداره بهزیستی اردکان با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت زندگی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه گفت: مؤسسات خیریه، بازوی توانمند بهزیستی در خدمت‌رسانی به جامعه هدف به شمار می‌روند.

مؤسسات خیریه، بازوی توانمند بهزیستی در خدمت‌رسانی به جامعه هدف به شمار می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حمیدرضا پایدار فر صبح امروز در نشست هم‌اندیشی مسئولان و متقاضیان تأسیس مؤسسات خیریه در مناطق شهری و روستایی اردکان با اشاره به هدف مؤسسات خیریه جهت کمک به جامعه هدف بهزیستی، گفت: مؤسسات خیریه به دنبال این هستند تا به افرادی که در برهه‌ای از زمان دچار چالش‌هایی شده‌اند کمک کنند تا بتوانند به وضعیت عادی برگردند و این می‌تواند بخش زیادی از آسیب‌های جامعه را کاهش دهد.

وی با تأکید بر اهمیت گسترش مباحث مسئولیت اجتماعی در جامعه اظهار داشت: مؤسسات خیریه در جامعه نقش بسیار مهمی در ارتقای کیفیت زندگی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر دارند، به‌گونه‌ای که مراکز و مؤسسات تحت نظارت و به‌ویژه مؤسسات خیریه بازوی توانمند بهزیستی در خدمت‌رسانی به جامعه هدف به شمار می‌روند و باید از توانمندی و ظرفیت خیرین در امر توسعه خدمت‌رسانی به جامعه هدف نهایت استفاده را برد.

رئیس اداره بهزیستی اردکان افزود: با برنامه‌ریزی مناسب و جذب داوطلبان و همیاران افتخاری شامل متخصصین در گروه‌های اشتغال، آموزشی، فرهنگی و ... و مشارکت خیرین در امر توسعه کارآفرینی و اشتغال مددجویان می‌توان شرایط لازم جهت بهره‌مندی کلیه افراد جمعیت موردحمایت را از اشتغال پایدار فراهم نمود.

وی گفت: حیطه فعالیت مؤسسات خیریه که از بهزیستی مجوز دریافت کرده‌اند موضوعات مختلفی چون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی کودکان کار و خیابان، کمک به دانش آموزان نیازمند و خانواده‌های آن‌ها، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن در میان نیازمندان و مواردی ازاین‌دست را دربر می‌گیرد.

پایدار فر در پایان اظهار داشت: بهزیستی اردکان خدمات پیشگیرانه، حمایتی، توان‌بخشی و توانمندسازی خود را از طریق 17 مهدکودک، 11 مرکز توان‌بخشی روزانه و شبانه‌روزی و ویزیت در منزل، 10 مؤسسه فعال در حوزه پیشگیری و سه مؤسسه خیریه همکار به آحاد مردم و مددجویان ارائه می‌کند.

در این جلسه، مسئولین و داوطلبین تأسیس مؤسسات خیریه در روستاهای ترک آباد، خرانق، رباط پشت بادام، مزرعه نو و عقدا اردکان با ارائه مشکلات پیش رو و پیشنهادهای خود به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

 

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول