اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

بیانیه کانون رسانه جمنا

«تغییر زیست» رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی؛ دستاورد ۲۲ بهمن تماشایی

در بیانیه کانون رسانه جبهه مردمی آمده است: با این حضور گسترده در بین حامیان اقتصادی شبکه‌های ضدانقلاب تردید ایجاد شد و دشمنی که مواجهه نظامی را سال‌هاست کنار گذاشته در حال اتخاذ تصمیم سختی در مورد هجمه‌های تبلیغاتی است.

«تغییر زیست» رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی؛ دستاورد ۲۲ بهمن تماشایی

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس کانون رسانه جبهه مردمی نیروهای انقلاب در پی حماسه‌آفرینی ملّت ایران در ۲۲ بهمن و جشن چهل‌سالگی انقلاب، بیانیه‌ای تحلیلی صادر کرد که متن کامل آن در ادامه آمده است.

«ورود نظام جمهوری اسلامی ایران به چهل و یکمین سال حیات خود به عنوان یک انقلاب مردمی ضد استکباری و دارای استقلال کامل سیاسی موجبات تعجب و تحیر تحلیل گران و سیاستمداران را به همراه داشت. امسال در شرایطی مردم ایران در این جشن واقعی حضور داشتند که برنامه ریزی های وسیعی  از سوی دشمنان برای ایستادن در برابر این خواست ملی انجام گرفت. اتاق های فکر دشمنان با کینه انباشته از دستاوردهای جدید کشور، که این بار علنا در موضوعاتی چون پیشرفت های علمی و منطقه ای نمود عینی پیدا کرده بود، مصمم بودند با استفاده از تمام ظرفیت های خود نظام اسلامی را سرنگون کنند و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. هر چند تلاش های شبانه روزی و با صرف هزینه های گزاف، مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد اما اراده مردم ایران در نهایت بر خواست این دولت ها پیروز شد و بر کرسی نشست.

در این هجمه وسیع، سهم رسانه ها پر رنگ تر از همیشه بود. شاید نتوان تمام اقدامات رسانه های بیگانه را یک به یک برشمرد اما تحریک افکار عمومی، القای ناکارآمدی، قحطی و بی اعتمادی ... از جمله مواردی است که بی شک در صدها برنامه فکر شده به طرق مختلف به آن پرداخته شد. از زمانیکه اصلی ترین هدف گذاری گروه های ضد انقلاب به سمت پمپاژ ناامیدی در جامعه تغییر پیدا کرد، توجه به رسانه ها و تامین نیازهای آنان اولویت یافت. ایجاد شبکه های جدید تلویزیونی با تزریق بودجه های کلان  و تنوع بخشی به این شبکه ها نمود واضح تغییر رویکرد دشمن بود. تمام اقدامات و سرمایه گذاری ها به کار گرفته شد تا در سال 97 پیش از چهل سالگی انقلاب ایران کار به اتمام برسد. اعلام علنی این هدف نشان از برنامه ریزی همه جانبه آنان داشت که با حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن نقش برآب شد.

ایستادگی ملت ایران این مرتبه دستاوردهای بزرگ تری را برای کشور به ارمغان آورده است. تغییر زیست رسانه های فارسی زبان خارجی جدیدترین دستاورد مردم پس از بهمن تماشایی 97 است. یعنی با این حضور گسترده در بین حامیان اقتصادی شبکه های ضد انقلاب تردید ایجاد شد. دشمنی که مواجهه نظامی را سال هاست کنار گذاشته در حال اتخاذ تصمیم سختی در مورد هجمه های تبلیغاتی است. تصمیمی که ماحصل آن کاهش توجه و حمایت از رسانه های بی خاصیت خواهد بود. سیاست تزریق پول های کثیف به استودیوهای اتو کشیده شکست سختی را تجربه کرده واتاق های فکر غربی به دنبال عرصه جدیدی برای پیشبرد اهداف خود در ایران هستند. این استیصال نشان از پایان پیشتازی قوه محاسباتی غرب به سردمداری ایالات متحده آمریکا دارد.

تا پیش از این جنگ روانی نه فقط تنها حربه بلکه آخرین دستاویز غرب برای مواجهه با جمهوری اسلامی ایران بود لذا تمام ظرفیت ها از جمله نفوذی های کاشته شده در کشور برای آبیاری این هدف سوخت شد اما آخر راه به جایی نبرد. اختلاف، سردرگمی و تحیر واژه های دقیقی برای تعریف وضعیت فعلی صف دشمنان ایران هستند. که گاهی سبب عقده گشایی و جنایت در کشور می شوند، جنایاتی همچون ترور مرزبانان کشور در زاهدان که هدف آن تلخ کردن کام شیرین مردم پس از عید انقلاب بود. 

شکست سیاه نمایی و القائات رسانه ای سبب کاهش سرمایه اجتماعی موثر شبکه های ضد انقلاب شده و یک واقعیت مبرهن و رو به گسترش است. در مقابل، حربه آنان برای نجات از این وضعیت تغییر کارکرد این شبکه ها خواهد بود. تقویت رویکردی قدیمی با برنامه ریزی جدید؛  تغییر ذائقه مردم از طریق القای سبک زندگی و فرهنگی غرب با شدت هر چه بیشتر. هر چند این عرصه سال ها صحنه تقابل بوده است اما به صحنه اصلی مواجهه تبدیل خواهد شد.لذا در صحنه جدید عناصر فرهنگی سرسپرده بیش از پیش دستاویز خواست های سیاسی دشمنان خواهند بود. مواجهه ای که نیازمند هوشیاری مسئولان امر است و حضور فعالان فرهنگی آتش به اختیار را می طلبد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول