اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

رستمی در دانشگاه شهیدبهشتی:

حمله تروریستی به اتوبوس سپاه ناشی از تقابل تمدن غرب با انقلاب است

رئیس نهاد نمایندگی مقم معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به حمله تروریستی به اتوبوس سپاه گفت: این حمله ناشی از تقابل تمدن غرب با انقلاب اسلامی است.

حمله تروریستی به اتوبوس سپاه ناشی از تقابل تمدن غرب با انقلاب است

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقم معظم رهبری در دانشگاه‌ها در چهارمین همایش مردم‌سالاری دینی جهان اسلام و غرب که در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمنان برای فاصله انداختن میان مردم و حکومت اظهار داشت: انقلاب اسلامی از زمان پیروزی در معرض دشمنی و چالش‌هایی قرار داشت.

وی در قسمت دیگری از سخنانش به حمله تروریستی به اتوبوس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این حمله ناشی از تقابل تمدن غرب با انقلاب اسلامی است.

رستمی در بخشی از سخنانش با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: توحید، عبودیت، کرامت انسان و سبک زندگی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده و در بیانیه گام دوم تصریح کردند از پایه‌های تمدن اسلامی است. ما باید توجه کنیم که خطاب اصلی بیانیه و وظیفه اصلی اجرای آن بر عهده دانشگاهیان و جوانان است.

نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه ها در ادامه با اشاره به توطئه‌های غرب و آمریکا اضافه کرد: دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی در پیش از پیروزی انقلاب هم وجود داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم این دشمنی‌ها همچنان ادامه داد. امروز هم مهم‌ترین دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، جنگ فرهنگی و رسانه‌ای است. 

رستمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: علت دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران سه دلیل عمده دارد. اولین آن از دست دادن کشوری با منابع و ذخایر فراوان طبیعی و یک خریدار بزرگ سلاح و کشوری مصرف‌کننده بود اما این دلیل، بهانه اصلی دشمنی ۴۰ ساله آمریکا با ایران نیست.

وی ادامه داد: دومین دلیل دشمنی ایالات متحده با جمهوری اسلامی ایران، ضربه محکمی بود که انقلاب ایران به آمریکا زد، چراکه شعار اصلی این انقلاب استبدادستیزی و استعمارگریزی بود و انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای تغییرات و تحولات جدی علیه منافع آمریکا شد.

رستمی در ادامه گفت: دلیل اصلی دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی به چالش کشیدن نظریه لیبرال دموکراسی است. جمهوری اسلامی ایران در مقابل این نظریه مفهوم مردم‌سالاری دینی و جمهوری اسلامی را مطرح کرد و غرب هم برای همین نمی‌تواند ببیند که این نظریه موفق شود.  

وی اظهار داشت: ارزش‌مداری و وجود ارتباط با ارزش‌های دینی و الهی، مبانی مردم‌سالاری دینی بوده و این مبانی در تعارف با مبانی لیبرال - دموکراسی است. اعتقاد به قانون از مبانی دیگر مردم‌سالاری دینی محسوب می‌شود.

* ارسال ۳۰۰ چکیده مقاله به چهارمین همایش مردم‌سالاری دینی جهان اسلام و غرب

سیدمحمدرضا مرندی دبیر علمی چهارمین همایش مردم‌سالاری دینی جهان اسلام و غرب هم در این مراسم گفت: در چهارمین همایش مردم‌سالاری دینی، جهان اسلام و غرب، ۳۰۰ چکیده مقاله دریافت شد و پس از داوری اولیه، ۲۰۰ چکیده پذیرش شد. از این بین ۱۳۰ مقاله تأیید شدند و از این مقالات ۴۰ مقاله عنوان علمی - پژوهشی و ۳۵ مقاله دیگر نیز عنوان علمی - ترویجی را حائز شدند.

وی ادامه داد: به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامیبه عنوان شعارهای اصلی مردم ایران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی مدلی برای مردم‌سالاری دینی است‌.

این استاد دانشگاه افزود: نظریه مردم‌سالاری دینی توسط مقام معظم رهبری مطرح شد و دانشگاه‌ها برای بسط این مفهوم ورود پیدا کردند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی مدلی برای مردم‌سالاری دینی است. برگزاری همایش مردم‌سالاری دینی از سال ۸۲ در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز شد و پس از برگزاری نشست سوم، تصمیم گرفته شد دبیرخانه دائمی این همایش در دانشگاه شهید بهشتی مستقر شود.

مرندی گفت: تاکنون پنج جلسه شورای سیاست‌گذاری با حضور نمایندگانی از دانشگاه آزاد اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بسیح اساتید کشور و تعدادی از اندیشمندان این حوزه برگزار شد. همچنین ۹ جلسه توسط کمیته علمی برگزار شد و درنهایت به این نتیجه رسیدیم که محورهای اصلی همایش در سه حوزه نظری، کاربردی و تطبیقی باشد.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری همایش سوم، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درخواست کرد تا کتاب‌های همایش به زبان عربی ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان در جهان عرب قرار گیرد.

مرندی در پایان گفت: در همایش پنجم به‌دنبال تهیه کتابِ مصاحبه علمی با اساتید علوم سیاسی در حوزه مردم‌سالاری دینی هستیم. سال آینده هم همایشی در بیروت پایتخت لبنان با موضوع مردم‌سالاری دینی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول