اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک کشور:

اولین کارگاه پرورش جلبک کشور در مشهد افتتاح شد/ ایران تاکنون واردکننده جلبک بوده است

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک کشور با اشاره به اینکه اولین کارگاه پرورش جلبک کشور در مشهد افتتاح شد، گفت: کشور ما تا کنون به عنوان وارد کننده جلبک مطرح بوده است.

اولین کارگاه پرورش جلبک کشور در مشهد افتتاح شد/ ایران تاکنون واردکننده جلبک بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی، در راستای اجرای تفاهنامه منعقده این اداره کل و جهاد دانشگاهی مشهد اولین کارگاه پرورش جلبک کشوربا حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی و هیات همراه در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک مشهد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک کشور گفت: این کارگاه به عنوان اولین کارگاه پرورش جلبک در کشور در نوع خود بی‌نظیر است.

علیرضا داوودی ادامه داد: کشور ما تاکنون به عنوان واردکننده جلبک مطرح بوده که با آغاز این نوع از آموزش‌ها در این کارگاه می‌توان امیدوار بود که کار پرورش و در نهایت تولید داخلی جابک‌ها در داخل کشور در مشهد کلید خورده و توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاربرد فراوان جلبک‌ها در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی، تغذیه دام و آبزیان و تولید رنگ‌های غذایی می‌توان امیدوار بود که با تربیت نیروهای متخصص در حوزه تولید و پرورش جلبک شاهد ایجاد اشتغالی قابل توجه در این زمینه باشیم.

گفتنی است؛ این کارگاه در فضایی به مساحت 60 مترمربع به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول