اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

رفع خطر در منطقه ریزش کوه در شهرکرد/بازگشت سکنه به خانه‌هایشان بعد از اعلام نظر شورای فنی استان

خطر در منطقه ریزش کوه در میرآباد شرقی شهرکرد برطرف شده و بعد از اعلام نظر شورای فنی استان درخصوص ساختمان ولی‌عصر سکنه آن می‌توانند در منازل خود ساکن شوند.

رفع خطر در منطقه ریزش کوه در شهرکرد/بازگشت سکنه به خانه‌هایشان بعد از اعلام نظر شورای فنی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح دیروز بخشی از کوه در منطقه میرآباد شرقی شهرکرد ریزش کرد.

در پی این حادثه یک ساختمان در معرض خطر قرار گرفت و برای حفاظت از جان آن‌ها ساختمان تخلیه شد.

بعد از تخلیه ساختمان خانواده‌ها در چادر در یک سالن ورزشی اسکان داده شدند.

خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری جزییات این حادثه را از مسؤولان مربوطه پیگیری کرد که بخشی از آن در زیر آمده است:

ریزش کوه در منطقه میرآباد شرقی شهرکرد

مجید علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: صبح امروز بخشی از کوه در منطقه میرآباد شرقی شهرکرد ریزش کرد و مجتمع مسکونی ولیعصر در خیابان جلال آل احمد در معرض خطر رانش کوه قرار گرفت است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرکر‌د افزود: با این رانش زمین وضعیت ساختمان ولیعصر بحرانی است و باید تخلیه شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون شهردار شهرکرد، معاونت عمرانی و شهرسازی شهرداری، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرکر‌د و کارشناسان مربوطه به همراه مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری و فرماندار شهرکرد در مکان حادثه حاضر هستند و  ابعاد این موضوع را بررسی می‌کنند.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری از اسکان خانواده‌ها در چادر خبر داد.

اسکان 15 خانواده در سالن ورزشی

احمد مرتضوی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: با توجه به رانش زمین در منطقه میرآباد شرقی خیابان جلال آل احمد در شهرکرد 15 خانواده اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری افزود: این 15 خانواده در 15 چادر اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها در سالن ورزشی کارگران در چادر به سر می‌برند تا وضعیت رانش کوه مشخص شده و خطر کاملا رفع شود.

مرتضوی‌فر عنوان کرد: فقط اعضا خانواده‌های اسکان داده شده‌اند و وسایل این خانواده‌ها همچنان در محل هستند.

بعد از این واقعه دستگاه‌های مربوطه در محل حاضر شدند، جلسات متعددی برگزار شد و تصمیماتی اتخاذ شد تا هم از حجم خاک کاسته شود و هم اقدامات ایمنی صورت گیرد تا مجددا این اتفاق رخ ندهد.

20 هزار مترمکعب است حجم خاک ریزش کرده در منطقه میرآباد شرقی شهرکرد

عبدالصادق نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: جنس خاک در منطقه‌ میرآباد شرقی که دچار ریزش شده است مارن و رس است که بیشترین حجم آب را به خود جزب می‌کند.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه براثر سنگینی لایه خاک و اینکه در آماده‌سازی اولیه تراس‌بندی و تحکم خاک صورت نگرفته بود بخشی از این کوه دچار لغزش شد، افزود: حجم خاکی که ریزش کرده است حدود 20 هزار مترمکعب است که بعد از اقدامات کارشناسی و بررسی ابعاد حادثه در ساعات اولیه بروز آن توانستیم تجهیزات مورد نیاز را به محل اعزام کنیم.

وی بیان کرد: تجهیزات مستقر در محل شامل سه دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه بلدوزر، یک دستگاه لودر و 15 دستگاه کامیون هستند که خاک ریزش کرده در محل را به‌صورت اصولی و بر اساس کار کارشناسی جمع‌آوری و تراس‌بندی می‌کنند که از لغزش خاک در آینده نیز جلوگیری شود.

8 هزار مترمکعب خاک از محل ریزش جمع‌آوری شده است

نجفی با بیان اینکه از این 20 هزار مترمکعب خاک که در منطقه میرآباد شرقی شهرکرد دچار لغزش شده است حدود 8 هزار مترمکعب آن از دیروز تاکنون جمع‌آوری شده است و مابقی آن نیز طی سه روز آینده جمع‌آوری می‌شود، ادامه داد: اقدامات انجام شده در محل حادثه به‌گونه‌ای است که دیگر در آینده مشکلی پیش نمی‌آید.

خطر در منطقه برطرف شده است

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد با تاکید بر اینکه در حال حاضر خطر برطرف شده و سنگ‌ها و خاکی که احتمال سقوط آن‌ها می‌رفت و ممکن بود به ساختمان آسیب بزند از منطقه خارج شده‌اند، عنوان کرد: هم‌اینک در حال پایدارسازی و تثبیت خاک منطقه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این قبیل مشکلات ممکن است در سایر نقاط شهرستان شهرکرد یا دیگر نقاط چهارمحال و بخیتاری رخ دهد لذا اداره‌کل مدیریت بحران استان و فرمانداری شهرکرد باید شناسایی این مناطق را در دستور کار قرار دهد و در جهت رفع خطر در آن اقدام کنند.

نجفی اضافه کرد: در حادثه ریزش کوه در منطقه میرآباد شرقی شهرکرد دو موضوع مطرح بود یکی خاکی که ریزش کرده و دیگری امنیت ساختمان، خطر خاک که در حال رفع شدن است اما برای رفع نگرانی ساکنان ساختمان و همچنین تامین نظر فرماندار و شهردار شهرکرد درخصوص امنیت آن شورای فنی استان به محل اعزام شد تا شرایط ساختمان را بسنجد.

بعد از اعلام نظر شورای فنی استان سکنه می‌توانند به خانه‌های خود برگردند

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد تاکید کرد: بعد از اعلام نظر شورای فنی استان درخصوص ساختمان ولی‌عصر شهرکرد سکنه می‌توانند در منازل خود ساکن شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود 25 نیرو شهرداری در محل حاضر و در حال کار خاکبرداری هستند، گفت: دستگاه‌هایی همچون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان همیاری شهرداری‌ها، اداره‌کل مدیریت بحران و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری به شهرداری شهرکرد در امر رفع خطر از منطقه ریزش کرده در میرآباد شرقی کمک می‌کنند.

انتهای پیام/68020/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول