اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روایت «آرین غلامی» از رفتار عجیب فدراسیون شطرنج

حق‌کُشی نسبت به ورزشکاری که حاضر به رویارویی با حریف صهیونیست نشد + فیلم

آرین غلامی شطرنج‌باز افتخارآفرین کشورمان گفت: رئیس فدراسیون به من زنگ زد و برای صدور ویزا، پاسپورتم را تحویل گرفت اما چند روز بعد وقتی اسامی را اعلام کردند، واقعاً شوکه شدم.

حق‌کُشی نسبت به ورزشکاری که حاضر به رویارویی با حریف صهیونیست نشد + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آرین غلامی شطرنج‌باز مازندرانی که در طول چند سال اخیر همواره برای شطرنج ایران درخشید، با خط خوردن اسمش از تیم ملی همگان را در شوک فرو برد.

آرین درباره این اتفاق و بازماندنش از مسابقات قهرمانی جهان، حرف‌هایی زد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

غلامی بعد از این شوک بزرگ حسابی دلگیر شد و در واکنش به این موضوع در صفحه شخصی خود نوشت: «حماسه ای دیگر از کمیته فنی! ممنونم که هر بار ارادت خودتون رو به من ثابت می‌کنین، دیگه حرفی ندارم! این آخریش دیگه واقعاً عالی بودین».

آرین چندی پیش در مسابقات بین‌المللی سوئد، حاضر نشده بود در مقابل حریفی از اسرائیل رقابت کند؛ به‌ دنبال این اتفاق، حداقل انتظار این بود که بعد از این حرکت ارزشمند، حق او پایمال نشود، اما شرایط به گونه ای دیگر رقم خورد.

کمیته فنی، آرین غلامی را که در رقابت‌های انتخابی تیم ملی به مقام چهارم رسیده بود، کنار گذاشت و به جای او احسان قائم‌مقامی که در این مسابقات رتبه نهم را کسب کرده بود، به عضویت تیم ملی درآمد.

غلامی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با این اتفاقات اظهار کرد: در مسابقات انتخابی تیم ملی در شهر جم به مقام چهارم رسیدم و طبق این مسابقات باید ۵ نفر اول به عضویت تیم ملی در می‌آمدند؛ اگر قرار بر این بود که هر کسی را که خودشان دوست دارند انتخاب کنند، پس چرا مسابقات انتخابی برگزار کردند؟!

وی ادامه داد: فردای روز مسابقه سرمربی تیم ملی به کاپیتان ما پیام داد که آرین غلامی در تیم هست؛ رئیس فدراسیون هم به من زنگ زد و برای صدور ویزا، پاسپورتم را تحویل گرفت اما چند روز بعد وقتی اسامی را اعلام کردند، واقعاً شوکه شدم.

غلامی ضمن گلایه از کمیته فنی فدراسیون افزود: هیچ دلیل منطقی برای این اقدام وجود ندارد، یکی از بهانه‌هایی که بابت این کارشان داشتند، این بود که آنجا هوا سرد است و ممکن است بازیکنان ذخیره کمتر بازی کنند، این باعث می‌شود آنجا کلافه شوند و حتی سرما بخورند!

وی بیان کرد: با تصمیم یک نفر که دو رأی در کمیته فنی دارد و همیشه با بنده مشکل داشته، من از لیست خط خوردم.

غلامی با ناراحتی از این اتفاق عنوان کرد: چنین موضوعی قبلاً هم برای بنده اتفاق افتاد، دو سال پیش نایب‌قهرمان بزرگسالان کشور شدم که چنین رفتاری با من کردند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم این شخص در کمیته فنی چه کینه‌ای از من دارد که همچنان این داستان را بر سر من تکرار می‌کند.

غلامی گفت: مردم برایم سنگ تمام گذاشتند؛ برخی مسؤولان هم پیگیر کارم بودند اما فدراسیون هیچ واکنشی در این زمینه نشان نداد، وقتی که از سوئد برگشتم آقای پهلوان‌زاده رئیس فدراسیون به استقبالم آمد، عکس یادگاری‌اش را گرفت و رفت و دیگر خبری از او نشد! حتی دریغ از یک مطلب در کانال و سایت فدراسیون در خصوص اینکه من در برابر حریف اسرائیلی بازی نکردم.

 

 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول