اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

فارس گزارش می‌دهد

اعتراض کارکنان شرکت‌های تعاونی سهام عدالت به لایحه آزادسازی

جمعی از کارکنان شرکت‌های سهم عدالت شهرستان‌های کشور در اعتراض به بی‌توجهی به امنیت شغلی خود در لایحه آزادسازی سهام عدالت و عدم پرداخت حقوق معوق شده خود تجمع کردند.

اعتراض کارکنان شرکت‌های تعاونی سهام عدالت به لایحه آزادسازی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کارکنان شرکتهای سهام عدالت شهرستانهای کشور امروز صبح در تجمعی مقابل ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی پیگیری مطالبات و حقوق پرداخت نشده خود شدند. 

تجمع کنندگان می‌گویند: متاسفانه در لایحه آزاد سازی سهام عدالت که قرار است بزودی در صحن مجلس مطرح و برای تصویب به رای گذاشته شود در خصوص امنیت شغلی کارکنان سهام عدالت که بیش از12سال است در مجموعه شرکتهای سهام عدالت شهرستانی سابقه کار بیمه ای داشته و عمر مفید خودرا در شرکتهای مذکور سپری نموده اند هیچگونه توجهی به امنیت شغلی کارکنان مظلوم سهام عدالت نشده است.
کارکنان شرکت‌های سهام عدالت می‌گویند: باوجود اصلاح مصوبه پرداخت بودجه ۲۵ میلیارد برای حقوق معوقه سنوات ۹۴لغایت ۹۶ کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانهای کشور که بیش از ۹۰ درصد آنها از مددجویان تحصیلکرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و از اقشار ضعیف جامعه هستند ؛ متاسفانه سازمان خصوصی سازی برخلاف مصوبه مورخ۹۷/۶/۷ هیات وزیران اعلام کرده از هر شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستانی فقط به دونفر و به ازای هرماه ۹۹۲هزار تومان حقوق پرداخت میکند که زیر حداقل قانون کار است.

این درحالیست که در اردیبهشت ۸۷ توسط هیات عالی واگذاری و وزارت تعاون و سازمان خصوصی سازی آیین‌نامه‌ای که هم تعداد نیروی کار اداری و هم فرمول محاسبه و تعیین سقف حقوق رامشخص کرده به تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت ابلاغ شده ولی متاسفانه خصوصی سازی به این ایین نامه هم پایبند نیست و تعهدنامه را هم که جهت پرداخت تنظیم کرده غیر قانونی و خلاف مصوبه هیات دولت است.

یکی از تجمع‌کنندگان می‌گوید: کارکنان سهام عدالت طی چندین ماه گذشته بصورت مکاتبات رسمی و نیز برگزاری جلسات متعدد با مسئولین وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی برای پرداخت بودجه و رفع موانع ایجاد شده توسط خصوصی سازی داشته اند که متاسفانه سازمان خصوصی سازی تا امروز حاضر نشده از رفتارهای غیرقانونی خود در نحوه پرداخت دست بردارد .

انتهای پیام/آ
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول