اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

منشور چله دوم/۷

صادقلو : بیانیۀ رهبر انقلاب «منشور نوین تمدن اسلامی در عصر جدید» است/ لزوم ترجمه بیانیه به زبان‌های مختلف

عضو انجمن مطالعات صلح ایران گفت: در بیانیۀ رهبر انقلاب همۀ افق‌ها و توصیه‌های دینی-معنوی، اخلاقی و... را می‌بینیم و هیچ نقطۀ ابهام و کمبودی در آن مشاهده نمی‌شود، لذا وظیفۀ سنگین‌تری بر روی دوش مردم انقلابی و مسئولین است.

صادقلو : بیانیۀ رهبر انقلاب «منشور نوین تمدن اسلامی در عصر جدید» است/ لزوم ترجمه بیانیه به زبان‌های مختلف

سعید صادقلو عضو پیوسته انجمن مطالعات صلح ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت:  22 بهمن امسال، انقلاب اسلامی وارد پنجمین دهه از عمر پر برکت خود شد. واقعه‌ای بس عمیق و فرخنده که دریایی از شادمانی و هیجان را در قلوب ملت ایران به وجود آورد. نظام سلطه، با برنامه‌ریزی‌ها، فتنه‌اگیزی‌ها و پول‌پراکنی‌های  بسیار، جاهلانه امیدوار بود که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را نبیند، اما حضور دشمن‌شکن ایرانیان، رشته‌های آنان را مانند همیشه پنبه کرد.

وی ادامه داد: هنوز دشمنان این آب و خاک از اثرات ضربۀ 22 بهمن گیج و گنگ بودند، که «بیانیۀ گام دوم انقلاب» آنان را کاملا ضربه فنی کرد.  بیانیۀ گام دوم انقلاب در واقع منشور نوین و تاریخی تمدن عظیم اسلامی در عصر جدید است. تمدنی که چهار دهه است شروع گشته و هیچ وقت در باور ملت ایران، کهنه و قدیمی نشده است و نخواهد شد.

صادقلو تصریح کرد: انقلاب اسلامی، پدیده‌ای نیست که بتوان مانند سایر انقلاب‌های جهانی در مورد آن قضاوت کرد. دلیل آن را نیز باید در ماهیت معنوی، دینی و معرفتی آن دانست که موجب شد پیوندهای ناگسستنی با مردم برقرار نماید. اکثر قریب به اتفاق‌ انقلاب‌های موجود در کرۀ زمین، نه تنها دینی نبوده‌اند، بلکه تنها با این دنیای فانی کار داشتند، لذا اهدافشان نیز کوتاه‌مدت بود و تنها با آزادی و دستمزد کارگران و کارفرمایان گره خورده بود.

عضو پیوسته انجمن مطالعات صلح ایران تاکید کرد:‌ انقلاب اسلامی، هم  مبنایش دینی است، و از طرف دیگر، برای هر دو جهان  انسان‌ها برنامه‌های گوناگون و پایه‌ای دارد. این ویژگی خاص در هیچ یک از انقلاب‌های جهانی قابل مشاهده نیست. همۀ انقلاب‌های جهانی پس از مدت کوتاهی شکست خوردند، یا حداقل تغییر مسیر دادند و اهداف‌شان پس از مدتی به فراموشی سپرده شد. اما این انقلاب، زنده است و پویا، با شرایط زمان و مکان، خودش را تطبیق می دهد و سر‌زنده بودنش، ابدی است.

وی گفت: گام دوم انقلاب، با 7 سرفصل و 7 توصیه، درست است که تاکیدش بر جوانان است، اما مناسب برای همۀ مردم، و از آن گذشته، مناسب برای همۀ بشریت مصلح و خیرخواه است. اما چرا باید آن را منشور نوین و تاریخی تمدن اسلامی در عصر جدید بدانیم؟ پاسخ بس روشن است، شما در همۀ زمینه‌ها و ابعاد، مطالب جالب و در خور تامل را می‌بینید.

صادقلو تصریح کرد: بیانیه تاریخی گام دوم انقلاب، هم راجع به مسائل اقتصادی نقش راهنما دارد، هم در مورد مسائل کشورداری، هم در مورد علم و پژوهش راهنما است، هم در مورد مسائل جغرافیایی و زیستگاه جغرافیایی ملت ایران. هم دارای نقدهای وارده است، هم دارای پیشنهاد های بکر و پرارزش. هم در مورد ایستادگی ملت است، هم در مورد بینش سیاسی و امنیت و ... . خلاصه اینکه شما در این بیانیه، همۀ افق‌ها و توصیه‌های دینی-معنوی، اخلاقی و... را می‌بینید و هیچ نقطۀ ابهام و کمبودی در آن مشاهده نمی‌شود. لذا از این به بعد، وظیفۀ سنگین‌تری بر روی دوش مردم انقلابی و مسئولین نظام اسلامی است.

عضو پیوسته انجمن مطالعات صلح ایران یادآور شد: افق‌ها و سرفصل‌ها کاملا روشن شده و گویا است. اکنون، وظیفۀ همۀ ما است که با توسل، تمرکز، توجه و سعۀ صدر به تمامی متن این منشور جامۀ عمل بپوشانیم و فردایی روشن را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاوریم. یادمان باشد، اگر در غرب یک مقام فرهیخته‌شان، چنین منشوری را ارائه می‌داد، آن را قاب می‌کردند و بر سر در همۀ سازمان های بین‌المللی می‌زدند و هزاران سال به آن افتخار می‌کردند و در مورد آن می‌نوشتند، لذا این همت ما مسلمانان است که چقدر برای آموزش و نشر این منشور بی‌بدیل وقت بگذاریم و چقدر زیبایی‌های انسانی آن را به رخ همگان در اقصی نقاط کرۀ خاکی بگذاریم.

وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که این منشور عظیم را به طور کامل، حداقل به 9 زبان عربی، روسی، ماندارین، فرانسوی، اسپانیایی، انگلیسی،  ایتالیایی، پرتغالی و آلمانی  ترجمه کنیم و در جهان پخش کنیم تا همۀ آنانی که در جهان هنوز معنویت و حقوق بشر برایشان نمرده است و ذهنشان باز است بتوانند از این منشور کمال استفاده را ببرند. چراکه می‌توان گفت این منشور نه تنها فقط برای ایرانیان، بلکه برای آحاد بشریتی که هنوز نشانی از بیداری و معنویت را دارند راهگشا و قابل استفاده و اتکا است. جا دارد که در مورد این منشور عظیم، کتاب‌ها و مقالات نوشت، فیلم‌ها، انیمیشن و مستندها ساخت، شعرها سرود، فضای مجازی را پر کرد و نوشت و نوشت و نوشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول