اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید ربات زیردریایی خودران با برد 12 هزار کیلومتر

شرکت بوئینگ با عقد قراردادی به ارزش 43 میلیون دلار با نیروی دریایی ارتش امریکا برای آن چهار ربات بزرگ زیردریایی به نام اورکا تولید می کند.

تولید ربات زیردریایی خودران با برد 12 هزار کیلومتر

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، شرکت بوئینگ با عقد قراردادی به ارزش 43 میلیون دلار با نیروی دریایی ارتش امریکا برای آن چهار ربات بزرگ زیردریایی به نام اورکا تولید می کند. این ربات های زیردریایی غول پیکر با همکاری شرکت دیگری به نام Huntington Ingalls Industries ساخته خواهند شد و طول آنها به 15.5 متر می رسد.

 

زیردریایی های مذکور می توانند در آب های آزاد حرکت کنند و برای این کار نیازی به دخالت انسان ندارند، زیرا بر روی آنها سیستم ناوبری خودکار و یک بخش سوخت رسان ویژه نصب شده که موجب می شود اورکا بتواند با یک بار سوخت گیری مسافتی برابر با 12038 کیلومتر را طی کند.

استفاده از ربات های زیردریایی برای انجام ماموریت های نظامی و غیرنظامی مدتی است آغاز شده، اما ربات های یادشده تا به امروز کوچک و کوتاه برد بوده اند و نمی توانستند مسافت زیادی را طی کنند. اما اورکا علاوه بر اینکه ابعاد بزرگی دارد قادر به طی 12 هزار کیلومتر مسیر نیز هست.

اورکا که دارای موتوری دیزلی – برقی است برای انجام انواع ماموریت های نظامی مانند مین روبی، مقابله با کشتی ها و دیگر زیردریایی ها، جنگ الکترونیک، حمله به اهداف دشمن و غیره قابل استفاده است. این ربات می تواند 56.6 متر مربع بار حمل کند و برای به آب انداخته شدن نیازی به استفاده از کشتی ندارد.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول