اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رئیس جهاد کشاورزی سمنان:

سامانه رصد تولید محصولات کشاورزی به تنظیم بازار منجر می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سامانه رصد تولید محصولات صیفی و سبزی پیش‌بینی خوبی از میزان تولید در اختیار ما قرار داده و به تنظیم بازار و نوسانات قیمت منجر می‌شود.

سامانه رصد تولید محصولات کشاورزی به تنظیم بازار منجر می‌شود

سیدحسن میرعماد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به اینکه در 15 سال اخیر سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر محور افزایش میزان تولید گندم در کشور متمرکز بود، اظهار کرد: رویکرد جدید در سامانه بهره‌برداری، مبتنی بر افزایش تولید انواع محصولات کشاورزی با هدف جلوگیری از بی‌ثباتی از قیمت‌های محصولات در بازار است.

میرعماد با اشاره به اینکه در زمستان سال 96 با دستور وزیر جهاد کشاورزی سامانه‌ای مبنی بر میزان پایداری تولید و تقاضا صیفی و سبزی دایر شده و هم‌اکنون در استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: به‌منظور جلوگیری از پراکندگی سامانه‌ها، سامانه پهنه‌بندی سه سال در حال فعالیت است و این سامانه نیز در دل همین سامانه سبزی و صیفی ایجاد شده است؛ اما با این تفاوت که فرم‌های این سامانه به دلیل اهمیت مصرف این محصولات به‌صورت تازه متفاوت است.

میرعماد با بیان اینکه تولید سیب‌زمینی و پیاز در کشور به‌صورت چهار فصل انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در استان سمنان این محصول تنها در یک فصل کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه پیش‌بینی از میزان تولید را در اختیار ما قرارداده و منجر به کاهش نوسانات قیمت می‌شود، خاطرنشان کرد: اهمیت یک کار کوچک می‌تواند سرنوشت یک کار بزرگ را هم برای مصرف‌کننده و تولیدکننده در پی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کار سامانه تک‌بخشی نیست بیان کرد: این سامانه نیاز به همکاری همه در این سازمان دارد و ورود اطلاعات با حضور کارشناسان با دقت و صحت در این سامانه ضروری است.

انتهای پیام/2249/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول