اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

قسمت هشتم-ایران چهارده44

خروج دنیا از بن‌بست لیبرالیسم؛ رسالت انقلاب اسلامی/ باید هزینه مبارزه با مفسدان را بدهیم

در شماره هشتم گفت‌وگوهای «ایران چهارده44» به سراغ پیشکسوتی رفتیم که علی‌رغم مشی متواضعانه‌اش، نقش فعالی نیز در تحولات انقلاب اسلامی در سطح استان اصفهان داشته است.

خروج دنیا از بن‌بست لیبرالیسم؛ رسالت انقلاب اسلامی/ باید هزینه مبارزه با مفسدان را بدهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان- مریم نقدی و محمدحسین امینی هرندی: 22 بهمن امسال چهلمین بهار انقلاب را در چله زمستان جشن گرفتیم، جشنی که مردم با حضور باشکوه خود، نتیجه همه آن‌چه نسل‌های گذشته برایش تلاش کردند و حالا به امانت به دست ما رسیده را بیش از پیش و در نهایت اقتدار در آن بازخوانی کردند.

استقلال، آزادی، عدالت و محوریت احکام اسلامی، حقوق مالکیت، توزیع عادلانه ثروت‌های ملی، محوریت قانون در امور و صدها موضوع اساسی و جذاب دیگری که نسل‌های قبل از ما گاهی به اسم مشروطه و در روزگار معاصر تکامل‌یافته‌تر با نام انقلاب اسلامی به دنبال تحقق آن بودند.

حالا این نهال به مرحله درخت تناوری 40 ساله رسیده که با میوه‌ها و ثمرات متنوعش در آستانه ورود به 40 سالگی دوم و ورود به نیم قرن دوم حیاتش است؛ جایی که فرصت مناسبی بود تا هر آنچه را به عنوان دستاورد فراهم کرده و هر آنچه که نیاز به بازنگری دارد را در سند 5 دهه آتی پیشرفت کشور بگنجانند.

امروز در آستانه این بهار در دل زمستان، فرصت مغتنمی است تا بی‌پرده و صریح به وضع گذشته، حال و آینده پرداخته و دیروز و امروز مقایسه شده تا برنامه بهتری برای فردا تهیه شود. اگر صراحت و جسارت نقد وضع موجود نباشد، وضع مطلوب دست‌نیافتنی است و هیچ افرادی بهتر از سرد و گرم چشیده‌های قبل از انقلاب 57 تا 40 سال بعد از این دستاورد عظیم، شایسته نشستن بر این کرسی نقد و نظر نیستند.

«ایران چهارده 44» فرصتی است که جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب 57 در فضای رسانه تلاش دارند تا به اندازه سهمشان، نقشی در بازخوانی بایدها و نبایدهای این مسیر 40 ساله داشته باشند و هم پاسخ‌های مؤثری برای چراهای به جا مانده از این مسیر بیابند تا با نگاهی پربارتر طی طریق مسیر 5 دهه آتی آغاز شود.

بی‌پرده، صریح، جسورانه و البته با عقلانیت به سراغ پیشگامان انقلاب اسلامی رفته‌ایم تا هر هفته و هم نوای با صدای چهلمین زنگ بهار انقلاب پرسش و پاسخ‌های تازه و راهگشایی مطرح شود. در شماره هشتم به سراغ پیشکسوتی رفتیم که نقش فعالی نیز در تحولات انقلاب اسلامی در سطح استان اصفهان داشته است.

احمد اسماعیلی خودش را این‌طور خلاصه و مختصر معرفی می‌کند: احمد اسماعیلی متولد سال 1335 در اصفهان هستم، از نوجوانی تاکنون به کارهای سیاسی و فرهنگی در انقلاب و بعد از انقلاب پرداخته‌ام.

فارس: گفته می‌شود انگیزه‌های مختلفی منجر به شکل‌گیری انقلاب شد. به دلیل مساعد نبودن شرایط اقتصادی آن زمان بعضی از انگیزه‌ها اقتصادی و دینی بوده است این سؤال پیش می‌آید مگر قبل از انقلاب مردم مسلمان نبودند، روزه نمی‌گرفتند و نماز نمی‌خوانند؟ مگر مراجع در قم فعالیت نمی‌کردند؟ چه شد که مردم انقلاب کردند؟

اسماعیلی: باید پرسید مردم ایران چرا 1400 سال قبل انقلاب نکردند و چه اتفاقاتی افتاد که جامعه اسلامی دچار انحطاط شد، چون این انحطاط به انحطاط بشریت در این 14 قرن انجامید و مردم ایران با فراستی که از آن‌ها تعریف شده قهرمان این حرکت نو هستند، حرکت نو از جنس این‌که ما در عصر ظهور می‌گوییم «أین مجدد و فرائض و السنن» نگویید احکام جدید می‌آید، احکام همان احکام است، اما اینقدر دچار نوسانات شده که حتی مردم مسلمان فکر می‌کنند دین جدیدی است، دین همان دین است اما هر حکمی سر جای خود قرار می‌گیرد. همان طور که پیامبر اکرم به سلمان فرمودند آدم‌ها و همشهری‌های سلمان در عصری که ظلمت دنیا را فرا می‌گیرد، پرچم نور را بلند می‌کنند؛ امام فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود.

آن چه از قرآن و روایات برمی‌آید در قیامت به کسی ارفاق نمی‌کنند، حتی مادر به فرزند شیرخوار خود ارفاق نمی‌کند، بنابراین آبا و اجداد ما باید پاسخ دهند چرا به این ستم هزار ساله شاهنشاهی در ایران تن دادند. برای این‌که انسان یک تعریف دارد و ایرانی نیز خود یک تعریف دیگری در تاریخ دارد و مهم‌تر این‌که مسلمان بودیم. هیچکس منکر این نیست که ساختار حاکم بر یک اجتماع در پیمودن مسیر سعادتمندی جامعه تأثیرگذارترین عامل است، اصل سعادت‌مندی هم مشترک عقلای عالم است.

کسی می‌تواند جامعه را سعادت‌مند کند که انسان، فطرت و عقل سلیم را بشناسد. همه ادیان توحیدی این رکن سوم را دارند و آن ارتباط با مرکزیت عالم است. ما می‌گوییم کسی می‌تواند بهترین و جامع‌ترین مسیر سعادت‌مندی را برای انسان ترسیم کند که انسان و عالم و سرانجام آن را کامل بشناسد و این چنین شخصی می‌تواند مسیر سعادت‌مندی را برای جامعه بشری تعریف کند و این مجموعه غیر از ترکیبی از فطرت، عقل و کانال وحی امکان‌پذیر نیست. ساختار اجتماعی که در اسلام به آن نظام ولایی می‌گوییم از این سه عنصر ترکیب شده است. به طور قطع این ساختار کامل‌ترین، جامع‌ترین و نزدیک‌ترین راه و فراگیرترین ساختار برای سعادتمندی انسان است.

از شروع غیبت کبری در سال 329 قمری تا 357 شمسی چنین ساختاری در دنیا وجود نداشته، به عنوان ساختاری که بشود یک طرف معادلات جهانی و هویت نظام استکباری را به چالش بکشد و تأخیر آن چرایی دارد باید این انقلاب هر چه زودتر شکل می‌گرفته است.

مجموعه عواملی دست به دست هم داد تا در سال 57 این پرچم به دست حضرت امام راحل برافراشته شد و انقلاب اسلامی راه و رسالتش را شروع کرد.

فارس: مگر ایران قبل از انقلاب اسلامی، کشور اسلامی نبود، مردم مسلمان نبودند و احکام اسلامی در کشور وجود نداشت چرا ما می‌گوییم انقلاب اسلامی این انقلاب چه اتفاقی را رقم زد که ما به آن هویت اسلامی می‌دهیم؟

اسماعیلی: این‌که جامعه، جامعه اسلامی باشد و ارکان چینش آن جامعه، اسلامی باشد؛ خیلی از مجموعه‌ها است که اجزای آن ممکن است شکل اسلامی داشته باشد اما نظام ولایی با تعریف حضرت امام (ره) آن را برنمی‌تابد.

اگر همه جامعه نمازخوان باشند اما ساختار آن ولایی نباشد با قاطعیت می‌گوییم جامعه اسلامی نیست. تکفیری‌ها و داعشی‌های ادعای اسلام ناب را دارند، داعش حکومت اسلامی را می‌خواست در عراق و شام تشکیل دهد. محمدرضا پهلوی که به نام شاه حکومت می‌کرد از لحاظ شخصیتی صفات زشتی داشت که در جلسات خصوصی هم باید درگوشی گفت.

 زیر چتر این آدم و خواهرش که باید چشم‌ها را بست و سر را زیر پتو کرد و گفت این زن چه کسی بود؛ این زن، رئیس مددکاری زنان ایران یا الگوی مددکاری زنان ایران بوده است، کدام یک از زنان ایرانی حاضر می‌شوند یک هزارم صفات اشرف را داشته باشند و به آن افتخار کنند زیر این چتر کسی نماز شب بخواند و روزه بگیرد. آن آدم‌ها در حد خودشان مسلمان بودند، اگر آدم‌ها نظام ستم شاهی را پذیرفته باشند، همان اسلام ابتدایی هم زیر سؤال می‌رود ولیکن بخشی زیادی از جامعه مسلمان بودند. بعضی قلباً متنفر بودند و بعضی این تنفر را ابراز می‌کردند، این ابراز هزینه داشته و بعضی پای هزینه می‌ایستادند و بعضی دست را تو می‌رفتند. گام بعدی این بوده که به اقدام عملی می‌رسیدند که هزینه بیشتر می‌شده است.

 ما مسلمانی داشتیم که با آن‌ها مقابله می‌کرده و بعضی هم با ساواک همراهی می‌کردند. مقام معظم رهبری در خاطرات خود در کتاب «شرح اسم» می‌نویسند: «بدترین مخبرهای ساواک که اطلاعات خیلی دقیق ایشان را در دوران مبارزه با ساواک می‌دادند، در کسوت روحانیت بودند».اسلام ارکانی دارد و جامعه اسلامی شاخصه‌هایی دارد، قطعاً برجسته‌ترین آن این است که کلیت جامعه تحت چتر نظام ولایی باشد. ما هم اگر در ادامه این راه کوتاهی کنیم، فردا مورد لعن نسل‌های آینده خواهیم بود. در هر دوره‌ای هزینه‌ها فرق می‌کند در شرایطی یک شخص با یک سر کج و راست کردن میلیاردها تومان به جیب می‌زند که نباید این کار را بکند اما این کار را می‌کند و خود و نسلش را صاحب ثروت می‌کند و جامعه را با چالش روبه‌رو می‌کند، این‌ها هزینه است. دیانت مردمی که به نام مسلمان زیر بار ستم بی‌تفاوت باشند زیر سؤال است.

فارس: سؤالی که مطرح می‌شود این است که افرادی که آن موقع اسلامی نبودند الان هم نیستند و نسبت به اسلام خیلی بد بین شدند، آیا می‌شود این را پای ناکارآمدی نظام گذاشت؟ مشکل کجاست؟ آیا جامعه ما نسبت به آن موقع اسلامی‌تر شده؟

اسماعیلی: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دنیا یک دینی را به نام اسلام می‌شناخت اما باید این واقعیت تلخ را اعتراف کنیم غیر از بخشی از متفکران و اهل مطالعه بخشی زیادی از جهان، اسلام شیعه را نمی‌شناخت؛ نهایتاً شیعه را در ردیف یکی از فرقه‌هایی که در قرن دوم و سوم به وجود آمده می‌شناخت. دنیای کفر هم اسلام را به نام سعودی‌ها و پاکستانی‌ها می‌شناخت. جوان‌هایی که در کشورهای اسلامی می‌خواستند علیه ستم مبارزه کنند برای آن‌ها جا انداخته بودند که اسلام ظرفیت مبارزه ندارد.

اسلام نماد شیعه و نماز و روزه و ذکر است. اصلاً در قالب اسلام ظرفیت مبارزه نمی‌دیدند، بخشی از جوانان آن روز خوب ما که متأسفانه الان حقوق بگیر سازمان سیا هستند از همین جا انحرافشان شروع شد، یعنی اسلام را طوری به آن‌ها معرفی کرده بودند که اصلاً ظرفیت مبارزه ندارد. شما نگو ای ایران، دنیا که فقط ایران نیست. حتی دانشجوهای اهل سنت با این سیستم اطلاع‌رسانی که در دنیا هست تا ده سال پیش نمی‌دانستند شیعه چیست. در حال حاضر انقلاب اسلامی ما با پرچم‌داری شیعه یک طرف معادلات جهانی است.

اسلام در سطح ایدئولوژیک الان، منازعه‌ای برای اندیشه انقلاب اسلامی با شاخصه اسلام شیعه وجود ندارد. در حال حاضر تمام داعشی‌ها، وهابی‌ها و تکفیری‌ها کاری به اسلام ندارند، هر چقدر بهائی‌ها در ایران شیعه هستند وهابی‌ها در اهل سنت سنی هستند. این از اقتدار نظام فقاهتی و مراجع و استوانه‌های معرفتی شیعه بود که بهائیت در اندیشه ولایی شیعه مچاله شد. متأسفانه بعضی از فرقه‌های اهل سنت به دلیل عدم انسجام در مبانی شناختی خودشان این آفت وهابیت به تنشان نشست و دچار مشکل شدند. ولی الان چهار فرقه اصلی اهل سنت هم، نظرشان راجع به وهابی‌ها و تکفیری‌ها نظر شیعه و انقلاب اسلامی است. سند آن هم این است که در درگیری‌های جبهه مقاومت در کنار ما با داعشی‌ها می‌جنگند.

در جبهه مقاومت از قریب به اتفاق کشورهای دنیا به ویژه اهل سنت آدم‌هایی داریم که موضع جمهوری اسلامی ایران را علیه داعشی‌ها موضع حق و اسلامی و موضع علیه ستم می‌دانند و آماده جنگیدند هستند، این دستاورد انقلاب اسلامی است.

انقلاب ما پرده را از چهره زشتی که برای اسلام درست کرده بودند کنار زد و چهره خود را نشان داد. اسلام این است که جمهوری اسلامی می‌گوید؛ داعش اسلام نیست و هر فکری که به داعش نزدیک باشد هم جهان کفر و هم جهان غیر شیعی می‌داند که مسلمان نیست.

سعودی‌ها خبرنگار را در سفارتشان دعوت می‌کنند و او را تکه پاره می‌کنند و آشکارا در دنیا رشوه می‌دهد تا بر این جنایت سرپوش گذاشته شود و به همه آن احمق‌ها توصیه می‌کند که حقوق بشر را از آن‌ها یاد بگیرند، دنیا به این حرف می‌خندد دیگر دوران این حرف‌ها تمام است. دنیا چون تمام حیثیت خود را در حال اضمحلال می‌بیند و این حتمی است چون وعده خدا است، می‌بیند هر چه برگ دارد رو می‌کند. در 5 سال اخیر در کشور ما اشخاصی در حد وزیر پایین‌تر و بالاتر که برگ‌های دشمن بودند، دستشان رو شد.

آقایان با آن سابقه جلوی نظام موضع گرفت، چرا ناچار شدند رو کنند چون تمام حیثیت خود را یکجا در حال نابودی می‌بینند. رو شدن این برگه‌ها کار خدا است و کار ما را راحت می‌کند، فردا احتیاج به دادگاه نداریم. انقلاب که پیروز شد می‌خواستیم هویدا را اعدام کنیم، دادگاه گرفتیم خیلی به او ارفاق کردیم ولی دادگاه دیگر نمی‌خواست. وقتی می‌گفتی هویدا یک مثنوی نکبت، فساد و دریوزگی از این آدم تراوش می‌شد.

امروز برخی می‌گویند کی ما گفتیم برجام برای حل مشکلات اقتصادی است؟ بیش از 3 میلیارد آدم تصویر این شخص را دیده‌اند که این حرف را زده است اما منکر حرف خود می‌شود. لو رفتن این آدم دستاورد انقلاب است و به این راحتی دست خود را رو می‌کند. دشمن مسلماً برگه‌های دیگری دارد که رو می‌کند و فشار می‌آورد و در مقابل آن مردم باید تحمل کنند.

کوتاهی‌هایی هم شده که باید جبران شود، اما این هیچ تأثیری در فرایند کلی انقلاب ما که نجات جامعه جهانی از بن‌بست فکری لیبرالیسم است نمی‌گذارد، این رسالت انقلاب اسلامی ایران است. با این شاخصه‌های انقلاب ما صددرصد موفق بوده‌ایم و دنیا را چالش ایدئولوژیک کشاندیم و آن‌ها با توپ و موشک و نفوذی و هر چی که دارند می‌زنند و امیدوار هستیم مردم ما همان طور که در این 40 سال مقاومت کردند باز هم مقاومت کنند از این پیچ هم عبور می‌کنیم و ناگهان دنیا خودش را برای شرایط جدید خواهد دید.

فارس: به عنوان کسی که در قبل و بحبوحه و بعد از انقلاب حضور داشته‌اید، نسل جدید شاید نگاه مشابه شما را نداشته باشد و بگوید شرایط الان ما دور از آرمان‌های انقلاب است در کنار آن تحریم‌ها و دشمنی‌ها را قبول می‌کنند اما تبعیض‌ها را قبول نمی‌کنند. چرا بعد از 40 سال و گذشت 4 دهه مشکلاتی از این دست در جامعه اسلامی داریم انقلاب اسلامی مگر جزو آرمان‌ها و اهدافش سعادتمندی مردم در دنیا و آخرت نبود شرایط وجودی کشور در شأن مردم هست و اگر نیست چرا به آن شرایط نرسیده است؟

اسماعیلی: ما هستی استکبار را به چالش کشیدیم الان دلایل آن معلوم است و جای تحلیل هم دارد، آدم‌هایی در رده‌هایی داریم که حقشان نیست سخنگوی انقلاب اسلامی باشند. وزیر خارجه باید آدمی باشد که در جلسات محرمانه، خصوصی و قاطع بگوید آقای وزیر خارجه آمریکا می‌دانی ما از تو چه می‌خواهیم؟ می‌خواهیم نابودت کنیم؛ اما می‌گوید امضایش محترم و سند است اما قرآن می‌فرماید امضایش سند نیست. مشکل ما اینجا است بعد اعتماد می‌کند و هزینه این اعتماد را  زیر پوشش انقلاب اسلامی می‌دهند. عدالت اجتماعی یکی از شعارهای محوری نظام اسلامی است، عدل خواهی و اعتدال از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است.

اولین تمرین ما در 1400 سال است، کجای این 1400 سال نه در ایران بلکه در دنیا به عنوان یک کشور مستقل بر اساس موازین اسلامی رفته باشند رئیس‌جمهور و یا نماینده انتخاب کرده باشند، این اولین مانور جمهوری اسلامی در تاریخ بشریت است.

قصور و تقصیرهایی بوده اما باز تأکید می‌کنم با وجود تقصیرها مردم باید توجه داشته باشند که آقایی که رئیس فلان جا شده و برادرش سر دزدهای کشور را زیر چتر خود می‌گیرد، چه ربطی به انقلاب اسلامی دارد؟ آن آقا وزیرش گفت خودتان رأی دادید رهبر معظم انقلاب هم فرمودند خودتان رأی دادید، چرا مردم به اینجا رسیدند، مردم ایران می‌توانند بگویند این منتخب ما نیست، نمی‌توانند بگویند.

رسانه‌ها در شرایط فعلی نباید بی‌تفاوت باشند، باید مسائل را برای مردم روشن کرد. آقای وزیر بهداشتی که استعفا داد 800 میلیارد تومان وثیقه نقد برای برادر دوستش گذاشت تا از زندان آزاد شود؛ وزیری که 800 میلیارد تومان در حسابش باشد نباید وزیر بهداشت جمهوری اسلامی باشد. این‌ها را ما باید ریشه آن را ببینیم کجا است. خود آقایان می‌گویند 20 میلیارد دلار در شرایط امروز تحریم در کشور نابود شد، خودشان می‌گویند مقصر اصلی رئیس بانک مرکزی است و ایشان می‌گوید دستور مستقیم رئیس‌جمهور بوده اما رئیس‌جمهوری ایشان را مستشار عالی خود می‌گذارد.

 قوه قضائیه باید بداند که تا 50 سال آینده قوه قضائیه نخواهد بود و به پرونده دانه درشت‌ها رسیدگی کند، 5 سال دیگر خود من یقه آن‌ها را به عنوان یک شهروند نظام ولایی می‌گیرم که با مفسدان چکار کردید؟ چرا معطل می‌کنید، هزینه دارد بدهید هزینه‌اش را. هنرش را ندارید کنار بروید، اگر دادیار، قاضی و دادستانی داریم که از جانش می‌ترسد کنار برود تا آن کسی که نمی‌ترسد سر کار بیاید. نباید با دزدها مماشات کرد.

در دو ماه گذشته گوشت در کشور صد در صد تورم داشته است، آقای دادستان کل کشور نه لازم است معطل مجلس و نه شکایت کسی و نه معطل گزارش رئیس‌جمهور بمانید مقصر را علنی محاکمه کنید که چطور گوشت در کشور به تورم صددرصدی رسیده است.

من حق می‌دهم به جوانی که نگاه می‌کند می‌بیند این چه وضعی است. ولی علل آن یک بحث تحلیلی دارد؛ جوان‌ها، مردم ایران، هر کسی که در کشور ایران ظلم می‌کند این نه اسلام دارد نه انسان و نه ایرانی است نه شرف و نه وجدان دارد. نماینده مجلس نمی‌گذارد لایحه شفافیت ثروتش مصوب شود، شورای نگهبان ما باید در انتخابات مجلس آینده و بعد ریاست جمهوری قاطعانه عمل کند.

جوان ما حق دارد در کشوری که در انرژی حرف اول دنیا را می‌زند و سرشار از معادن است و جنوب و شمال آن آب است از وضع موجود ناراحت باشد. به عنوان ساده‌ترین عضو مردم می‌گویم باید ساز و کارهایی که می‌تواند کارهای حساس را دست آدم‌های ناصالح و غیرانقلابی بگیرد هر چه زودتر اصلاح شود.

ساز و کارهایی که از آن روزنه‌ها افراد نفوذی و فاسد می‌توانند در کارهای حساس وارد شوند، به نظر من مهم‌ترین آن شورای نگهبان است و الان هجمه بسیاری به شورای نگهبان وارد می‌شود، اگر این شورا وظیفه خود را  مثل همیشه از موضع قدرت انجام دهد بخش بسیاری از این مسائل انجام می‌شود. شورای نگهبان به عنوان یک گلوگاه اصلی است، نیروهای انقلابی باید به میدان بیایند و مسائل را برای مردم روشن کنند تا ظرفیت تحمل مردم بالا برود، البته این انتقال هم ممکن است هزینه ویژه‌ای هم داشته باشد.

فارس: تهدیداتی در کشور وجود دارد و ناامیدی به مردم القا می‌کنند. برای رسیدن به دهه‌های بعدی این نظام فکر می‌کنید چه چالش‌هایی وجود دارد و بفرمایید چه اتفاقاتی باید بیفتد تا دچار این مشکلات موجود نشود و دوباره نخواهد تکرار کند و گام‌های بعدی را بردارد؟

اسماعیلی: در سال 1350 در دبیرستان، کتاب‌های یک شخصیت سیاسی را از روی آن کنفرانس می‌دادم و اگر آن کتاب را می‌گرفتند حداقل هزینه آن یک سال تا دو سال زندان بود تا الان که سال 97 است آن چیزی که با چشم دیدیم این است که عده‌ای کارهایی را کردند اما نتیجه‌ای که خدا می‌دهد هیچ تناسبی با سرمایه‌گذاری ما ندارد اگر کسی بگوید ما در سال 57 مستحق این پیروزی در این سطح بودیم به نظرم خیلی ساده تحلیل کرده است، در صد ساله اخیر در اطراف خودمان کشوری داریم که در انقلابش حدود 3 میلیون کشته داده است ما از سال 42 تاکنون عدد شهدای‌مان با وجود 8 سال جنگ تحمیلی زیر 350 هزار نفر است آن وقت این انقلاب به پیروزی رسیده است.

مردم باید بیایند جلو و کاری انجام دهند، مردم از سال 42 تا 57 هفت تا گندم انداختند، خدا یک میلیارد دانه برای‌شان رویاند در سال 58 کسانی که سرخط مسائل سیاسی دنیا دستشان بود، می‌گفتند این انقلاب یکسال بیشتر دوام ندارد و امروز شده 40 سال، این یعنی مردم انقلابی نترسید! قرآن می‌فرماید دشمن دو حربه به میدان می‌آورد یأس و ترس.

موحد ترس و یأس در وجودش نیست، امام راحل فرمودند در تمام طول عمرم نترسیدم. امام در خاطراتشان می‌فرمایند، زمانی که در ماشین فولکس از قم سوارشان می‌کنند که به تهران ببرندشان آفتاب حال طلوع بوده است که امام می‌فرماید بایستید من نمازم را بخوانم؛ آن‌ها با چند ماشین مسلح بودند و می‌ترسیدند که توقف کنند تا این‌که مسؤول‌شان قبول می‌کند تا امام تیمم کنند و نمازشان را بخوانند. وقتی امام (ره) پیاده شدند، دیدند این‌ها می‌ترسند و می‌لرزند، گفتند نترسید من الان نمازم را می‌خوانم و می‌رویم. ببینید آقا باید بترسد با یک تیم مسلح اما امام به آن‌ها دلداری می‌دهد چون موحد است، نمی‌ترسد. هر کسی را دیدید که می‌ترسد و می‌لرزد اصول و عقایدش مشکل دارد.

چند رئیس‌جمهور آمریکا مردند و می‌خواستند فاتحه جمهوری اسلامی ایران را بخوانند آن سر کرده منافقان که می‌خواست در ایران رئیس‌جمهور شود اصلاً جنازه و قبر ندارد. یک کلکسیون شاه و پسر شاه در خارج داریم این‌ها همه سند این است که خدا و امام زمان شخصاً پای این انقلاب ایستاده‌اند.

در عملیات بدر شهید کاظمی با شهید باکری تماس می‌گیرد که بیا عقب، شهید باکری به شهید کاظمی می‌گوید احمد من که عقب نمی‌آیم تو اگر می‌خواهی جلو بیا. ما آدم این‌طوری می‌خواهیم در کشور ده تا اگر پیدا کنیم انقلاب پیروز می‌شود. انقلابی‌ها هستند نترسید و مأیوس نشوید. در هر استانی ده تا کافی است، کشور بارش بسته می‌شود. این انقلاب طلیعه‌اش آیات و روایات است. باید همت و هم‌افزایی را بیشتر و عزممان را جزم کنیم برای انتخابات شایسته آینده  و ورود شایستهگان به دوره آینده مجلس که یک آدم انقلابی و شجاع و نه کسی که کدخدایش کفر باشد بلکه کداخدایش خدا باشد و از خدا باشد انتخاب کنیم.

کسی که امروز می‌تواند در راستای روشن کردن مردم به واقعیات تلاش کند و نمی‌کند فردا در پیشگاه حضرت بقیه‌الله جز سرافکندگی چیزی ندارد و رسانه‌ها باید در سطح ملی و استانی باید واقیعت‌ها را برای مردم بازگو کنند.

انتهای پیام/63095/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول