اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۷۰ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نقش و کارکرد دولت‌ها در حوزه توسعه شهری و زیرساخت‌ها باید بازنگری شود، گفت: ۷۰ هزار پروژه نیمه‌تمام عمرنی در کشور وجود دارد.

۷۰ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، حبیب‌الله طاهرخانی امروز در همایش سرمایه‌گذاری در شهر جدید هشتگرد با تأکید براینکه ضرورت دارد، نقش و کارکرد دولت‌ها در حوزه توسعه شهری و زیرساخت‌ها بازنگری شود، گفت: این روزها تغییر کارکرد دولت‌ها به ویژه در حوزه زیرساخت و توسعه‌ای به ویژه توسعه شهری شاهد هستیم. بنابراین تا پیش از سال ۲۰۰۰ میلادی این دولت‌ها بودند که اغلب مشغول تعریف پروژه‌های عمرانی و احداث آنها بوده‌اند. اما امروزه این روند دیگر قابلیت تداوم ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۷۰ هزار پروژه نیمه‌تمام عمرانی در کشور وجود دارد، عنوان کرد:‌ شهرهای جدید متولی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در کشور هستند که تاکنون بخش عمده‌ای از آنها افتتاح و سایر واحدها در مرحله بهره‌برداری هستند.

وی افزود: نظام تأمین مالی این پروژه صرفا در ساختن بلوک و واحدهای مسکونی متکی بوده و حوزه خدمات و روبنایی در آن بلاتکلیف است.

طاهرخانی با بیان اینکه این مسئله می‌تواند برای شهرهای جدید به عنوان یک فرصت و یک تهدید محسوب شود، گفت: این مسئله برای شهرهای جدید فرصت است، چرا که ساکنان و یا به عبارتی مشتری‌های خدمات روبنایی در این مناطق زیاد هستند و سرمایه‌گذاران نیز همواره برای پیشبرد اقدامات خود به دنبال مشتری می‌گردند.

وی خاطرنشان کرد: البته این مسئله می‌تواند تهدید نیز محسوب شود، چرا که اگر برای تأمین تمامی این اقدامات محدود به اعتبارات دولتی باشیم، هیچ گاه نمی‌توانیم به طور کامل از عهده آن برآییم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مدل احداث مراکز محله در سطح شهرهای جدید یکی از مدل‌های مناسب در سیاست فعلی است. چرا که در مراکز محله بسته کاملی از مدرسه، مسجد، درمانگاه و همچنین یک مجموعه تجاری وجود دارد که در حقیقت نفع آن برای شرکت عمران ایجاد همزمان خدمات و برای سرمایه‌گذار استفاده از واحدهای تجاری است.

وی در مورد پروژه قطار شهری گلشهر - هشتگرد نیز گفت: این پروژه در حال حاضر پیشرفت مناسبی دارد و تلاش می‌شود تا هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

طاهرخانی گفت: نکته‌ای که قابل توجه این است که قطعاً با اتکا صرف به منابع دولتی این امکان فراهم نخواهد شد.

وی در مورد برنامه تولید و عرضه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی گفت: بنابر سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی در این حوزه تا سال ۱۴۰۰ این تعداد واحد مسکونی برعهده شهرهای جدید گذاشته شده است. برنامه‌ای که مبتنی بر مشارکت بخش خصوصی و انبوه‌سازی تهیه و تدوین شده است که قطعاً تاکنون با استقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول