اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مدير كل فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو مطرح کرد

ضرورت تجميع مراكز تصميم گيري در حوزه كالاهاي سلامت محور سازمان غذا و دارو

مدير كل فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو بر لزوم تمركز و تجميع نهادهاي تصميم گير در حوزه فرآورده هاي سلامت محور در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تاكيد کرد

ضرورت تجميع مراكز تصميم گيري در حوزه كالاهاي سلامت محور سازمان غذا و دارو

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، عبدالعظیم بهفر سرپرست اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در نشست نمایشگاه ایران کازمتیکا با بیان اینکه سلامت و اقتصاد با هم عجین هستند و نمی‌توانیم سلامت و بازار را جدا از هم ببینیم، گفت: در حوزه‌هایی مثل دارو که نظارت کاملی بر سلامت و بازار محصولات وجود دارد، شاهد کمترین حجم قاچاق هستیم و می‌توانیم اعداد و ارقام درستی از آن ارائه دهیم.

بازار مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی ایران در سال‌های اخیر رشد ۶ درصدی داشته است و در حوزه اقتصاد، رقم بالایی به حساب می‌آید که با توجه به آنالیز جمعیت زنان بین ۱۵ تا ۲۴ سال و رده سنی آن‌ها، این رشد همچنان تا هشت سال آینده ادامه خواهد داشت و بنابراین بازار بسیار جذابی هم برای داخل و هم خارج داریم و باید از نظر سلامتی، محصولات تحت نظر باشد.

بهفر اظهار کرد: با توجه به بازار بزرگ محصولات آرایشی و بهداشتی نمی‌توانیم بخش نظارت و سلامت و اقتصاد این مارکت را جدا کنیم و به دستگاه‌های دیگر بسپاریم.

مدیر اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متاسفانه به دلیل تعدد تصمیم‌گیرنده‌ها و نبود نظارت باعث شده بازار محصولات آرایشی و بهداشتی به سمت قاچاق برود، گفت: بر اساس آمار در سال ۹۶ در محصولات آرایشی و بهداشتی ۳۹۰ میلیون دلار واردات، ٧٢٢ میلیون دلار تولید و یک میلیارد و ۶٣٢ میلیون دلار قاچاق و تقلب داشتیم و با توجه به بالا رفتن قیمت ارز کالا‌های فیک و تقلبی بیشتر سلامت مردم را تهدید می‌کنند.

گفتنی است در همایش معرفی نمایشگاه ایران کازمتیکا که با حضور مسئولین انجمن های صنفی و مدیران ارشد دولتی و بخش خصوص برگزار شد ، رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان و دبیر انجمن واردکنندگان آرایشی و بهداشتی نیز بر لزوم تجمیع نهادهای تصمیم گیری در حوزه کالاهای سلامت محور از جمله کالاهای آرایشی و بهداشتی در سازمان غذا و دارو تاکید کردند.

نمایشگاه ایران کازمتیکا از تاریخ ٢٤ الی ٢٨ اسفندماه سال جاری در منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول