اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان:

علما سرچشمه امور اجتماعی مردم در زمینه‌های مختلف هستند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همدلی، همراهی و اتحاد علمای مذاهب مختلف با همدیگر باعث اتحاد و متفق بودن مردم که زیرمجموعه علما هستند، خواهد شد.

علما سرچشمه امور اجتماعی مردم در زمینه‌های مختلف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز در سی امین همایش علمی، تحقیقی مذاهب اسلامی که با حضور معاون حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، علما و روحانیون شیعه و سنی استان های مختلف کشور در سالن همایش‌های نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت برگزار شد، اظهار کرد: مردم استان سیستان و بلوچستان با وجود همه توطئه های دشمن و فعال کردن گسل های قومی و مذهبی و عملیات تروریستی گروهک ها همچنان قوی تر و متحدتر از قبل سعی در حفظ آرامش و امنیت استان دارند و برگزاری این همایش ها باعث نزدیکی و تقریب گروه ها و مذاهب مختلف و اشتراکات هرچه بیشتر اقوام خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که علما سرچشمه امور اجتماعی مردم در زمینه های مختلف هستند، عنوان کرد: همدلی، همراهی و اتحاد علمای مذاهب مختلف با همدیگر باعث اتحاد و متفق بودن مردم که زیرمجموعه علما هستند، خواهد شد و وجود این همایش‌ها که حکایت از تبادل نظر علمای دینی شیعه و سنی کشور در کنار هم دارد بسیار اثرگذار است.

این مقام مسئول افزود: انتظار داریم در این همایش ها آسیب ها شناسایی و مورد توجه قرار گیرد و راه برون رفت از آنها بررسی و چاره اندیشی شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که یک جامعه متشکل از آحاد مختلف مردم در سطوح متفاوت دانش و آگاهی می باشد بایستی مطالب و مسائل با توجه به نیاز این بخش ها در جامعه بیان شود.

استاندار سیستان و بلوچستان از اسلامیت و ایرانیت به عنوان دو محور اصلی که بسیار حائز اهمیت است نام برد و گفت: اسلامیت و ایرانیت که دو محور بسیار مهم می باشد باید در این همایش ها در جامعه ترویج داده شود و قطعا رسانه‌ها و فضای مجازی بستر بسیار خوبی برای آگاهی دادن و پاسخگو بودن به شبهات دیگران خواهند بود که می توانند در آگاه سازی مردم و تنویر افکار عمومی بسیار تاثیرگذار باشند.

موهبتی همچنین بیان داشت: از دیگر مباحث قابل طرح در این همایش ها می توان به مباحث فرهنگی, اجتماعی, اقتصادی, سیاسی و امنیتی اشاره کرد که باید سعی شود مدل های جدیدی برای پاسخگویی و وحدت آفرینی در جامعه طراحی شود.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول