اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

نمکی در حاشیه جلسه هیات دولت:

فرار مالیاتی ۶۷۰۰ میلیاردی پزشکان درست نیست

وزیر بهداشت گفت: رقم 6700 میلیارد فرار مالیاتی پزشکان درست نیست و مرکز پژوهش ها هم این رقم را رد کرد.

فرار مالیاتی ۶۷۰۰ میلیاردی پزشکان درست نیست

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، پیرامون موضوع فرار مالیات پزشکان، اظهار داشت: در همه قشرها فرار مالیاتی داریم اما رقم 6700 میلیارد فرار مالیاتی پزشکان درست نیست و مرکز پژوهش ها هم این رقم را رد کرد.

وی با تاکید بر این که در سال آینده چیزی به نام کمبود داروهای اساسی مطلقا نخواهیم داشت، در این باره اظهار کرد: من هرگز نگفته‌ام در زمینه دارو سال آینده سخت خواهد بود. من به همکارانم توصیه کرده‌ام که سال آینده کمربندها را باید محکم‌تر بندند و هزینه کردها منطبق با درآمدهای کمتر کشور باشد تا بتوانیم از این فشارهای اقتصادی خارج شویم.

وی اضافه کرد: هیچ کس از من سیگنالی دریافت نکرده است که ممکن است سال آینده با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مواجه شویم. البته ممکن است برخی از پزشکان داروهای خارجی را نسخه کنند که مشابه داخلی داشته و مراحل تست خود را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد. در مورد این نوع داروها که مشابه داخلی دارند، ما نیازی نمی‌بینیم که آنها را وارد کنیم. ما برای حمایت از تولید داخلی اجازه ورود دارو و تجهیزاتی که مشابه داخلی دارند را نمی‌دهیم و این به معنای کمبود دارو نیست.

وی درباره قیمت دارو در سال آینده نیز گفت: افزایش قیمت داروها در سال آینده در حد افزایش سنواتی است و داروها بیش از 10 درصد افزایش قیمت نخواهند داشت.

نمکی در مورد تعرفه‌های پزشکی برای سال آینده، اظهار داشت: شورای عالی بیمه با یک تیم کارشناسی و حرفه‌ای تعرفه‌ها را بررسی کرده تا هم ارائه دهنده خدمات و هم گیرنده خدمات از تعرفه‌ها حداکثر رضایت را داشته باشند. هنوز تعرفه‌ها مشخص نشده است و البته بیش از حد تورمی که در بودجه آمده است، نمی‌توانیم تعرفه‌های دولتی را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول