اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مدیر کل زندان‌های گلستان خبر داد

1257 زندانی گلستان مشمول عفو شدند

مدیر کل زندان‌های استان گلستان گفت: در راستای اجرای دستور عفو مقام معظم رهبری در استان گلستان تا اول اسفندماه 1397 تعداد یک‌هزار و 257 نفر مشمول عفو شدند که از این تعداد 726 نفر آزاد و 531 نفر نیز مشمول تقلیل مجازات شدند.

1257 زندانی گلستان مشمول عفو شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های گلستان، علیرضا رضوانی اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر و 22 بهمن ماه، بنا به پیشنهاد ریاست قوه قضاییه و عنایت مقام عظمای ولایت تعداد زیادی از مددجویان مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند.
وی تصریح کرد: در راستای دستور عفو مقام معظم رهبری در استان گلستان تا اول اسفندماه 1397 تعداد یک‌هزار و 257 نفر مشمول عفو شدند که از این تعداد 726 نفر آزاد و 531 نفر نیز مشمول تقلیل مجازات شدند.
مدیر کل زندان‌های استان گلستان گفت: با توجه به اینکه تعداد مددجویان در استان زیاد است و مراجع قضایی متعددی با زندان‌های استان کار می‌کنند، به تدریج روزانه شاهد افزایش مشمولان عفو مقام معظم رهبری در استان خواهیم بود.
رضوانی در خصوص شرایط کسانی که مشمول این عفو می‌شوند، گفت: اولا اعمال عفو منوط به کسب رضایت از شاکی و یا جبران خسارت مدعی خصوصی  است و ثانیا اینکه هر عنوان مجرمانه و محکومیتی نظیر قاچاق مسلحانه مواد مخدر و اسلحه و مهمات، اسیدپاشی، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه یا مقرون به آزار، دایر کردن مراکز فساد و فحشا، اختلاس، ارتشا، کلاهبرداری، جعل اسکناس، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی کشور، قاچاق مشروبات الکلی، قاچاق کالا و ارز سازمان‌یافته حرفه‌ای و عمده مشمول عفو نیست.
رضوانی خاطرنشان کرد: خواهش من از مردم استان گلستان و شکّات عزیز این است که با توجه به اینکه این دستور تا 15 اسفند ماه فرصت دارد، نسبت به رضایت اقدام کنند تا با رافت اسلامی به نوعی در جهت اعمال رضایت نسبت به مدد جویان اعم از رضایت مطلق یا مشروط را داشته باشند تا ما شاهد بازگشت شرافتمندانه مددجویان در کنار خانواده باشیم و همگی در شادی چهلمین سالگرد نظام اسلامی شریک باشیم.
وی افزود: چون اکثریت زندانیان ما مرد هستند پس آزادی و اعمال عفو نسبت به مددجویان مرد بیشتر است، همچنین یک شرط به خصوصی که ما در اعمال عفو داریم زن‌هایی که سرپرست خانوار هستند به صورت خاص و ویژه و همچنین بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص مشمول عفو رهبری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول